Mommybloggerstopic #10

Ik heb het net even online gekeken. Volg Michelle helemaal niet op socialmedia, ken haar alleen via de verhalen hier. Maar ik vond dit wel een mooie uitzending, waarin ze openhartig was over hoe ze het werkend krijgen met zn 3+7 kinderen. Ze komt mij in elk geval wel naturel en sympathiek over. En de vraag vd presentator van “slaap je dan ook met zn 3 in een bed”… ik snap het hoor dat je nieuwsgierig bent, maar eigenlijk zo impertinent.

7 likes

Ja ik heb het gezien. Prima uitzending maar als je haar volgt hoor je niks nieuws. Knappe meid met ‘stoere’ hobby’s, opgegroeid in een hecht en welgesteld gezin, gelukkige jeugd. Twee dingen worden voornamelijk uitgelicht in de uitzending: dat ze op 15 jarige leeftijd misbruikt is en hoe ze terwijl ze in een gelukkig huwelijk zit verliefd wordt op een vrouw en dat uiteindelijk leidt tot een relatie met z’n drieën. Inhoudelijk vertelt ze hier niks over wat niet ook al op social media heeft gestaan, behalve misschien dat haar ouders hier wel aangeven dat ze er in het begin wel moeite mee hadden en ook echt wel een tijdje aan hebben moeten wennen. Dat werd natuurlijk al wel gedacht doordat ze een tijdje buiten beeld waren op de socials, maar is volgens mij nooit echt bevestigd. Over hoe de relatie precies is ontstaan hoor je niet zoveel meer dan we al wisten. Jacqueline las haar blog en volgde haar op insta. Vervolgens stuurden ze weleens DM’s naar elkaar en waren ze op hetzelfde festival, waar Michelle haar even gedag wilde gaan zeggen. Op dat moment was het liefde op het eerste gezicht. Ze bleven appen enzo en op een gegeven moment zei Koen tegen Michelle dat hij dacht dat ze verliefd was. Hij gaf haar vervolgens ruimte om het uit te zoeken met Jacqueline. Uiteindelijk ontstond er na een tijdje ook liefde tussen Koen en Jacqueline en zijn ze met z’n drieën verder gegaan.

Dus ja prima uitzending maar als je haar volgt zou ik niet de verwachting hebben dat er veel nieuwe informatie naar boven komt, het is meer een soort samenvatting van wat ze deelt op de socials.

Ik vond trouwens wel dat de presentator op een gegeven moment de plank missloeg toen het ging over dat samen slapen. Dan zegt ie zo een beetje lachend/veelbetekenend tegen Koen: ‘Je kan er goed aan wennen.’ over het samen slapen. Vond dat een beetje insinueren van ‘Yo lekker voor mekaar pik, twee vrouwen in je bed!’.

En ik moest een beetje gniffelen toen een vriendin van haar iets zei van ‘Ja Mies is natuurlijk een mooie verschijning, en dan kan het soms toch al snel een beetje ordinair worden, maar bij haar is dat totaal niet zo!’

27 likes

Kan me helemaal bij je aansluiten. Ik vind die specifieke vragen van de presentator over wie waar slaapt en zo’n specifieke opmerking richting Koen inderdaad zoooo flauw en achterhaald poeh. Dan denk ik, je kan toch zoveel interessante vragen stellen dan deze. Maar ze zei zelf ook direct dat het de meest gestelde vraag was over hun relatie, wie waar slaapt.

7 likes

Eens met die opmerking van de presentator. Verder een prima item, inderdaad wat oppervlakkig maar misschien is dat ook het format? Het is meer een soort levensloop ipv een docu over polyamorie

1 like

Ja duh.

Elke aflevering is ‘wow dit meisje was knap toen ze 15 was en nu gaan een hoop mannen 30 jaar later verlekkerd vertellen hoe lekker ze haar vonden en daarna gaan de meisjes uit de klas/ haar zogenaamde besties iets te vrolijk vertellen dat haar (gelukkig) ook allerlei ellende is overkomen, anders zou het wel heel erg oneerlijk zijn allemaal als ze geen kanker/partnergeweld/whatever had meegemaakt want je kan niet alles hebben eh!’

