Kleine nuance: Amerigo is dood, niet gedumpt.
https://www.ad.nl/noord-holland/amerigo-de-beroemde-schimmel-van-sinterklaas-is-overleden~ae59e241/
Kleine nuance: Amerigo is dood, niet gedumpt.
https://www.ad.nl/noord-holland/amerigo-de-beroemde-schimmel-van-sinterklaas-is-overleden~ae59e241/
Maar⦠Daarvoor was er toch gewoon een andere schimmel die Amerigo was, net zoals een andere Sint en andere pieten en deden we toch alsof het dezelfde schimmel was? En dan werd er niet van het verhaal afgestapt? Tja, blijkbaar is het niet erg om het verhaal te veranderen als de context daarom vraagt.
Wanneer gaat sinterklaas dan eens dood
Ik kan niet wachten tot ik zelf kinderen heb zodat ik ze kan vertellen dat sinterklaas dood is en dat de sinterklazen die we nu zien onderdeel van een conspiracy zijn van de overheid+grote bedrijven om ouders cadeaus te laten kopen. Kan hij/zij dat mooi in de klas vertellen tijdens het kringgesprek.
Over een paar jaar komt er dan een Pieten zoeken Sint talentenjacht op tv
Hahah en dan vertel ik de mijne dat sinterklaas alleen maar misbruikt wordt door ouders om hun kinderen mee te chanteren en dan vertelt mijn kind dat in de kring: mayhem!
En hij dus dit jaar met een fucking trein kwam ipv de stoomboot
Ik heb zoiets dus als kind echt aan een vriendinnetje gezegd. Ze vindt het vandaag de dag nog pijnlijk en ik voel me nog schuldigš
Volgen jullie Anouk (de zangeres) op insta? Dat filmpje wat ze erop heeft gezet, laat precies zien hoe erg het nog steeds is.
Ik snap eigenlijk niet helemaal wat er gebeurt. Ja die oude heeft zwarte piet gezegd tegen dat meisje maar wat bedoelt de filmer met ervoor of erachter lopen?
Ik denk dat als die mevrouw had gezien dat haar moeder voor het meisje had gelopen, dat ze dan niks had durven zeggen. Ze dacht nu waarschijnlijk dat het meisje alleen was.
Voor 1x best wel fier op Belgiƫ.
Want hier komt de Sint nog steeds met de boot, heeft hij nog hetzelfde paard ( Slechtweervandaag) maar wel roetpieten!
Toch op de grote intocht op nationale TV en de pieten konden wel iets bleker vond ik maar kom het waren roetpieten.
Ik zou het echt zeer jammer vinden als Sint niet meer met de boot komt en een ander paard? Kom op daās toch traditie
Minder sarcastisch bedoelt dan het klinkt.
Hij komt met de trein omdat het paard koudwatervrees heeft . Ik vind het juist top dat ze steeds iets aanpassen, zo kan iedereen zien dat het die kinderen niks boeit.
Ook waar. Maar toch (shit ga ik die propieters nu gaan begrijpen� no way) soms is het leuk bv. het verhaal met de boot is al vanuit mijn jeugd en vind ik super leuk. Ook de liedjes etc. zijn erop aangepast. Ik heb net dit jaar een boekje gekocht voor mijn zoontje waarin hij ook met de boot komt.
Maar de kinderen boeit het niets en nouja zij zijn de belangrijkste speler in dit verhaal denk ik.
Is jammer genoeg inderdaad niet zo in heel Belgiƫ. Ik bedoelde de intocht op nationale tv in Antwerpen.
Maar wij zijn volwassen dus wat boeit het dat wij het niet leuk vinden eigenlijk? Het is een kinderfeest. En volgend jaar komt 'ie vast weer met de boot
Mijn leerlingen vonden het juist erg leuk dat sinterklaas een keer met de stoomtrein kwam in plaats van stoomboot. En amerigo is met pensioen zei een van hen. Prima. De kinderen accepteren het snel en het gaat ze vooral om of sinterklaas wel aankomt. En ohzosnel is natuurlijk bang voor water
Juist met de stoomtrein werden heel wat pietjes en sinterklaas vies. Op die manier probeert het sinterklaas journaal er toch wat van te maken. Vind het wel knap hoe ze elk jaar weer een boeiend verhaal schrijven. Ook al weten de kinderen het grote geheim, dan nog is sinterklaas magisch voor ze en accepteren ze alles wat Diewertje vertelt in het journaal.
Nee. Het paard van Sinterklaas heet pas sinds 1990 Amerigo.
Dit heeft trouwens niks met de discussie te maken, maar het opvoeren van Amerigo is hier misschien een bƩƩtje een drogreden.
Ik ben zelf van plan om mijn zoontjes uit te leggen dat sinterklaas ooit heeft bestaan, en dat dit nu wordt ānagespeeldā. Zoiets denk ik? mijn oudste heeft een verstandelijke beperking en de jongste is 6 maanden dus het is nog lang niet aan de orde denk ik. Maar ik heb er bezwaren tegen dat ik hen iets wijsmaak wat ik dan op hun 8e weer āaf pakā omdat ze dan te oud ervoor zijn. Ik hoor echt vaak dat kindjes totaal van slag zijn.