Mommybloggers topic

Wow zoiets durf ik zelfs niet over mijn kat te zeggen, en zij maakt me iedere nacht wakker door dingen van mijn nachtkastje te gooien, hard te mauwen of op mijn haar te lopen/eraan te likken.

10 likes

Ja klopt. Maar ik bedoelde er meer mee dat video’s met ā€˜heftigere’ beelden niet alleen door viespeuken worden gekeken maar ook door mensen zoals ik. Maar ik kijk sowieso weinig vloggers met kinderen. Wil en tien kijk ik en af en toe stellig en dat was het wel.

Ik volg op Instagram wel shifra en lifebyrosie, maar vindt dat zij eigenlijk geen dingen laten zien die niet kunnen.

Zelf zou ik het niet eens overwegen om m’n leven zo online te gooien, laat staan dat van m’n kind. Maar vind deze 2 op Instagram altijd erg positief en creatief!

Maar de bellinga’s, heb het er even bij gezocht, meine gute :frowning:

1 like

Ik keek nav dit topic een video van ze dat ze op vakantie zijn en ik vond het zo ongemakkelijk hoe ze met dat jochie over die stormbaan rent met die vlogcamera op een selfiesfick. Werd nog erger omdat er ook een drone mee doet waardoor je dan van boven ook nog die hele stick ziet. Wat een zielige vertoning wordt het dan. En die kinderen lijken al echt heel bewust te zijn van die camera.Bijf het bizar vinden dat dit allemaal maar mag terwijl er wetten zijn over kinderarbeid.

1 like

Kan denk ik ook niet anders dat die kinderen zich bewust zijn. Jelle en Gijs (wilentien) en Juliette (annic) zie je ook super duidelijk reageren op de camera. Verhalen vertellen, stukjes vloggen, vastpakken, als baby al heel geĆÆnteresseerd op het apparaat reageren. Dat zijn dus niet eens kinderen die echt in de volledige aandacht staan. Zo’n kind groeit op en weet serieus niet beter dan dat zijn/haar ouder altijd tegen een camera praten over wat ze doen.

Van de Bellinga’s is het nog erger. Naast bovenstaande worden die kids actief gestimuleerd worden om content te creĆ«ren. Hebben ze ook allemaal eigen instagrams en denk ik dat vooral de oudste twee zich bewust zijn van dat het een systeem van terugkoppeling is (likes, abonnees). Het is ook nog eens een vicieuze cirkel: die ouders zijn volledig afhankelijk van youtube, dus ook van fans, likes, followers etc. Wil je blijven verdienen moet je die kids ook aanleren dat ze leuke content moeten creĆ«ren. Je kan dus niet naar een pretpark zonder camera, want dat is leuke content. Lijkt me een hele ongezonde dynamiek om kinderen in groot te brengen.

10 likes

Ben ik ook wel erg benieuwd naar, maar ik ben bang van niet.

Valt mee op hoeveel mensen zich ergeren aan de Bellinga’s. Ik heb ze tijd gevolgd, ik dacht dat het wel meeviel wat wat ze vloggen. Maar ik heb ze ook al tijdje niet gezien, en heb ik verder heb ik er ook niet echt over nagedacht, hoe het vloggen de kinderen beinvloed etc.

Verder ben ik idd ook benieuwd wat gebeurt er straks als de kinderen ouder zijn (puber) en niet meer gefilmd willen worden…

Ik ben sowieso benieuwd wat plan b is, voor mensen die helemaal van youtube afhankelijk zijn. Wat nou als youtube er mee stopt.

1 like

Ik vind het bij De Huismuts ook heel duidelijk dat Pip zich heel bewust is van de camera en zelfs dingen wil laten zien/nog een keer wil doen zodat het op beeld staat. Ik snap niet dat kinderen een verdienmodel zijn en worden ingezet als entertainment.

Toen laatst Ik vrouw van jou Hunter hadden ingezet voor reclame reageerde ze heel boos op kritiek. Alsof kijkers dacht dat zij slechte moeders zijn. Dat werd helemaal niet gezegd, maar je kind inzetten voor reclame (= geld) is gewoon twijfelachtig.

5 likes

wat ik zo bizar vind is dat er ook echt heel veel kleine kinderen de vlogs van de bellingas kijken.
op youtube evenementen zie je ook vaak hele kleine kinderen die helemaal fan zijn van deze familie. mijn kind kijkt maar lekker naar het klokhuis ofzo.

