Maar dat is toch sowieso bij namen heel erg? Ik vind 98% van de namen echt vreselijk en 2% echt heel leuk. Er zijn weinig namen waar ik me ‘medium’ bij voel.
Doet me denken aan dit: https://www.instagram.com/p/B55ABx2FwK6/?igshid=n5jt60bh421l
@jahoor en de zoon van Lisette Lubbers. Was op een begeven moment ineens een Scottty hype.
Volgens mij komt dat door Scotty van Suits.
Monique Westenberg (waar ik voor vorige week nog nooit van gehoord had) heeft haar hondje dezelfde naam gegeven als hoe mijn zoontje heet. Kreeg continue dat instagram bericht doorgestuurd. Dat vond iemand ook ‘zielig’ voor mijn zoon, dat hij nu dezelfde naam heeft als een hond. (Er is overigens ooit een lammetje naar mij vernoemd en dat werd een gigantisch dik schaap en niemand vond dat zielig, ik was mega trots haha)
De naam van mijn dochter is tevens de naam van een vereniging voor mensen met vruchtbaarheidsproblemen. Vonden mensen ook zielig. Terwijl de naam van onze dochter de naam is van de Germaanse godin van de vruchtbaarheid en liefde. De naam van onze zoon is de naam van de Germaanse oppergod. Die namen hebben we met veel liefde gekozen en we horen het verder eigenlijk nergens, wat het juist zulke leuke namen maken. Ze krijgen overal wel reacties erop. Anyway: Serena, Saar, Elise en alle andere ouders ter wereld kiezen de naam voor hun kindje uit liefde. Dus eigenlijk vind ik het niet zo netjes om hier openbaar iets erover te posten. Het is niet dat ze denken: ‘goh, laten we ons kind een stomme naam geven om te kijken hoeveel het gepest word later’. En tuurlijk zijn er namen waarbij ik van binnen denk: ‘ huh?’. Maar dat zou ik nooit laten merken aan ouders. + namen wennen vanzelf hoe vaker je ze hoort.
Tldr; namen worden gekozen uit liefde en ik vind het dan eigenlijk niet oké om namen te bashen in zo’n topic als dit.
Prachtige naam heeft jullie dochter dan als ik de juiste vereniging voor mij heb . Verder met je eens ook.
Als het begint met de F heb je de juiste voor je
Jaaa mooie naam! Ik ken een volwassen vrouw die zo heet! Hele uniek en toch mooie naam!
(Veel unieke namen heb ik niet zoveel mee haha,maar deze wel!)
Maar heb je die associatie niet altijd?
Ik ben vroeger gepest door twee meiden die Danielle en Michelle heten (namen als voorbeeld), dus… ik heb echt een rot associatie met die twee namen.
Net als dat mijn associatie met “Gijs” dus een kleine pitbull achtige rolmops hond is…
Ik moet dan altijd direct denken aan de kinderen van Angela Schijf, haar dochters heten Bloem (gaat nog), Mensje en Zus
Hahaha Rimmer? Splinter vind ik eigenlijk nog wel oke, een collega van mn vader kreeg 20 jaar geleden een zoon die ze Splinter noemde (of Spijker? Nee Splinter geloof ik), vonden we om te gieren. Maar nu heb ik ongeveer in elke stageklas die ik heb gehad wel een Splinter gehad en het normaliseert wel.
Maar dit kan niet hoor. Dit is de grens.
Ooh ja dat ben ik helemaal met je eens!!
Wij hebben hier waar ik woon altijd een moeder en kind huis voor tienermoeders… daar wonen alleen maar Divaïsha’s Giovannah’s en Djayvano’s…
Kennelijk bij de jongere mama’s van nu erg populair, maar ik heb daar idd ook een associatie bij én vind het sneu als een kind altijd z’n naam zal moeten spellen hihi
Dat moet ik ook altijd en had daar als kind echt een hekel aan🤪
Ik dacht dat het Rimmert was trouwens?
Wacht… is dat een echte naam?
Hij riep er gelijk even bij hoe het gespeld wordt?
Als ik zulke namen hoor zie ik altijd voor me hoe die kinderen als baby op een scooter met een jas met bontkraag aan en frikandellenbroodje in hun ene hand en een energydrankje in hun andere hand ter wereld zijn gekomen.
Verder denk ik niet in stereotypes…
HAHHA SOWIESO!
Ik zie het helemaal voor me haha
Edit: en ik denk dat aan die aflevering van 4 handen op 1 buik, dat dat meisje zo’n naam had uitgekozen maar niet wist hoe je ‘m moest spellen :’)