Mommybloggerstopic #10

Nou ik vind het geld nog tot daar aan toe - hun probleem - , maar ik vind het gewoonweg enorm asociaal? Er zijn zoveel mensen die geen plek kunnen krijgen op de opvang van hun voorkeur, zij wonen in een populaire gemeente dus gegarandeerd wachtlijsten en dan maak je er dus maar heel sporadisch gebruik van… Ze hebben al een vaste oppas - die ook mee is naar Ibiza - dan zet je die toch in?

28 likes

Ja dit vind ik ook. Ik hoorde van een collega dat bij hun opvang/bso het ook zo is dat als je geen gebruikt maakt van de opvang maar wel dagen “bezet” houdt dat een ander dan jouw plek krijgt. Vind dat ook wel logisch eigenlijk.

8 likes

Ja maar dat ligt ook bij de opvang… wij wilden voor een jaar lang 2 dagen BSO opzeggen, ivm de geboorte van de jongste en (daardoor ontstaan doorbetaalde) ouderschapsverlof kunnen we ruim een jaar (14 maanden) 2 dagen minder gebruiken.
Maar dat kan niet.
Ja kan wel, maar dan verliezen we het plekje en komt kinder onderaan op de wachtlijst, en kan t zijn dat we over 4jr pas weer zelf op die plek kunnen.

Ik denk dan; bel iemand die omhoog zit en zeg, ik kan je iig voor een jaar een plek aanbieden. Was ik echt super blij mee geweest toen ik op de wachtlijst stond. Maar nee, zo simpel is het niet kennelijk. Dus betalen we maar gewoon eeen jaar lang :smiling_face_with_tear:

12 likes

Als je het kinderdagverblijf hier opzegt, verlies je je plek op de bso en kun je daar niet direct terecht.

Ik wilde de opvang een maand vooraf opzeggen en van dat geld die maand op vakantie gaan, maar dat kon daardoor niet.

De tekorten overal zijn gewoon kut.

8 likes

Wow wat kut zeg! Hoe lossen jullie dit nu op? Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat dit een ding was. Onze kinderopvang en bso zijn ook van verschillende organisaties, vandaar.

3 likes

Ooh ik ben hier ook bang voor. Krijg gelijk stress als ik hieraan denk, binnenkort toch maar eens goed gaan uitzoeken! We hebben hier niet aan gedacht toen we de kinderopvang uitzochten.

7 likes

Dat is dan de consquentie van 8 maanden naar Ibiza verhuizen & daar mogelijk ook forever willen wonen zou ik denken. Je kan anderen toch niet de dupe laten worden van jouw priviliged keuzes. Ze hebben al een au pair, ofja soort van, he. Dus is niet dat ze niets hebben.

11 likes

Waarschijnlijk wil ze dan gewoon die kinderen niet in huis hebben.

2 likes

Ik denk dat je nu als opvang ‘blij’ bent met extra ruimte. Ook om andere kinderen extra en ruildagen aan te bieden. Want dat kan nu ook bijna niet meer. Of je hebt opeens weer ruimte voor personeel. Dus voor een organisatie is dit ook ‘fijn’ natuurlijk. Wel geld én ruimte.

12 likes

Ik ben het met je eens dat ze privileged zijn, maar de problemen zijn de gevolgen van waardeloos overheidsbeleid ten opzichte van de kinderopvang. Daar zijn mensen de dupe van, niet alleen van de keuzes van dit gezin.

26 likes

En doordat ze niet komen zullen er juist ouders zijn die nu wel eens extra dagen kunnen opnemen denk ik :joy:

11 likes

Same! Heb hier helemaal niet over nagedacht :sweat:

8 likes

Oke agree to disagree hier dan haha, in andere genoemde gevallen hier wat ik lees 100% eens & het is een rot als je als je als normaal gezin zolang moet wachten ed maar niet als je naar Ibiza verhuisd & een au pair hebt.

7 likes

Wat diep dit

13 likes

Het ziet er van de buitenkant ook uit als een goedkoop notitieboek met het allersaaiste lettertype ooit. Doe dan op z’n minst een mooie emboss oid.

10 likes

En je remind… :sob:

28 likes

Huilen…
en het had remindT moeten zijn. Áls je dan onnuttig engels wil gebruiken doet het dan wel met de juiste Nederlandse grammatica.

10 likes

Expres of?

13 likes

Met opzet denk ik

8 likes

hoop ik

8 likes