Mommybloggerstopic #10

Er worden ook direct allemaal dingen geroepen, wat niet mijn mening is en wat ik ook niet heb gezegd.

Ik zeg toch dat kinderen gewoon naar de opvang moeten (als je dat wil) en hulp van familie en vrienden ook.

Ik zeg ook nergens dat vaders niet voor hun kinderen moeten zorgen? Ik vind mannen die geen verantwoordelijkheid nemen voor hun kinderen echt losers en zou ook niet met zo’n iemand samen willen zijn. @Calypso

Ik vind het alleen raar als je haast nooit een keer alleen wil zijn met je eigen kinderen. Maar Elise heeft genoeg geld en genoeg steun van familie/ vrienden, dus ik zal er ook niet wakker van liggen als zij dat anders ervaart.

13 likes

Ik snap dit volledig, een new born en die tweeling er bij. Lijkt me echt heel zwaai om dit op je eentje te doen.

Ik heb al eens een new born en peuter gehad, en geloof me, heel zwaar om dat op je eentje te moeten doen.

12 likes

Nu je dit zegt… zou ze over 2 weken posten dat ze een fantaaaaaaaastisch oppasbedrijf heeft gevonden en dat dit gewoon ouderwets schooien naar spon is?

8 likes

Ik zet in op Charly cares.

10 likes

Ja dat viel mij ook op, nergens wordt gezegd dat Wouter maar even een klusje minder moet aannemen.

Echt moedermaffia vibes weer, laat haar lekker.

12 likes

Ik zou ook niet 3 dagen met die tweeling van haar willen zijn. Terrortweeling

39 likes

Ja good times, brings back memories. Mijn werk zei doodleuk ‘geeft niks hoor als het niet lukt overdag met de kinderen thuis, je kan je werk ook gewoon s’avonds inhalen’ :woman_facepalming:

3 likes

Is dat zo? Ik ken juist veel mensen (met kantoorwerk, dat wel) die sinds covid veel minder opvang hebben. Er wordt standaard meer thuisgewerkt, waardoor er ineens veel meer mogelijk is qua work/life balance. Er wordt veel minder of door sommige mensen helemaal geen gebruik gemaakt van bso. Kind ophalen onder werktijd. Even thuiskomen en wat drinken samen. Kind gaat vervolgens spelen en ouders nog een uurtje werken. Soms in de avond wat inhalen. Ook met kdv hebben ze niet alle dagen meer opvang, zeker als beide ouders thuiswerken. Dan verdelen ze het gewoon.

Ik heb daarom juist het beeld dat mensen sinds covid meer tijd doorbrengen met hun kinderen omdat er ineens meer flexibiliteit kwam.

En tijdens covid was het gewoon kut. Voor iedereen.

3 likes

Ik heb 2 vriendinnen die dit dus elke dag deden. Een met en een zonder kind. Elke dag om 5.30 uur opstaan en thuiswerken. En dan in de avond ook weer, ik snap écht niet waarom.

2 likes

Mijn toenmalige baas had een schema met partner: de een werkte van 6-12, de ander van 12-6. Kinderen deed de een terwijl de ander werkte en overig werk werd ingehaald als kinderen op bed lagen. Klonk echt hels

11 likes

Ik zal ook via deze weg ff een tip geven aan elise!!! Namelijk: doe je baby op dezelfde dagen naar de opvang als de peuters. Dat zijn drie volle werkdagen! ( Neem aan dat ze verder geen huishoudelijk werk hoeft te doen :laughing:)

1 like

Zij moet gewoon lekker een au pair nemen. Iemand die er de hele dag en nacht is.

6 likes

Huh ik begrijp sommige comments hier niet. Het is toch de bedoeling dat je daadwerkelijk werkt als je thuis 'werkt"? Ook in de tijd van Covid. En je zit de hele dag thuis dus wat moet je anders?
Ik snap dat de kinderen veel aandacht vragen en dat het wat passen en meten is, dus dat ja daarom niet zoveel gedaan krijgt. Maar als je een beetje een verantwoordelijke baan hebt moet het werk toch gewoon ook af? Ik vind het best wel logisch dat je dan de tijd inhaalt savonds of op een moment dat het wel lukt, om toch wat gedaan te krijgen.

6 likes

Nou kan best wat dingen bedenken moet ik zeggen. :sweat_smile:

21 likes

Dat zou je denken… toch denken veel ouders van niet. :face_with_hand_over_mouth:

In het begin van corona was het voor iedereen kut en vooral voor ouders, dus solidariteit vanuit de niet-ouders (mezelf inbegrepen) vond ik logisch, maar uiteindelijk was het nieuwe er wel vanaf, kwamen we stiekem weer bij elkaar over de vloer, waren de bso’s weer open en had ik nog steeds collega’s die ivm kinderen verzaakten. Daar was ik niet meer solidair mee.

7 likes

Vergis je miet hoevaak kinderen nog thuis waren want…. De juf had een snotneus :partying_face:! En toen we allemaal konden testen: de juf heeft Corona en dus hoppa 10 dagen thuis :sweat_smile:

Edit: OJA, of kind heeft zelf een snotneus: thuis blijven. Kind had vriendje op dansles wat Corona bleek te hebben: quarantaine :partying_face:

12 likes

Ja natuurlijk, ik weet ook wel dat het onder omstandigheden voor gezinnen kut bleef. Ik reageer hier een beetje af op een collega die niet meeleest, dus waarom eigenlijk? :laughing:

Tijdens corona besloten ze maar te stoppen met de bso, want ‘dit gaat toch ook prima?’ Nou… ik heb vaker dan goed voor me was haar krijsende kinderen via de telefoon gehoord en ben continu doorgeschakeld naar voicemail want ‘overdag ben ik tussendoor veel met de kids bezig, maar ok haal savonds alles in hoor’ - Leuk, maar dan werk ik niet?
Zo… frustratie is er uit… dank!

7 likes

OMG lifehack!!

Ik ben zelf zzper en ik verbaas me altijd dat vrij veel van mijn collega zzpers denken dat ze geen opvang nodig hebben of wel kunnen werken tijdens slaapjes of als de kinderen spelen oid. Maar haar baby is nog jong dus die zal op een later moment wel naar de opvang gaan denk ik?

4 likes

Ik denk dat dit wel een grove onderschatting is van hoe thuiswerken met kinderen tijdens corona is geweest voor veel mensen

31 likes

Dat weet ik wel zeker. Ik had de ‘mazzel’ moeder te worden begin 2020 en met een baby kreeg je nog wel wat gedaan en ik had de eerste lockdown nog verlof. Maar ik heb zeker niet 100% voor mijn werk kunnen gegeven hoor. Dan had ik inderdaad 6-12 12-18 en 18-? Shifts moeten maken met vriend en daarnaast nog een baby verzorgen en het huishouden samen doen. No fucking way. Ik zie me nog zitten met een baby aan de borst met de camera uit in een teamsvergadering die ‘echt heel belangrijk was’ :cry: Gelukkig waren onze werkgevers erg relaxed hierin.

Ik had het er toevallig met vrienden van het weekend over wat voor enorm slopend gedoe dat toen was (zij hebben basisschoolleeftijd kinderen) met thuis onderwijzen, thuiswerken en alle andere zaken in een onzekere nare tijd. En je kiest zelf voor kinderen, maar deze omstandigheden heeft niemand ooit voorzien en vroegen wel heel veel van je als ouder/mens hoor. Nog naast de impact op de kinderen. Dat had niemand voorzien.
Ik vind het ook heel makkelijk praten als kinderloze hierover.

10 likes