Mommybloggerstopic #10

Yooo, jongens, wiens cavia was doder tijdens de lockdowns?

19 likes

Ja helemaal omdat de kinderen ook nog soort van gehomeschoold moesten wordend

5 likes

Volgens mij gaat het daar niet om. De discussie gaat nu wel naar een zijspoor dat misschien weinig meer met mommybloggers te maken heeft. Ik wil ook absoluut niet zeggen dat mijn cavia doder is. Waar ik alleen niet zo goed tegen kan zijn mensen die totaal geen empathie kunnen opbrengen voor anderen omdat ze alleen vanuit hun eigen beperkte perspectief kunnen redeneren.

8 likes

Maar het gaat volgens mij alleen om de keren dat Wouter een x aantal dagen weg is voor werk. Een au-pair is voor langere tijd dacht ik.

Anyway, ze hebben toch een oppas? Dan zou ik die gewoon vaker laten komen. Snap wel heel goed dat ze hulp wilt. Ik doe 1 avond in de week alleen omdat m’n vriend dan avonddienst heeft en ik vind dat hele ritueel van eten en naar bed brengen echt zo vermoeiend. En ja ik wilde zelf kinderen.

6 likes

Ik ben au pair bij precies zo’n gezin: 3 kinderen en een vader die regelmatig weg is. Het is goedkoper dan regelmatig een oppas laten komen, je hebt alleen wel genoeg ruimte nodig.

4 likes

Nou ja, ik vind al die ā€œwe hadden het als ouders ontzettend zwaar tijdens de lockdowns, waar maakt Elise zich druk om/hoe durven mensen zonder kinderen hier iets van te vindenā€ posts wel heel erg ā€œmijn cavia is doderā€ posts. En net zo goed heel erg vanuit een beperkt perspectief geredeneerd. We hadden het allemaal fucking zwaar tijdens de lockdowns.

12 likes

Het is ook beperkt om te denken dat de lockdown voor iedereen zwaar was. Groetjes van iedereen met sociale angsten, ptss, paniek aanvallen etc die het nu juist weer heel zwaar hebben.

21 likes

Nope! 2 x in de week schoonmaker hebben ze vertelde ze in de podcast. Lijkt mij persoonlijk echt heeeeeerlijk.

2 likes

In het thuiswerk-beleid van mijn werk (dus situatie na Corona) is ook benadrukt nu dat thuiswerken (venster tussen 7-19u) niet gecombineerd mag worden met zorgtaken.
In de praktijk: de ene collega werkt gewoon thuis door als haar kind ziek thuis blijft (en is dan gedurende de dag minder goed/niet bereikbaar). De ander neemt een vrije dag

5 likes

Als jij op kantoor zit ben je dan de hele dag daadwerkelijk ook echt aan het werk? Zit je nooit eens op je telefoon, praat je met collegas, neem je nooit eens iets te lang pauze? Ben je dan hele dag echt 100% productief.

9 likes

Ze zouden allebei zorgverlof op kunnen nemen ipv thuis te werken of een vrije dag opnemen

9 likes

Tja maar dit is best logisch toch. Als je iedere keer een vrije dag moet opnemen als je kind ziek is dan heb je geen vakantiedagen meer over want die kleintjes zijn zo vatbaar.
Denk dat men zich vroeger (voor het huis werken) zelf vaker ziek meldde als hun kind ziek was. Of zorgverlof inderdaad, maar dat is ook niet oneindig.

5 likes

Wow! Ik had hier geen idee van. Kortdurend zorgverlof 2 keer het aantal uur dat je per week werkt per jaar :scream:. Dit had mij zoveel vrije dagen gescheeld zeg… goed dat ik het nu weet :slight_smile:

4 likes

Missch had ze dat al eerder ingezet, geen idee! Ik ga daar geen vragen over stellen

6 likes

Ik op Who Cares

4 likes

Dit gaat over kinderen van 10+ hoop ik ? :grinning: Wie kan dit met kleine kinderen ?

5 likes

Lukt ook prima met mijn vierjarige hoor. Ben geen animatieteam

16 likes

Vrienden van mij doen dit zo met hun kleuter…

8 likes

Dit verschilt toch heel erg per kind? Sommige kinderen kunnen zich prima een uur in stilte vermaken (zonder toezicht?) En andere kinderen niet.

5 likes

Ik denk dat mijn collegas ook denken dat het best te combineren valt. Heb een paar collegas die amper naar kantoor komen en idd ook op rare tijden werken. Ze maken ook niet echt deel uit van het team.

Eigenlijk altijd als ik hen even bel zijn er spelende/gillende/huilende kinderen op de achtergrond.
Ben blij dat ik niet hun werkgever ben, want ik had het echt niet geaccepteerd. Maar denk niet dat zij hun vrijheden zomaar kunnen en willen opgeven.

2 likes