Mommybloggerstopic #10

Ja ik probeer me in te denken dat ik vroeger een leraar op MSN sprak of op Hyves zou volgen en kan me daar zo niks bij voorstellen. Is toch super gek en ook een slippery slope richting grensoverschrijdend gedrag.

18 likes

Ik heb dat met die Kiki Bosman. Ze doet zo wholesome op Social Media. Maar ik ken haar juist als totaal NIET benaderbaar en totaal geen mensen-mens. Die geveinsde cuteheid ook, ze had juist altijd een enorm negatieve uitstraling

11 likes

Mijn man werkt op het mbo, zou het echt heeeel raar vinden als hij buiten werk social media contact zou hebben met leerlingen. Privé is privé toch. Als ze je dan willen volgen dan zeg je gewoon: dat wil ik niet.

5 likes

Zoals je hier uitlegt, lijkt dit in strijd te zijn met de AVG. Het klaslokaal is een privĂ©omgeving van deze kinderen, en hun gegevens (in dit geval beelden) mogen niet zomaar met een onbekend aantal mensen (social media) gedeeld worden. In principe zou zulke informatie ĂŒberhaupt niet naar buiten gebracht moeten worden, bezien vanuit hun persoonlijke leeromgeving (klaslokaal).

Ps. Mocht je vragen hebben, pb me even.

2 likes

Dit zegt ze @Bbbaby

4 likes

@Sproetjes

Kleding, haar, stem en dergelijke?

7 likes

Dat beweert denk ik ook niemand hier, maar als je speciaal voor je leerlingen een account aanmaakt waarop ze je kunnen volgen, heeft dit natuurlijk wel een bepaald aansporend effect? Natuurlijk zeg je niet dat ze tiktok moeten downloaden, maar als de helft van de klas op de hoogte is, wil de rest natuurlijk ook kunnen volgen. (En ja dat geldt voor andere dingen op tiktok ook, maar ik vind het toch vreemd om hier als docent actief aan bij te dragen)

12 likes

Ik ken een collega die ook een insta had zodat haar leerlingen haar kunnen volgen als ze dat wilden. Inhoud: stories met “fijne vakantie” of “1C, ik heb jullie toets nagekeken” “tof museum” ( als ze een bezoekje deed in het weekend) en soms een filmpje van iets met geschiedenis, haar vak. Ok, en een privĂ©-kattenfoto. Prima toch?

Edit: ik zou het zelf niet doen, maar dat is omdat ik wel de schooldeuren dicht wil trekken in mijn vrije tijd.

Verder is een balans met social media als docent wel kut hoor: ruzies tussen leerlingen online sijpelen de klas in, trends online kunnen je les verstoren, (snus, Andrew Tate,) en als docent worden je socials sowieso al opgezocht door leerlingen. Om over docentenmemes maar te zwijgen. Ik zou het liefst alle socials verwijderen, maar we moeten ook met ons beroep aansluiten op de beleveniswereld van leerlingen.

26 likes

Betreffende foto was tijdens een uitje, op een bowlingbaan met discoverlichting, dus in het donker met hier en daar een gekleurd stuk. Haarkleuren zijn herkenbaar o.i.d. Foto’s in de klas doe ik niet met leerlingen erop.

4 likes

Het gaat nu al wel een tijd meer over opvoeden enzo dan over mommy bloggers en ja ik ben zo iemand die houdt van roddels over mommy bloggers, pls bring posts over mommy bloggers terug

11 likes

Ja we gaan weer gewoon ontopic = mommybloggers

24 likes

Ooo nee dat heb ik gemist. Naja wat stom! En ik dacht nog ‘o wat goed dat ze het zo hebben aangepakt’

3 likes

Hebben mensen hier de docu gezien over kid influencers? Over die moeder van Piper Rockelle (?). Ik kende die kinderen niet maar was echt bizar wat die moeder deed allemaal. Die kinderen moesten van s’morgens vroeg tot ‘s nachts filmen. Plus er was misbruik gaande. En ze is niet opgepakt dus haar kind is nog steeds bezig met geld verdienen voor de familie. Die weet niet beter dan te doen wat haar moeder zegt

9 likes

Oh waar heb je die gekeken? Ik heb Piper Rockelle een keer ontmoet toevallig. Ze was toen op bezoek op mijn werk om daar een tiktok te filmen.

10 likes

Staat op netflix.

7 likes

Ik heb alleen een voorstukje gezien, dat was toch die moeder die ook het ondergoed van haar kind verkocht? Echt walgelijk, hoe kun je. Hoe kan die vrouw niet opgepakt zijn.

5 likes

Wat zeg jij nou? Is dit echt? Van een minderjarig kind?

10 likes

Whatthehellyyy

9 likes

Dat is helaas inderdaad wat naar voren kwam in de docu. En nog meer, online ook veel over te lezen.

8 likes

hier willen we meer over horen natuurlijk.
Hoe was ze?
Was ze een marionetpop met haar moeder als baas?

6 likes