Mommybloggers topic

Oooh die heb ik nog niet gezien! Ik had alleen nog gezien dat ze hem steeds in die wiegbak vervoerde.

Hahha heerlijk, bedankt voor de uitleg :joy:
Ja die kinderen van de posjes zijn wel echt typisch… Maar waar komt de term zelf dan vandaan? En waarom? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Ik poste dat ik me ergerde aan bepaalde typische Nederlandse kinderen, toen kwam Ludo met die omschrijving en ze noemde die schoenen die die kinderen dragen “Rob Geus schoenen”, toen werd dat langzaam verbasterd tot “Rob Geus kinderen”.

Als je op de post van Ludo klinkt en een paar Posts omhoog scrollt kan je de geboorte van de term meemaken, hij werd later nog uitgewekt. Ik geloof dat Quantum er nog wat aan toevoegde maar die zit hier niet meer en die post is verwijderd geloof ik.

4 likes

Serieus hoé vaak kan er worden gevraagd wat een Rob Geus kind is? Zie het de laatste weken om de haverklap voorbij komen. Vind t lief dat forummers het blijven uitleggen, zou er zelf geen geduld voor hebben eerlijk gezegd.

6 likes

Het staat er écht… :weary:

11 likes

fijn dat die kinderen al zo begaan zijn met de bescherming van onze persoonsgegevens.

10 likes

Wat bedoel je precies?

het wordt inderdaad vaak gevraagd maar ik vind dat wel begrijpelijk hoor, niemand leest het hele forum volgens mij en het wordt in random topics genoemd dus misschien net niet in topics waar een ander in kijkt :stuck_out_tongue:

3 likes

Ze schrijft ook snitzel, echt check jezelf man

19 likes

We kunnen een nieuwe toevoegen; Smoetspoepe :face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:

Que???

Er staat AVG in de tekst, in plaats van AGV.

5 likes

Wij zeggen ook AVG tegen aardappelen, groenten, vlees.

2 likes

Ja de meeste mensen doen dat, maar het gaat erom dat het in de tekst als ‘AVG’ staat en niet AGV. AVG is die privacy wet :wink:

2 likes

AVG kan ook gewoon staan voor ‘aardappelen, vlees, groente’, er zijn ook veel mensen die hem zo kennen (waaronder ik). Toen ik voor het eerst AGV zag was mijn eerste gedachte juist “huh de letters staan verkeerd om.” :thumbsup:

11 likes

de theorie is dat toch dat mensen het nu vaker zoals de wet zeggen, omdat je dat tegenwoordig zo vaak hoort en leest. dus dat er een lichte verschuiving is van AGV naar AVG.

3 likes

@crazyplantlady Haha doe ik het in mijn eigen post fout. Wij zeggen dus ook AVG maar ik weet dat het ook de wetgeving is.

1 like

Drie maaltijden per week of per dag?

Hmm ok, dat begrijp ik maar iedereen moet dat toch zelf weten?! Ja, het is beter voor het milieu etc… maar ik vind dat een beetje hetzelfde als het mom-shaming?

Huh, @Pendule is toch helemaal niet aan het shamen? Ze zegt juist dat het goed is dat Willemijn en Elise Joanne dit laten zien zodat ze wellicht anderen inspireren.

3 likes