Huh ik begrijp sommige comments hier niet. Het is toch de bedoeling dat je daadwerkelijk werkt als je thuis 'werkt"? Ook in de tijd van Covid. En je zit de hele dag thuis dus wat moet je anders?
Ik snap dat de kinderen veel aandacht vragen en dat het wat passen en meten is, dus dat ja daarom niet zoveel gedaan krijgt. Maar als je een beetje een verantwoordelijke baan hebt moet het werk toch gewoon ook af? Ik vind het best wel logisch dat je dan de tijd inhaalt savonds of op een moment dat het wel lukt, om toch wat gedaan te krijgen.
Nou kan best wat dingen bedenken moet ik zeggen.
Dat zou je denken⊠toch denken veel ouders van niet.
In het begin van corona was het voor iedereen kut en vooral voor ouders, dus solidariteit vanuit de niet-ouders (mezelf inbegrepen) vond ik logisch, maar uiteindelijk was het nieuwe er wel vanaf, kwamen we stiekem weer bij elkaar over de vloer, waren de bsoâs weer open en had ik nog steeds collegaâs die ivm kinderen verzaakten. Daar was ik niet meer solidair mee.
Vergis je miet hoevaak kinderen nog thuis waren wantâŠ. De juf had een snotneus ! En toen we allemaal konden testen: de juf heeft Corona en dus hoppa 10 dagen thuis
Edit: OJA, of kind heeft zelf een snotneus: thuis blijven. Kind had vriendje op dansles wat Corona bleek te hebben: quarantaine
Ja natuurlijk, ik weet ook wel dat het onder omstandigheden voor gezinnen kut bleef. Ik reageer hier een beetje af op een collega die niet meeleest, dus waarom eigenlijk?
Tijdens corona besloten ze maar te stoppen met de bso, want âdit gaat toch ook prima?â Nou⊠ik heb vaker dan goed voor me was haar krijsende kinderen via de telefoon gehoord en ben continu doorgeschakeld naar voicemail want âoverdag ben ik tussendoor veel met de kids bezig, maar ok haal savonds alles in hoorâ - Leuk, maar dan werk ik niet?
Zo⊠frustratie is er uit⊠dank!
OMG lifehack!!
Ik ben zelf zzper en ik verbaas me altijd dat vrij veel van mijn collega zzpers denken dat ze geen opvang nodig hebben of wel kunnen werken tijdens slaapjes of als de kinderen spelen oid. Maar haar baby is nog jong dus die zal op een later moment wel naar de opvang gaan denk ik?
Ik denk dat dit wel een grove onderschatting is van hoe thuiswerken met kinderen tijdens corona is geweest voor veel mensen
Dat weet ik wel zeker. Ik had de âmazzelâ moeder te worden begin 2020 en met een baby kreeg je nog wel wat gedaan en ik had de eerste lockdown nog verlof. Maar ik heb zeker niet 100% voor mijn werk kunnen gegeven hoor. Dan had ik inderdaad 6-12 12-18 en 18-? Shifts moeten maken met vriend en daarnaast nog een baby verzorgen en het huishouden samen doen. No fucking way. Ik zie me nog zitten met een baby aan de borst met de camera uit in een teamsvergadering die âecht heel belangrijk wasâ Gelukkig waren onze werkgevers erg relaxed hierin.
Ik had het er toevallig met vrienden van het weekend over wat voor enorm slopend gedoe dat toen was (zij hebben basisschoolleeftijd kinderen) met thuis onderwijzen, thuiswerken en alle andere zaken in een onzekere nare tijd. En je kiest zelf voor kinderen, maar deze omstandigheden heeft niemand ooit voorzien en vroegen wel heel veel van je als ouder/mens hoor. Nog naast de impact op de kinderen. Dat had niemand voorzien.
Ik vind het ook heel makkelijk praten als kinderloze hierover.
Yooo, jongens, wiens cavia was doder tijdens de lockdowns?
Ja helemaal omdat de kinderen ook nog soort van gehomeschoold moesten wordend
Volgens mij gaat het daar niet om. De discussie gaat nu wel naar een zijspoor dat misschien weinig meer met mommybloggers te maken heeft. Ik wil ook absoluut niet zeggen dat mijn cavia doder is. Waar ik alleen niet zo goed tegen kan zijn mensen die totaal geen empathie kunnen opbrengen voor anderen omdat ze alleen vanuit hun eigen beperkte perspectief kunnen redeneren.
Maar het gaat volgens mij alleen om de keren dat Wouter een x aantal dagen weg is voor werk. Een au-pair is voor langere tijd dacht ik.
Anyway, ze hebben toch een oppas? Dan zou ik die gewoon vaker laten komen. Snap wel heel goed dat ze hulp wilt. Ik doe 1 avond in de week alleen omdat mân vriend dan avonddienst heeft en ik vind dat hele ritueel van eten en naar bed brengen echt zo vermoeiend. En ja ik wilde zelf kinderen.
Ik ben au pair bij precies zoân gezin: 3 kinderen en een vader die regelmatig weg is. Het is goedkoper dan regelmatig een oppas laten komen, je hebt alleen wel genoeg ruimte nodig.
Nou ja, ik vind al die âwe hadden het als ouders ontzettend zwaar tijdens de lockdowns, waar maakt Elise zich druk om/hoe durven mensen zonder kinderen hier iets van te vindenâ posts wel heel erg âmijn cavia is doderâ posts. En net zo goed heel erg vanuit een beperkt perspectief geredeneerd. We hadden het allemaal fucking zwaar tijdens de lockdowns.
Het is ook beperkt om te denken dat de lockdown voor iedereen zwaar was. Groetjes van iedereen met sociale angsten, ptss, paniek aanvallen etc die het nu juist weer heel zwaar hebben.
Nope! 2 x in de week schoonmaker hebben ze vertelde ze in de podcast. Lijkt mij persoonlijk echt heeeeeerlijk.
In het thuiswerk-beleid van mijn werk (dus situatie na Corona) is ook benadrukt nu dat thuiswerken (venster tussen 7-19u) niet gecombineerd mag worden met zorgtaken.
In de praktijk: de ene collega werkt gewoon thuis door als haar kind ziek thuis blijft (en is dan gedurende de dag minder goed/niet bereikbaar). De ander neemt een vrije dag
Als jij op kantoor zit ben je dan de hele dag daadwerkelijk ook echt aan het werk? Zit je nooit eens op je telefoon, praat je met collegas, neem je nooit eens iets te lang pauze? Ben je dan hele dag echt 100% productief.
Ze zouden allebei zorgverlof op kunnen nemen ipv thuis te werken of een vrije dag opnemen
Tja maar dit is best logisch toch. Als je iedere keer een vrije dag moet opnemen als je kind ziek is dan heb je geen vakantiedagen meer over want die kleintjes zijn zo vatbaar.
Denk dat men zich vroeger (voor het huis werken) zelf vaker ziek meldde als hun kind ziek was. Of zorgverlof inderdaad, maar dat is ook niet oneindig.