‘Waarom ik klaag over mijn kinderen’
‘omdat ik zo introvert ben en mijn kinderen extravert.’
Misschien nog een stappenplan erbij.
‘het stappenplan hoe jij ook fulltime kan klagen over je kinderen’
blijf het raar vinden dat mensen content maken van hun leven en dat van hun geliefden. dat dat handelswaar is. dat mensen dat ruilen voor spullen. want dat is het toch gewoon?
voel me altijd een raar soort voyeur als ik eens op zo’n site kijk. allemaal familiefoto’s en intieme informatie… dat dat de bedoeling is daar moet mn hoofd altijd weer heel even aan wennen.
Ik kende die Bellinga’s niet. Ik heb 1 minuut kunnen kijken en vond het walgelijk. Groot woord, maar echt. Dit is niet jezelf in de spotlight zetten en een kind dat af en toe in beeld komt (wat ik ook al niet oké vind), dit is een volledig businessmodel.
Wat ze doet of waar ze een boek mee wil vullen interesseert me vrij weinig maar ik moet zeggen dat Shirley wel een van de weinige bloggers is die een beetje kan schrijven. Even los van inhoud.
Ik ben dus echt bang (bij meerdere vloggers), dat de kids hen ict technisch gaan inhalen en dus op een nog helemaal niet geschikte leeftijd dergelijke zaken over zichzelf gaan lezen. Als tienjarige jochies bijvoorbeeld eens naar het blog van hun moeder gaan kijken om vervolgens serieus geraakt te worden door wat er staat en niet volledig vatbaar te zijn voor de nuance. Lijkt me super pijnlijk.
Ik heb zelf zo vroeger ook een keer iets gelezen over ons gezin dat niet voor mijn ogen geschikt was, was echt ontroostbaar. Echter zette mijn moeder het niet bewust op het internet.
Ik heb ook ff gekeken, maar ze praten ook zo raar de hele tijd. Alsof iedereen in die vlog op een kindermanier praat, ook de volwassenen tegen elkaar. Heel apart
Haha ja dat had ik precies. Een soort telekids format ofzo.
Edit: wow ik ben in shock. Een van hun recente filmpjes gaat over ‘alles kopen wat kind aanraakt’. Vervolgens doet het meisje een heuse shoplog?!? Eerder een how to ‘Hoe verpest ik mijn kind’. Kan echt niet goed zijn dit.
Ik ken die vader van vroeger. Hij stond toen altijd met een standje in Zwolle met supplementen voor mensen die wilde afslanken.
Ja precies daar stond hij. Hij had dan zo’n vetmeter in zijn hand. Ben ook een x mega tegen hem uitgevallen. Nee hij is niet mijn persoon om het zo vriendelijk mogelijk te zeggen.
Ik vraag me echt af of hier niet eens wet- en regelgeving voor moet komen.
Op televisie en in het theater mogen kindereb maar een bepaald aantal shows doen, alles gereguleerd. Vind het echt schandalig dat mensen hun kids inzetten om geld te verdienen.
Helemaal die opmerking over dat ze weten dat zwembadvlogs en baddervlogs beter bekeken worden. Echt gatverdamme. Hoe kun je dan doorgaan en het aan jezelf verantwoorden zulke content te delen? Zoek een baan ofzo. En een leven.
Mijn god. Hoe beter die kinderen kunnen praten, hoe erger het allemaal wordt. 2 jaar geleden was het nog simpel gebrabbel maar dit is een volledige shoplog joh. Doodeng.
Zouden die kids niet doodmoe zijn na een halve dag zo doen? Ik word al moe als ik er naar kijk. Hoe mega zelfbewust zal Luan ook zijn? Als je op die leeftijd al de hele dag moet entertainen voor een camera. Al die maniertjes en trucjes
Mijn kleine nichtjes zijn gek op de Bellinga’s. Nadat ze zijn geweest staat mijn YouTube vol met aanbevelingen. Ik vond het zó fout om je kinderen te gebruiken als verdienmodel en wilde ook niet dat ze het nog keken bij mij. Mijn nichtjes willen ook alles nadoen etc.
Tot ik me ineens bedacht; ik was ook gek op the Kelly Family, ook zo vreselijk fout (zie foto). En dat had ik toen echt niet door…
Het is volgens mij gewoon altijd fout om je kinderen als inkomstenbron te zien/gebruiken…
Nu je het zo zegt, heb je zeker een punt. The Kelly Familiy, die kinderen hadden ook niet echt een keuze, die werd voor hen gemaakt.
En wat te denken van programma’s met de Duggar familie waarbij de keuze van de ouders heel bepalend is voor het leven van hun kinderen.
Maar goed, ik vind dat er (in ieder geval in NL) best wel eens kritisch naar gekeken mag worden. Ik ben echt niet panisch voor het internet, maar hoe verder de ontwikkelingen gaan, des te meer hou ik mijn kind er nog even vandaan. Dat je er bewust voor kiest je kinderen zo in te zetten als bijvoorbeeld de Bellinga’s doen, dat kan er bij mij niet in…
Ik had tot mijn 16e ofzo niet door hoe fout het was (en hou stiekem nog steeds van the Kelly Family). Je ziet nu ook de testen met kinderen van ongeveer 13/14 jaar en die hebben ook niet precies door wanneer het over spon gaat. Mijn nichtjes zijn 4 en 6 en helemaal in de ban van de Bellinga’s. Wat een foute ontwikkeling…
Je zag laatst ook bij Rambam toch dat dat energy drankje zo sneaky werd gepromoot
Ik keek de Bellinga’s altijd toen ze nog niet zoveel abbonees hadden en die kinderen nog een stuk kleiner waren. Nu kijk ik af en toe een keer. Vind het ook absurd dat hun jongste van net 1 jaar ook een kanaal heeft.
Heb net even gekeken. Absurt inderdaad, staan ook gewoon echt al filmpjes op.
Ook hoe er bij de info van hun oudste kind van 6 jaar staat; ‘Vloggen is er met de paplepel ingegoten. Onlangs ontdekte ik dat ik zelf vloggen ook erg leuk vind!’
Uh, ja pappa en mamma vinden dat leuk ja.
Damn. Ik had geen idee wie de Bellinga’s waren… net even een stukje uit de laatste vlog gekeken waarin dat jongetje de cadeautjes voor het weggeef zakje presenteert?! En presenteert ook? Wat een act, zo voelt het. En die Insta’s van de kinderen? Om te huilen…