Mommybloggerstopic #10

Ik denk dat de nasleep van zoiets openbaar posten (alle roddels etc) vaak meer negatieve impact hebben dan wat daadwerkelijk speelt.
Achteraf heb je er misschien wat volgers bij, maar los daarvan lijkt me voor je mentale gezondheid allemaal niet goed. Hoop dan altijd dat t wel enigsinds goed blijft gaan met ze. (Ook ivm de kinderen erbij)

5 likes

Holy shit, ik heb dit vanmiddag gekeken. Dit is echt gestoord

2 likes

Eergisteren was Belgische momfluencer @eva_tuyt op bezoek in een talkshow over ‘sharenting’. Daar lag ze een (naar eigen zeggen) onder vuur omdat ze haar kinderen zo zichtbaar deelt op sociale media. Sindsdien speelt ze het slachtoffer op haar insta.

Haar man @kristofhoefkens (ondertussen ook influencer) verdedigt haar met argumenten zoals deze. Hij slaat hier zooo de bal mis vind ik. Het lijkt me helemaal niet zo’n hypothetisch argument. Als kind had ik het waarschijnlijk fantastisch gevonden om gefilmd te worden en op sociale media te staan, als tiener had ik me hiervoor dan weer doodgeschaamd.

Ik vind dit eerder heel realistische scenarios, die elke ouder-influencer minstens serieus zou moeten overwegen. Om het gewoon weg te wuiven met “of niet” vind ik hier echt heel toondoof.

11 likes

Ja dit zag ik ook, heel erg triest om jezelf zo te verdedigen. Er is eigenlijk geen goed argument om je kinderen wél online te zetten; en ergens diep vanbinnen zullen deze mensen dat wel beseffen.

6 likes

Het enige argument om je kind online te zetten is dat je het zelf leuk vind. Of er iets mee verdient. Maar er zit gewoon GEEN voordeel aan voor een kind.

25 likes

Wij waren de suffe ouders van wie onze zoon geen YouTube kanaal mocht, inmiddels bedankt onze inmiddels tiener ons daar regelmatig voor. Hij vindt het al cringe als we een foto van vroeger samen kijken.

Ik gok dat de kans dat je dit als kind later vreselijk vindt precies 100 procent is.

18 likes

Zij is echt de eerste mommy instagrammer die ik hierom ontvolgde. Voelde zo verkeerd van ales te lezen en te zien van haar kinderen.

2 likes

dit zijn echt de ouders die wanneer hun kinderen later aan hun kwijt willen dat ze zitten met iets uit hun jeugd zeggen ‘ik heb alleen maar gedaan wat ik dacht dat goed was! maar blijkbaar heb ik het allemaal verkeerd gedaan!’

ik hoop (en denk) dat er een flinke supportcommunity zal ontstaan van kinderen van mom/dadfluencers wanneer het gros van deze kinderen volwassen zijn. in ieder geval genoeg medeslachtoffers om steun bij te vinden :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

25 likes

Kind later: “pa en ma, ik vind het echt vreselijk dat er zo veel over mij online te vinden is. Er waren toch allemaal onderzoeken dat het niet goed was voor onze ontwikkeling en veiligheid?”

Pa/ma: “tsja het was een gokje, maar wat hebben we een mooie auto hè?”

Janken dit soort mensen.

26 likes

Sorry, maar dit is precies zoals ik het me voorstel. Of hun verhaal komt terug op reddit of zo.

3 likes

Die mamalotje kwam weer voorbij, een post waarbij ze de scheiding met één of ander boek aan haar kind aan het uitleggen was of zo, kan het niet meer terugvinden want ik ben dus alweer geblokt omdat ik een opmerking had achtergelaten (fijn voor je kind dat duizenden mensen mee kunnen kijken met dit proces, zoiets). Vind dit zo ongelooflijk kwalijk, wat zij deelt van haar kinderen. Is van een heel ander niveau dan een Bellinga familie maar net zo erg. Je moet er toch niet aan denken dat je hele jeugd, de scheiding van je ouders en hoe jij dat dan allemaal beleefd hebt maar gewoon online met duizenden onbekenden werd gedeeld? En dan ook gewoon vol in beeld die kinderen. Doe op z’n minst iéts om ze nog enige privacy te geven.
Ik kan er gewoon niet bij, dat je zo egoïstisch bent. En dan allemaal onder het mom van kijk mij eens zoveel anderen helpen die in dezelfde situatie zitten. Ja leuk, maar doe dat ff zonder je kinderen in te zetten.

25 likes

Pfff… Ik denk dan even terug aan de aflevering van Boos. Je geeft je kind dan ook 0 privacy. Weer geen veilige haven creëren, terwijl de hele basis dus gaat veranderen voor zo’n kind.
Ken die influencer trouwens niet, maar hoop dat de vader niet overal een camera op drukt. Krijgt het misschien nog ergens rust.
Typisch ook dat je gelijk bent geblokkeerd, terwijl jij juist denkt in het belang van haar kind. Als je dat boek wilt promoten als hulpmiddel kun je toch ook gewoon de kaft laten zien en er even kort inhoudelijk op ingaan?

8 likes

Mamalotje en kort en inhoudelijk :joy:

7 likes

Ik ken haar niet en denk dat als ik haar ga opzoeken ik haar een kijker geef. Wanneer je je kind zo prominent in beeld brengt tijdens kwetsbare momenten, gun ik je dat niet.

5 likes

Een camera neerzetten voordat je je scheiding aan je jonge kind gaat uitleggen is toch wel echt een nieuw niveau totale uitbuiting. Ik vind dat eigenlijk nog erger dan je kind huilend in beeld brengen oid. Ik kan me niet voorstellen hoe onveilig dat voelt als je uiteindelijk oud genoeg bent om je te realiseren dat je moeder dit soort momenten uit je leven heeft gedeeld met een anonieme massa.

156 likes

:100: amen

10 likes

Ik hoop dat ze dit leest.

4 likes

Heeft ze gisteren als comment onder die post kunnen lezen; inmiddels uiteraard verwijderd en geblokkeerd.

12 likes

Huh dat heb ik niet gedaan hoor

4 likes

Dit topic is na het bereiken van de limiet van 5000 reacties automatisch gesloten. De discussie wordt voortgezet in Mommybloggerstopic #10 (Deel 7).