Mommybloggerstopic #10

Ik heb ineens vooral flashbacks naar de Oilily fiets van Mascha en het sjaaltje om haar hoofd.

5 likes

Haha was dat niet dé tip om zonder een verneukt kapsel ergens aan te komen? Wanneer je je haar had gekruld ofzo en moest fietsen, kan dit nog goed herinneren

12 likes

Ja, zoiets was het inderdaad. Volgens mij ging ze voor de jaren ‘50 filmster look, denk aan een Audrey Hepburn achtig type met een headscarf in een cabrio.

Haar versie zag er net wat lulliger uit. Op de grauwe tegelvlakte onder appartementencomplex New Babylon in winderig Den Haag met een synthetische sjaal en de schreeuwerig gekleurde Oilily fiets in de hoofdrol.

12 likes

Dat haar van die tweeling van Elise Boers mag ook wel eens een kam zien, wat een wilde bos

2 likes

Rustag

8 likes

dit is echt zo’n “roddelende ouders op het schoolplein” opmerking lol đŸ« 

67 likes

19 likes

Bedoel je die storie met die mooie blonde pijpekrullen? Ik zie hier niks onverzorgds of geks aan.

5 likes

Oh ik dacht juist: wat een mooie, krullerige haren zeg. Zo zie je maar, meningen verschillen.

4 likes

Elise zat een dagje op het strand en er was een zwerfhond die steeds bij hun kwam liggen. Nu twijfelt ze om ook een hond te nemen🙈 Hoop dat ze niet de zoveelste worden die in een opwelling een hond nemen om er dan later achter te komen dat het niet in hun leven past

6 likes

Als die foto inderdaad bedoeld wordt ben ik echt in shock

7 likes

Ook echt een goed idee om die te kammen of borstelen
 dan krijg je pas een wilde bos

23 likes

Je zou dat haar ook niet kunnen kammen. Waarschijnlijk worden het dan ontplofte poedels. Althans, mijn zoon heeft krullen en die moet je nie kammen hoor :rofl:

5 likes

Wat een prachtige bos haar
Misschien gek vraagje maar waarom moet je juist krullen niet kammen? @Fishing ik heb zelf ook heel snel pluis haar vooral wanneer ik het niet kam (heb krullen)

4 likes

Ik heb geen idee waarom, ik heb zelf namelijk geen krullen en zijn krullen komen van m’n man z’n kant haha.
Maar als ik z’n haar kam (droog) wordt het pluizig en een soort Einstein meets poedel look.
Juist alleen kammen met de crĂšme spoeling er in en dus nat. Je hebt natuurlijk helemaal van die krullen methoden afhankelijk vh type krul geloof ik!

6 likes

Kammen met een grove kam gaat misschien nog wel, maar borstelen ontploft het toch echt? Omdat elke haar individueel krult, dus als je ze uit hun ‘gezamenlijke krul’ haalt en elk haartje op zichzelf staat dan ontploft je kapsel. Als je zorgt dat de haren die gezamenlijk krullen bij elkaar blijven is er niet zoveel aan de hand

11 likes

Ik heb ook krullen en de borstel is de grootste vijand voor mijn droge haar. Ik borstel het alleen nat met crĂšmespoeling er in, maar als ik het droog borstel ontploft mn haar echt omdat ik dan het krulpatroon kapot maakt zeg maar

7 likes

Je hebt zelf krullen en weet niet dat je dat niet moet kammen?!

Of misschien is het niet duidelijk maar je moet krullen alleen kammen wanneer het nat is, nooit als het droog is. Heb je dat nooit geleerd over je eigen haar?

5 likes

Nouja, er zijn zoooveel soorten krullen, niet voor iedereen werkt hetzelfde. Mijn haar is 2c-3a en als ik er genoeg product in heb (leave-in, olie) kan ik het ook makkelijk zachtjes borstelen zonder definitie te verliezen. Mijn haar is een stuk mooier sinds ik erachter ben dat een refresh bij mij beter werkt als ik er ook even mijn wetbrush bij pak.

6 likes

Eens hoor. Er is zoveel meer bekend over verschillende soorten krulhaar, waarbij kammen of borstelen op droog haar juist wel kan.

8 likes