Mommybloggerstopic #10

Blijf me verbazen over jouw reacties. Omdat ik een tegengeluid geef of iets zeg waar jij het niet mee eens bent, ben ik zogenaamd drama aan het veroorzaken. Apart.

4 likes

Klopt inderdaad dat kinderen daar geen seksuele associatie mee hebben en juist daarom vind ik het jammer dat volwassenen (ouders en docenten) hier wél een seksuele lading aangeven bij vaak te jonge kids. Dat vind ik overbodig.

6 likes

Dat ouders en docenten daar wel een seksuele lading aan zouden geven is een aanname die jij nu zelf maakt volgens mij.

22 likes

Ik geef enkel aan wat ik in mijn eigen directe omgeving heb meegekregen.

7 likes

Oke. Ik heb zelf meegekregen dat het bij jonge kinderen inderdaad juist gaat om op ontdekking te gaan, maar ook om grenzen aan te geven wat jij wel of niet fijn vindt. Zoals bijvoorbeeld: ik vind het wel of niet fijn als iemand mij een knuffel geeft.

Maar ook ik heb de lesstof niet doorgenomen, maar dat is het beeld wat ik ervan heb.

5 likes

Zover ik weet is dat ook het voornaamste doel van de lentekriebels. En dat kinderen op jonge leeftijd leren grenzen aangeven, is heel belangrijk en goed. Alleen ben ik het niet eens met alles wat er wordt verteld. Bepaalde dingen mogen achterwege gelaten worden op jonge leeftijd.

4 likes

Ja, de seksuele ontwikkeling begint natuurlijk pas bij 18 jaar
 Seksualiteit (bij kinderen en jongeren, de normale ontwikkeling en alle nare gevolgen van bv misbruik) was onderdeel van mijn afstuderen en ik heb ook met kinderen gewerkt waarbij het thema extra aandacht verdiende dus ik weet waar ik het over heb. Ik heb daarnaast het volste vertrouwen in organisaties als Rutgers die met zorg en kennis lesmateriaal hebben ontwikkeld. Meer dan in moederhart influencers of verre tantes van persoon X die via via heeft gehoord dat de kleuter van de buurvrouw geleerd heeft van de juf om iemand oraal te bevredigen. Verder heb ik geen behoefte om deze discussie met je aan te gaan.

64 likes

Jij hebt andere ervaringen dan ik met dit thema en ook dat is helemaal prima. Net zoals dat ik, en met mij waarschijnlijk ook nog anderen, geen voorstander zijn van organisaties als Rutgers. Ook daarin zijn mensen vrij om hun mening te uiten. Niet alles hoeft altijd een welles-nietesdiscussie te worden.

5 likes

Je mening is gebaseerd op iets wat je van horen-zegen hebt. Je mag je mening hebben, maar mensen zijn ook vrij om onderbouwd en op basis van feiten aan te geven waarom die mening nergens op slaat.

9 likes

Horen-zeggen klinkt als iets wat ik in de wandelgangen gehoord zou hebben. Ik heb het over wat er in mijn directe omgeving besproken is. En wat momenteel een issue is op de desbetreffende basisschool van mijn nichtje, waar meerdere ouders naar de directeur zijn gestapt om hun ongenoegen te uiten m.b.t. de inhoud van de lesstof. En nogmaals, andere mogen er een andere mening op na houden dan ik. All good.

Maar er zijn heel veel ouders naar de directeur gestapt allemaal gebaseerd op ‘van horen zeggen’ en ‘facebook & tiktok’ in praktijk bleek het vaak heel anders te liggen. Er werd gedaan alsof er aan 6 jarige werd verteld hoe je moet vingeren terwijl het daadwerkelijk veel genuanceerder ligt dan dat. En veel is met onderbouwing, waar mensen voor hebben gestudeerd. Dat is niet zonder reden natuurlijk.

20 likes

Dat is toch precies de definitie van horen-zegen die je nu geeft :expressionless: Je hebt de lesstof zelf niet gezien. Je was er niet bij. Je hebt het via-via gehoord.

15 likes

Een politiek correct geformuleerde missie is toch vanzelfsprekend voor iedere organisatie haha. Het was onwaarschijnlijker en opvallender geweest als er had gestaan ‘Alle kleine kinderen leren met zichzelf te spelen.’

Het gaat niet om hoe zij zich naar de buitenwereld profileren. Iedereen kan een mooi verkapt verhaaltje verzinnen, maar dit hoeft niet in lijn te staan met wat er in de praktijk gebeurt. Wat mij stoort, is de inhoud en in dit geval de lesstof die behoort tot de Week van de Lentekriebels. Docenten horen jonge kinderen te leren lezen en schrijven, in plaats van ze te vertellen dat het fijn of belangrijk is om geslachtsdelen aan te raken.

5 likes

Ja, why

Negeren en hopen dat het snel oprot

25 likes

? Doe jezelf een plezier, en reageer je frustraties niet elke keer op mij af.

1 like

Wat verkondig jij hier ontzettend veel onzin, echt niet te doen. Heb je de lesstof gezien? Heb je met docenten gepraat? Weet je echt wat het doel is? Iedereen mag een menig hebben, ja behalve als het totale onzin is want dan heb je geen mening dan sta je alleen maar voor lul.

27 likes

Mss moet je zelf ff aan de slag vanavond, knap je vast van op!

16 likes

Maar vertel dan, want je weet het blijkbaar tot in detail. Wat was die inhoud dan? Want alles wat je nu rondtoetert heb op feesboek gestaan :disguised_face:

18 likes

Hahaha kon jij wel even goed gebruiken he :heart:

2 likes

Mevrouw the investigator heeft haar investigations in ieder geval niet goed uitgevoerd. Sjongejonge wat een prutstatement.

7 likes