Mommybloggerstopic #10

Veelwijverijen is dan weer niet zo’n probleem daar :grimacing:

14 likes

Ja en wie weet hadden de kinderen wel de keuze om mee te gaan maar wilde ze liever bij hun vader blijven? Ik denk dat geen een ouder altijd maar rekening met hun kind kan houden, zeker als gescheiden ouders heb je met meerdere partijen te dealen.

4 likes

Het huis van Kelly caresse in Tiel staat te koop.

Ze gaan dus niet meer terug ivm de schimmel in de woning.

6 likes

Wel echt kut hoor dat je verhuist, kinderen andere school etc en dan om zoiets weer terug moet. Gezien de vraagprijs zal het ook geen goedkope renovatie zijn

10 likes

Ja dacht iets met verborgen gebreken oid?

5 likes

Wel gek er staat door schimmel problemen. Maar dat het goed op te lossen is.
Maar ze vragen wel een ton minder.
Zou dat zo duur zijn ?

3 likes

Waarom gaan ze dan weer weg als het goed op te lossen is?

14 likes

Ja geen idee. De schimmel proberen zijn in de souterrain. Daar waar de kinderen sliepen geloof ik?
Nu heb je daar al vrij snel schimmelvorming. Vooral bij een ouder huis. Lijkt me ook wel vrij logisch ?

4 likes

Het huis in Drunen kregen ze niet verkocht. Misschien denken ze dat ze het huis in Tiel wel kunnen verkopen?

Hebben ze de camper eigenlijk nog?

2 likes

De vraagprijs is een ton lager dan die was toen de vorige eigenaar het huis verkocht. Het zal vast een dure verbouwing zijn en ik kan me voorstellen dat als je oude huis niet verkocht is én je nog veel geld in je nieuwe huis moet stoppen om het bewoonbaar te maken het geld een keer op is.

7 likes

Maar de prijs is wel vanaf prijs

3 likes

Nog steeds is de vraagprijs een ton minder. Aan de huizenmarkt is niet veel veranderd hoor.

4 likes

Maar misschien hebben ze er toen minder dan de vraagprijs voor betaald…
Ze maken niet per definitie verlies denk ik

2 likes

In die tijd werd niet veel ondergeboden. Zeker geen ton. Er moet hoe dan ook verlies op zitten aangezien er verborgen gebreken aan zitten.

3 likes

Ja geen goed verkooppraatje dit. Nadat ze tig keer hebben gezegd hoe graag ze daar wilden blijven wonen, hoe de school veel meer bij de kinderen past en het huis zo fijn is met de B&B erbij etc. Dan los je het schimmelprobleem toch zelf op als het gemakkelijk te verhelpen is.

5 likes

Ja dit denk ik ook. Ze hebben er denk ik minimaal een ton meer voor betaald dat ze het nu voor te koop zetten. Hun vorige huis is ook nog niet verkocht. En als ze het voor een ton minder te koop zetten dan zal het verhelpen van het schimmelprobleem waarschijnlijk wel minimaal een ton kosten. Ik denk dat ze dat gewoon niet op de plank hebben liggen en ook niet gefinancierd krijgen. Dus ja dan heb je eigenlijk niet zoveel keuze behalve verkopen.

3 likes

Als dit een verborgen gebrek was dan is de verkoper verantwoordelijk, maar het ligt waarschijnlijk lastiger in hun geval?

1 like

Er staat in de advertentie ook:

‘Afhankelijk van hoe je het souterrain wilt gaan gebruiken, zijn de nodige vergunningen aan te vragen bij de gemeente, welke nu nog niet aanwezig zijn.’

Ik vermoed dat dat vooral het probleem is. Dan kunnen hun kinderen dus ook niet die ruimte als slaapkamer gebruiken. Het telt ook niet mee in het oppervlak van de woning.

11 likes

Maar moet je een vergunning hebben om daar een slaapkamer van te mogen maken?
Er staat idd ook dat er maar 2 slaapkamers zijn nu.

5 likes

Dat ligt áltijd lastig. Wordt zo snel ‘verborgen gebrek’ geroepen maar een claim daarop baseren lukt je echt niet zomaar en niet alles is een zonder meer verborgen gebrek.

8 likes