Mommybloggerstopic #10

Onbegrijpelijk, waarom ook.

Zo was er nog een influencer die een foto postte van haar kind op het kdv en ik herkende dat kdv direct. Toevallig natuurlijk omdat ik daar gewerkt heb, maar het is best herkenbaar, zeker in combinatie met waar zij woont en daar ook veel over deelt.

Ik hoop echt dat er snel iets gaan veranderen en dat er gewoon meerder gedeeld mag gaan worden van minderjarigen.

2 likes

Niet influencers delen ook foto’s van hun kroost want leuk voor oma etc. Nu heb ik geen onbekenden op mijn sociale media en heb ik er geen verdiensten van. Maar waar trek je dan de grens?

4 likes

Als ik al die verhalen hoor van grootouders die foto’s van hun kleinkinderen naar hun hele vriendenkring doorsturen zou ik de grens al ver hiervoor trekken. Foto’s alleen laten zien ipv sturen, zodat anderen de bestanden niet hebben, of die na een keer bekijken verdwijnen. En als anderen (familie, vrienden) foto’s van je kind maken er heel duidelijk bij zeggen dat deze alleen voor privé zijn en niet doorgestuurd mogen worden naar derden of op social media gedeeld mogen worden.

14 likes

Dat valt wel mee, ik ben in ieder geval zo fatsoenlijk om niet zo op de persoon te spelen en een onbekende een kwalificatie te geven.

Maar als de privacywetgeving een rol gaat spelen dan gaat dat verder als de arbeidswetgeving. En geldt dat dus ook voor dat ene fotootje.

3 likes

Nou dit dus, zo had ik een collega die het leuk vond om een foto van haar dochter op het potje en een foto van het gevulde potje op socials te zetten. Vind ik ook echt niet kunnen. We hebben dit toen ook met een groep collega’s gerapporteerd omdat we het zo achterlijk vonden dat ze die foto’s postte.

13 likes

150 likes, 13 comments - nicovandendries on July 26, 2023: "Een duidelijke campagne van #deutschetelekom over waarom je beter je kinderen moet beschermen. #p..."

Ik vond dit ook wel een goed filmpje.

Edit: kunnen jullie dit wel zien? Bij mij komt er nu alleen meer een zwart vlak. Het is een link naar een reel op instagram.

4 likes

Het is het eerste filmpje van dit account. Daar is het ook een zwart vlak.

https://instagram.com/nicovandendries?igshid=NzZhOTFlYzFmZQ==

8 likes

Volgens mij heb ik dit filmpje hier al zo vaak voorbij zien komen haha. Maar doet niks af aan de boodschap, want het is zeker een goed filmpje!

6 likes

Gaan we weer. Ben benieuwd of er weer zulke prachtige uitspraken voorbij komen. :metal:t4:

21 likes

Wat een heftige blauwe plekken.

6 likes

Je kan raven of je kan het niet.

13 likes

Waarschijnlijk weet ze niet eens wat Parkzicht was.

11 likes

Komt vast door de zweep en klauwen van de Bravo

29 likes

Niet lachen! Gestrekt been erin! Eindigen aan de vangrail!

15 likes

Niet ‘een hand aan de vangrail’?

6 likes

Hoe zal dat gaan bij Elise d’r insta story: “schat ik ga effe mezelf filmen, kom jij me dan na 3 seconde een kus geven en doe dan ook even een hand op m’n knie” :joy::joy:

7 likes

Ik vroeg me dit ook af bij mama lotje :sweat_smile:?
Die kwam voorgesteld voorbij, maar hoe kan da niet in scène zijn gezet lol

4 likes

Als je denkt dat het niet erger kan: Sanny gaat kleuteren.

3 likes

Ik wil hier nog even op inhaken! Door er iets aan toe te voegen, want hoe denken jullie over het delen van andermans filmpjes, soort van viral reels delen… zoals bijv marketingvrouw nu toevallig doet. Zij laat haar eigen kinderen niet zien, vind ik goed! Maar deelt nu wel een reel met daarin een ander kind. Ik vind het een kwetsbaar filmpje. misschien lollig ofzo bedoeld? En t gaat waarsch viral,…maar waarom zou je dit delen als je er op tegen bent om kinderen in beeld te brengen?

16 likes

Het valt me op dat Michelle Bollen niet meer op Instagram te vinden is. Ook Koen en Jacqueline al een tijdje geen Posts. Trouble in huize Bollen??