Mommybloggerstopic #10

Ik ken iemand met een ‘ in de naam :sweat_smile:

1 like

Tiger Lily is toch gewoon uit Peter Pan? Voor een Nederlands kind is het misschien niet heel gangbaar, maar vind het nou ook weer niet een heel rare naam

8 likes

Ja ik ook! Een broer en zus zelfs. En zijn oer-Hollands.
Echt why.

3 likes

Ik kan deze naam niet lezen zonder George Ezra te horen.

:notes:TIGER LILY MOVED TO THE CITYYY :notes:

22 likes

Namen zoals Glory en Precious zijn vrij normaal in Nigeria en dus ook onder Nigeriaanse Nederlanders.

64 likes

Ik ken een Brain, Ipv Brian. Verkeerd aangegeven bij de gemeente :smiling_face_with_tear:

55 likes

Nu nog een sibling met de naam Pinky :sweat_smile:

11 likes

Dit hele gesprek smaakt sowieso vrij viezig.

51 likes

Ja en waarschijnlijk heten hun eigen kinderen gewoon Thomas, Thijs en Tim

8 likes

En dat zijn ook nog wel mooie woorden. Ik heb een keer een Felony ontmoet, dat vind ik dan weer wat minder handig van de ouders.

4 likes

Oh, dat wist ik niet sorry!
Dan pas ik mijn reactie aan, want was niet mijn bedoeling om iemands cultuur belachelijk te maken.
Sorry :frowning:

5 likes

Ik vind dit niet zo heel raar. In achternamen zie je het sowieso vaker, en in voornamen is het niet gewoon black culture? Net zoals heel veel andere namen die nu weer belachelijk gemaakt worden, het zijn vooral niet-witte namen.

Sha’Carri Richardson moest ik direct aan denken, zij is op dit moment een van de beste sprinters ter wereld. Zien jullie haar naam en denken jullie dan hi ha ho Sha apostrof Carri wat een naaaaam. ??? :sweat_smile:

12 likes

Bij ons in de gemeente woont er een echtpaar (nogal een patserig stel) waarvan de dochter officieel Princess heet. :see_no_evil:

4 likes

Ik ken ook iemand uit m’n oude woonplaats die een naam heeft met een ‘. Maar dat is alleen maar zodat haar moeders naam duidelijker te zien is in haar naam.

Haar vader is vernoemd naar z’n vader, opa etc. Maar toen ze een dochter kregen wilden ze haar wel vernoemen maar niet precies naar de moeder.
Dus nu hebben ze een ‘ erin gezet zodat je vanaf daar duidelijker de naam van de moeder ziet die dan achterste voren staat.

Samenvatting

Che’nelle

1 like

Ja de namen die hier belachelijk gemaakt worden zijn niet wit of niet middenklasse genoeg (behalve Annemiekel dan)

17 likes

Bij dit soort discussies moet ik altijd aan dit stuk denken:

37 likes

Excuus, ik zie nu in dat dit inderdaad niet zo’ goed idee was! Zal mijn post verwijderen.

3 likes

In dit geval om duidelijk te maken waar je de klemtoon legt in de naam, alleen het maakt het juist wat minder logisch waardoor mensen het vaak verkeerd uitspreken.

1 like

Ik snap wat je zegt. De naam waar ik het over had, was wel van een oerhollands meisje. Ik wist niet, en had dus ook niet verwacht, dat het culterele achtergrond had. Als ik dat had geweten of enigszins had kunnen verwachten had ik het überhaupt niet geplaatst.

Lees het artikel van @Lula

4 likes