Mommybloggerstopic #10

Behalve de forummers die de instigators reacties liken of op applaudisseren :thinking:

14 likes

Zijn 9 van de 10 keer mensen die zelf nooit iets bijdragen dus uiteindelijk merken we daar qua sfeer niet zo veel van :joy:

9 likes

Ik heb een dochter van 7 die de lesstof ook gehad heeft. Ik neem aan dat dit hetzelfde is. En weet je waar het echt over ging? Grenzen aangeven. Wat vind een ander fijn, en wat niet. En hoe kun je die grenzen herkennen bij een ander en zelf aangeven. En dan gaat het over vriendschappen, en die ene tante die jou een zoen wil geven op een verjaardag als je dat eigenlijk niet wil. Of de situaties die kinderen zelf hadden ingebracht in de klas van mijn dochter: voordringen, als iemand aan je haar zit, te hard duwen met tikkertje, bazig gedrag.

Als je er moeite mee hebt dat je kind dit leert snap ik het ook niet hoor :face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:

Edit: en ook als ze het wel over jezelf aanraken hebben (wat ik niet in de lesstof voorbij heb zien komen, maar vooruit): dit doen kinderen! Peuters doen het al. Dus als het je schokt moet je imo even bij jezelf te rade gaan wat je van een GEZONDE seksuele ontwikkeling van een kind weet, dan op facebook roeptoeteren/petities tekenen/FvD stemmen :zipper_mouth_face: :zipper_mouth_face: :zipper_mouth_face:

158 likes

Mwah ja maar ik herken wel namen en dan denk ik wow oké klikte je per ongeluk of moet ik je nu in een heel ander licht zien good to know :thinking:

11 likes

*scrollt snel terug of ze niet weer iets met dr dikke duim per ongeluk heeft geliked :sweat_smile:

39 likes

Ik ook haha, gebeurt me net iets te vaak dat ik random berichten aan het liken ben

18 likes

Haha ik was dus een van die mensen die dat inderdaad had gedaan en zonder dat ik het wist van de “anti lente kriebels beweging”.

10 likes

@theinvestigator

Late reactie maar bij dit soort dingen denk ik altijd, ben je zelf kind geweest? Ik namelijk wel en ik kan me nog heel goed voor de geest halen dat ik me onzettend schuldig voelde en een gekkerd toen ik voor het eerst ‘doktertje’ speelde (op mijn 6de ofzo). Pas heel veel jaren later, tijdens de reguliere voorlichting op de middelbare, kwam ik erachter dat dit doodnormaal is. Het had mij heel veel schaamte voor mezelf gescheeld als iemand dit had benoemd/uitgelegd

20 likes

Ik ook!!!

24 likes

Ik werd meteen geboren als volwassene eigenlijk :scream:

5 likes

Je bent de Bullstronk?

(Ergens in Mathilda wordt dat aan haar gevraagd, of zij ooit kind is geweest en dan antwoord ze: Nee, ik was meteen volwassen.’ We hadden vroeger het luisterboek ervan en dat zinnetje heb ik altijd onthouden omdat ik er zo ontzettend om moest lachen. En nu nog steeds :grin:)

17 likes

Die tekst onder de laatste insta post van wouter peelen :nauseated_face: Manifestatie, sterk zaad…

3 likes

Haha ja jezus, die Wouter is echt niet het scherpste mes in de la he…

‘Manifestatie, het lot, of puur geluk?’

Nou Wouter, of wat je dacht van gewoon op het juiste moment seksen, zoals hoe de meeste van de miljarden mensen op aarde er zijn gekomen?

Disclaimer: tuurlijk snap ik dat dit niet voor iedereen vanzelfsprekend is maar hoe hij het brengt dat het zo wonderbaarlijk is dat ze 3 kinderen hebben gekregen terwijl ze die wens óók nog eens al hadden uitgesproken is hilarisch.

17 likes

My god zo ontroerend, een ode aan je baby waarbij je over je zaad begint :heart:

Edit: hahahah ik blijf hier maar om lachen, je vrouw baart je DRIE kinderen en jij denkt dat het allemaal aan je zaad te danken is mannen zijn echt achterlijk soms

102 likes

En ook nog eens een meisje!! Dankzij al die schietgebedjes als er een vliegtuig langs vloog🥲

5 likes

Willemijn herinnert mij weer aan hoe irritant ik t vind als mensen verhaaltjes schrijven vanuit het perspectief van een dier😅

31 likes

Ik dacht precies hetzelfde toen ik dit las

8 likes

Stap één naar een eigen Instagram waarschijnlijk.

12 likes

Dit is toch ook gewoon niet te doen😅

3 likes

Oh god, natuurlijk nemen zij een labradoodle

32 likes