81 likes

Heb het net op NPO gekeken en de uitzending eindig met Michelle met zachte stem, helemaal happy dat er veel lieve mensen zijn zonder vooroordelen en hoop voor de toekomst van haar gezin etc. Je ziet als laatste nog een foto van jonge Michelle.

Vervolgens verdwijnt de foto en komt de AVROTROS afsluiting met Antoinette Hersenberg uit Radar die keiluid zegt IK VIND HET ONGELOFELIJK SMERIG, IS ER GEEN INSTANTIE DIE HIERTEGEN OPTREED?!

Is gewoon een fragment uit radar maar ging echt kapot om de overgang.

70 likes

Je kan gewoon jezelf opgeven voor dit programma, vraag me af bij hoeveel afleveringen dat het geval is geweest

10 likes

Hahahaha dit zei ik precies thuis hier!!

8 likes

Hahahaha, hoe zou dat gaan. “Het mooiste meisje van de klas, hè hè, eindelijk een programma dat bij mij past.”

Of: “Neeeee Jeroen, hihi, vind je echt dat ik me daarvoor moet opgeven? Ja, ik vind het wel belangrijk om een voorbeeld te zijn voor anderen met hoe ik uit mijn dal ben geklommen… Maar het knapste meisje?!?!? Neeeee toch, hihi :face_with_hand_over_mouth::relaxed:

20 likes

Ik ben het nu aan het kijken maar vind die vader wel een beetje irritant. Hij lijkt me heel goed voor zijn (klein)kinderen, maar ook wel heel erg die prestatiedruk en ondernemer!!! en laat je handen wapperen!!!

Echt ultieme brabo’s ook haha

4 likes

Ooh dit begreep ik er zelf niet zo erg uit. Dat het meer vanuit Michelle zat. Enkel het; “van niks komt niks”. Maar wie zegt dat niet tegen zijn puber(s).

Ik vind het ook een mooie / aangrijpende aflevering, met die kinderfoto’s erdoorheen etc.
Wel soms wat knullige stukjes van productie, ze vertelde bijvoorbeeld dat ze bang is wanneer iemand haar van achter aantikt of vastpakt. En dan in wat shots later laten ze iemand daadwerkelijk dat bij haar doen als verrassing?

20 likes

Exact dit zei ik tegen mijn man. Kan echt niet!

Verder heel cringe die jaren negentig reclameshoot foto’s van papa’s bedrijf er tussendoor :rofl:

7 likes

Ik vond de aflevering echt tegenvallen. Niks geen nieuwe informatie oid. Echt summier… maar goed, heb me wel weer vermaakt.

2 likes

Hoezo denken jullie allemaal dat je nieuwe informatie zou krijgen? Dat programma wordt toch gemaakt voor de blanco kijker, die haar niet kent, toch niet voor “jullie” die haar al jaren dag in en dag uit volgen. :smiling_face_with_tear:

62 likes

Ik moest hier ook erg om lachen :joy:

9 likes

Ik ben al 3x in lachen uitgebarsten omdat ik jouw post weer las. :joy:

6 likes

Niks nieuws onder de zon voor ons volgers😂 Maar ik moet zeggen dat ik haar eindboodschap wel goed vond. ‘Praat, er zijn echt meer lieve mensen dan je denkt’.

12 likes

Nog niet gekeken maar: begrijp ik nou dat de vrouwen zichzelf opgeven voor dit programma? Of wordt je uitgenodigd of voorgedragen door oud klasgenoten?
Als het dat eerste is is het wel een slimme zakelijke zet; want hiermee krijgt ze wel veel nieuwe volgers. :smiling_face_with_tear:

Edit; net gekeken. Ik ben wel positief verrast over hoe Michelle overkomt. Ik vind haar veel sympathieker en echter overkomen dan op Instagram. Heb ook wel echt met haar te doen, dat perfectionisme, struggle met haar verleden, de verhouding met haar vader en het gevoel wat daarbij komt kijken. Echt een hele andere vrouw dan dat ik in mijn hoofd had.

6 likes

Je kan jezelf opgeven maar je kan ook opgegeven worden

2 likes

Nou die “natuurlijke manier van anticonceptie “ van Nina P werkt fantastisch blijkt.

6 likes