Mommybloggerstopic #10

Ja en Wout was het er dus wel mee eens die begreep haar angst. Dus had ze nog net op tijd voor 2 jan tickets geboekt

13 likes

Ik kan dit nooit anders horen dan: DAT IS MIJN ANGST-T-T!!! :joy:

65 likes

Oh god. Ze had de andere tickets ook al omgeboekt ivm een verwachte storm.

2 likes

Doe eeeeeven normaalllll

10 likes

Nou ik heb meegemaakt dat het misging

21 likes

Hahahaha dit legt zo mooi de belachelijkheid bloot.

8 likes

Ontplofte de cockpit?

10 likes

DAT IS MIJN ANG-S-T!!

16 likes

Misschien heeft ze die Zembla uitzendingen van onlangs gezien over hoe het er daar aan toegaat. Maar dan zou je in principe nooit meer met een gerust hart kunnen vliegen.

3 likes

Zit het meisje die stewardess is nog op het forum? Misschien kan zij duidelijkheid geven :joy:

3 likes

Een vriendin van mij werkt bij de grote Nederlandse vliegmaatschappij en zij heeft me weleens dingen verteld waardoor ik het echt niet zo gek vind dat die Elise dat zegt (geen idee wie zij verder is overigens). Zo staat er in het werkrooster een tijd aangegeven dat personeel moet stoppen met drinken om de volgende dienst nuchter te zijn, worden er random blaascontroles uitgevoerd af en toe en zij kent ook echt wat piloten die zelf een blaastest op zak hebben zodat ze zelf kunnen controleren of ze vlak voor een dienst niet te veel alcohol in hun bloed hebben nog. Ze vertelde ook een verhaal dat een piloot zelf zo’n test deed en nog te veel alcohol op had en zich toen ziek had gemeld, waardoor de hele vlucht geannuleerd werd en er vanuit Nederland een andere piloot overgevlogen moest worden om terug te vliegen :clown_face:

12 likes

Maar dit soort maatregelen zijn er toch juist om te voorkomen dat een piloot beschonken of nog onder invloed gaat vliegen?
Ik kan me ook voorstellen dat je eigenlijk een verbod op alcohol wilt, maar geen idee of dat is op te leggen als dat niet onder werktijd valt

37 likes

Ja, dat klopt wel maar het feit dat die maatregelen er überhaupt zijn vind ik wel tekenend voor de werkcultuur die daar heerst.

Een verbod buiten werktijd lijkt me wel lastig ja, maar volgens die vriendin wordt er echt standaard gedronken in de avond als ze op een bestemming zijn en de dag erna pas weer terug vliegen en ik denk dat je dat verblijf best onder werktijd mag scharen in zekere zin?

Datzelfde bedrijf verbiedt bijvoorbeeld ook het personeel om met een koptelefoon/oortjes in naar werk te komen als ze in uniform zijn want ze moeten aanspreekbaar overkomen in bijv het OV. Dat lijkt me ook een regel die eigenlijk buiten werktijd geldt.

Nou ja, al met al een heel raar wereldje haha mijn werk zou het zeker niet zijn. Aan het vooroordeel dat alle piloten vreemdgangers zijn schijnt ook niet heel veel fout te zijn :skull:

3 likes

Vind ik eigenlijk niet. Ik vind de maatregelen heel logisch. Een piloot heeft verantwoordelijkheid voor heel veel mensen en ik snap dat er uit een airline niet vanuit word gegaan dat elke piloot gezond verstand heeft dat hij niet drinkt voor het vliegen. Je kan niet iemand met zoveel verantwoordelijkheid maar blind vertrouwen als het om mensenlevens gaat.

32 likes

Dan zouden maatschappijen er beter aan doen om gewoon standaard te laten blazen voor het vliegen :sweat_smile: maar goed, het zijn altijd de grote verhalen die verteld worden. Wellicht is het op echt grote schaal een minder groot probleem.

6 likes

Snap ik wel. Zodra je in Uniform bent vertegenwoordig je de werkgever dus daar mogen wel regels voor gelden toch? Dan maar omkleden op get vliegveld.

11 likes

Weet iemand waarom elke stewardess en piloot in uniform naar werk gaat? En niet gewoon op het vliegveld omkleed? Snap dat thuis omkleden handiger is, maar je loopt wel zo overstraat en moet representatief zijn etc.

7 likes

Is toch helemaal niet praktisch om op het vliegveld om te kleden. Hele uniform incl. schoenen in je trolley, terwijl je ook al andere dingen mee moet voor een aantal dagen weg. Thuis klaarmaken is dan toch veel logischer?

13 likes

Deze blaastesten worden ook at random gegeven aan stedwardessen etc, daar gelden dezelfde regels voor als piloten, iig bij de maatschappij waar een vriendin van me werkte. of bedoel je reizigers zelf haha? De meeste issues aan boord zijn de beschonken medereizigers, als je die verhalen soms hoort …

5 likes

Dan is je blouse ook nooit meer zo netjes gestreken.

3 likes