5 likes

Nog even over ivvj… Ik zie zo vaak dingen die ik discutabel vindt…

Fietsen, terwijl jochie amper nog recht op kan zitten.
Schoenen met harde zolen kopen - terwijl iedere ouder toch weet dat dat niet echt de beste schoentjes zijn om kruipen en lopen te stimuleren?
En nu in de stories: autorijden met baby slapend op schoot?

Laat je dat dan echt zien om ā€œtegen de wereldā€ te zijn? Of google’n zij echt miet wanneer een baby mag fietsen etc?!

8 likes

Wat Shirley betreft, ik vind het juist wel fijn dat zij eerlijk toegeeft er gewoon klaar mee te zijn en dat de frustratie haar soms uit de oren komt. Voor mij is dat heel herkenbaar en geeft me toch het gevoel niet alleen te zijn. MAAR wat jullie nou zeggen, dat het voor haar kinderen heel naar moet zijn dit later terug te lezen, daar had ik eigenlijk niet zo over nagedacht., dat is natuurlijk helemaal waar. Eigenlijk is dat bij heel veel bloggers/vloggers zo, Michelle Bollen klaagt vrijwel nooit over haar kinderen, maar toch kun je je afvragen hoe het voor Morris is dat iedereen weet dat hij een paniekaanval kreeg in het vliegtuig (om maar even een voorbeeld te noemen). Hoe onschuldig dat ook klinkt, ik vind het ergens toch wel heel privƩ. Ik vraag me soms wel af wat het met die kinderen gaat doen op latere leeftijd.

Ik vind het ook wel verfrissend wat Shirley doet. Ik ben ma 6 weken vakantie met 3 kinderen thuis ook helemaal afgedraaid dus ik voel 100% wat ze voelt. Maar; ik klaag hierover tegen vriendinnen. Wij nemen standaard de laatste vrijdagavond van de vakantie om met vier moeders een paar flessen wijn leeg te drinken. En maar zeiken en zeuren :’). Neemt niet weg dat ik achteraf altijd denkt ā€˜Ondanks alles heb ik genoten van de vakantie’ en dan baal ik dat ze weer naar school gaan…

Dat ze openlijk klaagt; prima. Maar zo persoonlijk over je kinderen, dat zou ik lekker tegen vriendinnen doen. Lijkt mij ook niks dat duizenden volgers alles weten van het gedrag van je kinderen en hoe jij je daaronder voelt. Alleen daarom al zou bloggen of vloggen echt niks voor mij zijn.

19 likes

Is ook helemaal waar. Iemand wat ik ken van vroeger, knalt ook constant haar geklaag over de kinderen online. Weliswaar op een afgeschermde instagram, maar toch. Ik heb haar al jaren niet gesproken en weet alles over haar en de kinderen. Vind ik ook niet helemaal normaal

1 like

Over Shirley gesproken, ik ben wel benieuwd wat voor boek ze gaat schrijven.

ā€˜Waarom ik klaag over mijn kinderen’

5 likes

:joy::joy: ā€˜omdat ik zo introvert ben en mijn kinderen extravert.’

4 likes

Misschien nog een stappenplan erbij.

ā€˜het stappenplan hoe jij ook fulltime kan klagen over je kinderen’

blijf het raar vinden dat mensen content maken van hun leven en dat van hun geliefden. dat dat handelswaar is. dat mensen dat ruilen voor spullen. want dat is het toch gewoon?
voel me altijd een raar soort voyeur als ik eens op zo’n site kijk. allemaal familiefoto’s en intieme informatie… dat dat de bedoeling is daar moet mn hoofd altijd weer heel even aan wennen.

16 likes

Wat ze doet of waar ze een boek mee wil vullen interesseert me vrij weinig maar ik moet zeggen dat Shirley wel een van de weinige bloggers is die een beetje kan schrijven. Even los van inhoud.

1 like

Ik ben dus echt bang (bij meerdere vloggers), dat de kids hen ict technisch gaan inhalen en dus op een nog helemaal niet geschikte leeftijd dergelijke zaken over zichzelf gaan lezen. Als tienjarige jochies bijvoorbeeld eens naar het blog van hun moeder gaan kijken om vervolgens serieus geraakt te worden door wat er staat en niet volledig vatbaar te zijn voor de nuance. Lijkt me super pijnlijk.

Ik heb zelf zo vroeger ook een keer iets gelezen over ons gezin dat niet voor mijn ogen geschikt was, was echt ontroostbaar. Echter zette mijn moeder het niet bewust op het internet.

1 like