Mommybloggers topic

Ik heb zo’n bizar filmpje van hem gezien. Het overtrof hate-watchen van mij, want het was echt te debiel voor woorden. Hij is opgepakt voor illegaal vuurwerk en maakte een filmpje dat dat niet terecht is, omdat hij echt wel weet wat hij doet. En dat er moordenaars rondlopen, dus dat het niet erg is dat hij op beeld met illegaal vuurwerk speelt. Hij is echt zo raar!

6 likes

Dat wordt vast weer hi-la-risch😒

1 like

Is al bekend wat er in tiens buik zit eigenlijk?

Ik ga nu al over m’n huig.

Ik hoop een kind. Maar ze wil zich toch de komende weken nog kwellen en zichzelf een surprise ei voelen tot het geslachtsfeest?

22 likes

Haha ja ze gaat dus zo’n gender reveal party houden. Maar Jorrik had inmiddels al gekeken wat het werd want hij kon niet wachten. Ik zou echt ZO chagerijnig zijn dan. Je spreekt dan toch samen af dat je wacht tot die party? Anders weet de 1 het wel en de ander niet? Dat vond ik echt apart

11 likes

Zal zij het zelf dan niet ook al weten? Hoe hou je zoiets geheim, joh.

1 like

Zo ik zou dan ook link zijn zeg

Of je maakt er gewoon niet zo’n enorm aanstellerig gedoe van en gaat gewoon samen naar de verloskundige voor de geslachtsbepaling. Dit doet ze zichzelf aan hoor. Zij wil perse 1 of ander feest geven, 4 weken later.

Los van tienvanwil, maar al dat getrut en getut rondom een zwangerschap tegenwoordig. Het moet een babyshower, gender reveal, babymoon, kraamfeesten en weet ik wat.
What’s next? ‘Ik ben 15 seconden overtijd dus ik moet een feest’?

46 likes

Of je wacht gewoon tot de geboorte, nog makkelijker.

2 likes

Ja! Was ontzettend spannend! Maar niks geen feest voor nodig gehad haha

Bij een kennis moesten we komen opdraven bij een bekendmaking, gender reveal, babyshower en daarnaast natuurlijk het kraambezoek. Toen dacht ik wel echt: ik heb even genoeg van deze baby en ze is nog niet eens geboren. Hoeveel aandacht kan je opeisen in 9 maanden.

21 likes

Volgens mij wil Martine weer heel graag een meisje en zegt ze alleen maar dat ze denkt dat het een jongetje wordt om zich in te dekken :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Ik vind die genderrevealparty’s toch wel zo vreselijk he… Daarna een babyshower en met pech moet je ook nog op komen draven bij een kraamborrel. Ik voel me dan ook altijd verplicht voor alles een cadeau te kopen. Wat weer super oneerlijk voelt naar vrienden die al die party’s niet houden.

Vraag me ook af waar het op gaat houden. Straks krijgen we zwangerschapstestparty’s?

10 likes

Babyshowers vind ik stiekem nog wel leuk, maar genderreveal vind ik stom. En als je dat dan echt per se wil als toekomstig moeder dan kan dat wat mij betreft best met de babyshower gecombineerd worden. Waarom zouden dat twee aparte feestjes moeten worden?

3 likes

Tja, het idee van de babyshower is volgens mij ook dat de moeder het nog relatief rustig heeft, nog niet aan bevallen toe is en nog niet in de hektiek van een pasgeboren kind zit. En juist dat je van tevoren nog even extra in de watten gelegd wordt. De babyshowers die ik heb meegemaakt waren ook meer een feestje voor de moeder dan voor de baby hoor. Ik heb zelf geen kinderen, maar kan me zo voorstellen dat je een maand na de geboorte helemaal geen behoefte hebt aan een kamer vol mensen :stuck_out_tongue:

2 likes

Dit is een ongoing discussie en er zijn twee kampen. De pro kraamborrel moeders en de anti kraamborrel moeders. En daarnaast een enorm verschil tussen je 1e kind (waarbij je de eerste 3 maanden amper toe lijkt te komen aan douchen) en de 2e/3e/4e kinderen (waarbij je na een maand denkt 'oh wel zin in een borrel, gezellig!)

Het idee dat je de eerste maand geen visite krijgt lijkt heerlijk. Maar in de praktijk kan het zo anders uitpakken. Ik was alle keren ZO trots dus ik vond kraambezoek juist heel leuk. Mits goed gepland en niet teveel tegelijk. Het idee dat ik een borrel moet houden, boodschappen moet regelen, hapjes bestellen, kamer versieren, uitnodigingen maken. Ik zou er een paniekaanval van krijgen.

8 likes

babyshower komt uit toch oa uit Amerika en is bedoeld om de zwangere te “showeren” met cadeaus. Zo kan ze de baby uitzet bij elkaar krijgen, aangezien ze daar niet aan kraamvisite en cadeaus doen, toch?

Dat mensen hier dus babyshowers en kraamvisite doen lijkt mij dan echt dubbelop. Ik ben zelf zwanger en word al moe van het idee van een genderreveal, babyshower én kraamfeest.

7 likes

Huh, serieus? Dus het is echt shower als in een douche? Ik dacht altijd dat het show-er was, als in, de baby ‘laten zien’. Vond ik al best raar, er is nog niks om te laten zien, maar goed, een douche vond ik helemaal gek. Maar met deze uitleg is daar eigenlijk best iets voor te zeggen.

1 like

@Jenn Een babyshower organiseer je toch niet zelf? Als de zwangere nou graag een gender reveal wil en haar vriendinnen organiseren een babyshower dan kan de zwangere daar toch niks aan doen? Die weet vaak niet van tevoren dat ze een babyshower ‘krijgt’.

En ik snap het juist heel goed als iemand een gender reveal party wil. Hoe mooi is het dat je zwanger bent en hoe mooi is het om met je naasten te vieren dat je een meisje of jongetje in je buik hebt? Volgens mij gaat het vooral daarom en niet per se om dat het belangrijk is welk geslacht je draagt. Het is toch leuker om het op zo’n manier te ‘horen’ dan van de echoscopiste: jullie krijgen een dochter/zoon.

Of na de geboorte een kraamborrel, natuurlijk valt er iets te vieren, je hebt een kind op de wereld gezet! Dan vind ik het niet raar dat je dat graag wil vieren i.p.v. wekenlang elk weekend en ‘s avonds nadat je partner eindelijk thuis komt van werk kraambezoek te ontvangen.

Is idd een ongoing discussie, maar wilde toch m’n mening delen. :smiley:

1 like