Oja een druif! Helemaal niet aan gedacht maar ook leuk (en lekker)
Boeeeh, er zit bladluis op mijn appelboompje. Ik zag opeens zoveel mieren op dat ding lopen. Morgen actie ondernemen
Een frambozen en kruisbessen struik/boom (?) gepoot in bloempotten. Ik ben echt zo benieuwd of dat een beetje gaat aanslaan. En ik heb nu al zin in kruisbessen
Wat doe jij tegen bladluis? Ik heb het op mijn djeroek poeroet zitten, maar ik weet niet zo goed wat het beste helpt.
Ik ga het proberen met spiritus, groene zeep en water. Dit is voor mij ook de eerste keer dus moet het nog even zien.
Edit: heb ook nog neem olie staan. Wellicht ook nog proberen.
Ik had bladluis op m’n pruimenboom en ik heb hetzelfde mengsel gebruikt. Ik heb het een paar dagen erop gespoten met een plantenspuit en inmiddels zijn de bladluizen en mieren weg.
Ik heb dit jaar voor het eerst een moestuin. Ik heb twee bakken op m’n balkon en ben begonnen met aardbeien, frambozen, blauwe bussen, rode bessen, paprika en komkommer. De komkommer komt op bij mij, maar van de paprika heb ik nog niks gezien. Hoe lang duurt dit ongeveer? Ik ga nog plantjes voor de bijen en vlinders kopen en dan staat m’n balkon wel vol denk ik.
Heeft er iemand ervaring met buitenplanten online bestellen?
Zo ja, waar heb je ze besteld?
Ik wil eigenlijk niet naar het tuincentrum
De bessenstruiken staan ook al vol knoppen! M’n man heeft alleen wel de perenboom vermoord ben ik bang
Ik ben vanochtend naar het tuincentrum geweest, precies toen het open ging. Dankzij de regen en het vroege tijdstip was het goed te doen. Ik was niet de enige, maar slakkengif en tuinaarde gehaald. Als je weet wat je wilt, is dat een aanrader.
Dank je wel! Ik denk dat het nu 3 weken is. Ben benieuwd of er nog wat gaat gebeuren.
Van de week ga ik de zaadjes zaaien voor de bijenbloemen.
Ik heb sinds vorig jaar een klein moestuinje. Was heel enthousiast begonnen met voorzaaien van allerlei groenten en heb daarnaast een paar stekjes gehaald bij het tuincentrum. Het voelt een beetje als cheaten, maar ik ga dit jaar niks voorzaaien en ga binnenkort naar het tuincentrum om wat stekjes te halen.
Net als @kindercola wil ik in deze tijd eigenlijk liever niet naar een tuincentrum i.v.m. drukte. En de tip van @tantebetje klinkt wel goed, maar ik moet helaas elke dag gewoon werken. En in de weekenden is het natuurlijk nóg drukker dus wil ik echt niet gaan.
Weet iemand of het mogelijk is om online stekjes voor de moestuin te halen? Gaat dan bijvoorbeeld om courgette, (cherry)tomaten, bieten, etc.
Een kennis van mij verkoopt planten en doet normaal beurzen enzo maar dat ligt allemaal plat. Nu verkoopt en verstuurt ze ook aan particulieren, de opfl.eurist heet haar bedrijf!
Hee wat leuk ik ga gelijk kijken!
Ik zou ook zeker eens op marktplaats of weggeefhoeken kijken, vaak staan daar wel groenteplantjes op van mensen die veel te veel hebben voorgezaaid.
Heb je binnen voorgezaaid of direct in de volle grond? Paprika mag eigenlijk pas na 15 mei naar buiten, dus wellicht is dat de reden (als je ze buiten hebt gezaaid).
Goeie tip! Ga gelijk even neuzen
Bij ons ging de paprika ook heeeeel langzaam, terwijl de komkommer zowat gelijk uit de grond schoot.