Ja joh, prima. Dit gesprek komt iedere paar maanden weer terug en alle keutels worden snel ingetrokken zodra het woord ‘racisme’ valt. Ik vraag me alleen af of je het punt echt snapt aangezien je ‘Princessa’ dus nog steeds noemenswaardig acht.
Achterstevoren en het dan nog vernoemen noemen
Mijn moeder zou me echt uitlachen.
Ik heb mijn comment verwijderd. Ik trek mijn keutel niet in, dit was oprechte onwetendheid. Dus nogmaals, sorry als ik iemand er mee beledigd heb dat was oprecht niet mijn bedoeling.
Ik heb inmiddels meerdere merk namen voorbij horen komen in het wild. Givenchy, Chanel, Dolce, Armani en nu dus Mexx. Ik stel me er dan altijd een lekkere standaard achternaam bij voor.
Chanel de Boer
Givenchy Janssen
Dolce van Dijk
Armani van der Sloot
Ja gaan we nog even lekker door? Hi ha ho gekke buitenlanders ook altijd?
Geen idee of je mijn comment bedoeld, maar ik heb het over witte mensen die hun kinderen modemerk namen geven. Ik heb het nergens over buitenlanders, dat maak je er nu zelf van.
Klopt, maar eerder achternamen. Versace als achternaam klinkt toch net wat anders dan als voornaam. Vind ik dan he.
Wat een gezeik over namen. Lekker belangrijk hoe iemand zijn kind noemt.
Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam
Roepnaam Hema.
Amsterdam als achternaam lijkt mij echt iets voor import-Amsterdammers voor wie Amsterdam nu een belangrijk onderdeel van hun identiteit is
En toch krijg je bij bepaalde namen een bepaalde vibe en vooroordelen. Niet terecht maar het gebeurd wel. Bij een Karen krijg je nu ook een beeld van een lastige, witte vrouw van middelbare leeftijd met een kort pittig kapsel. En bij een Samantha (Barbie) of Vanessa denk ik toch eerder aan een bimbo. Terwijl ik echt Samahtha Steenwijk of Vanessa Carlton zo niet zie. En een Roderik speelt hockey in mijn hoofd en zie ik niet zo snel op een trapveldje fikkie stoken, dat doet Vince. Stereotype denken is al gauw racistisch en/of discriminerend. Ik ben mij er bewust van, maar krijg het ook niet zomaar uit mijn systeem.
Of ludiek A’dam!
Ik denk oprecht dat alle ouders hun best doen om een zo mooi mogelijke naam voor hun kind te kiezen. Beetje lullig om mensen hierom belachelijk te maken. Smaken verschillen nou eenmaal
Ja en dat versterk je nu lekker door uitgebreid je vooroordelen te beschrijven :”)
Moof
Adam van Moof
Moof best een leuke voornaam, na hoe lang zal men die fiets vergeten zijn denk je?
Ja
Hier op mijn werk een keer Peach langs zien komen en Welmoed
Biecht ik vind Karen een hele leuke naam en zou mijn kind graag Karen noemen