Mommybloggerstopic #11

Volgens mij was dit wel zo’n weekend waar veeel mensen waren uitgenodigd. Net als een paar weken terug. Zie dan opeens zoveel voorbij komen in één weekend. Maar nee, helaas, sommige mensen moeten wel gewoon dure tickets betalen…

7 likes

Ik las je eerste zin en dacht welke influencers ben jij?

3 likes

Isa sitskoorn is bevallen en ik vind haar zo geweldig leuk en echt.

7 likes

Ik vond haar op tiktok altijd zo overdreven schreeuwerig en druk. In haar vlogs vind ik haar wel echt leuk om te kijken. Lekker realistisch, lief en chill

3 likes

Zo, lekker uit de hoogte de laatste posts van demammavan. Meine gute.

5 likes

Ik hoor vooral een overspannen moeder en weinig zin in de laatste weken school vh jaar. maaja eigen schuld dat ze er zoveel heeft.
Heeeeeel sneu

2 likes

Ja inderdaad. Ze zegt dat haar kinderen wiebelig zijn in deze periode maar volgens mij is de enige wiebelige zijzelf.

8 likes

Ja ik begrijp niet wat een afscheidscadeau voor de juffen te maken heeft met kinderen die moe zijn. Dat is toch voor jezelf vervelend?

3 likes

image

Annemarie niet elke ouder heeft geld om voor het hele gezin tickets voor de Efteling te kopen. De enige momenten dat ik zoiets deed was met school of een vereniging. Maar omdat je jouw kinderen elk weekend naar een attractie- of vakantiepark sleept moeten ze dit voor alle kinderen maar afschaffen?

En dit dan:
image
leest de leerplichtambtenaar mee?

7 likes

Denk dat dat laatste in zoveel gezinnen gebeurd. Geen idee hoe oud haar kinderen zijn maar prima om je kind een dag thuis te houden als ze super moe zijn.

50 likes

Nou maar echt, doe even normaal met je kijkt leerplichtambtenaar mee.

Wij mochten vroeger ook weleens een baaldag als we het nodig hadden. Lijkt me ook prima gezond om je kind te leren dat het oke is dat het soms nodig is. Oh en trouwens ik neem nu gewoon een dag vrij bij zoiets en meld me niet vaak ziek dus het is niet alsof je als volwassene dan verpest bent.

Het voorbeeld met schoolreisje vind ik wel echt heel raar trouwens

25 likes

Ja eens. Alsof iedereen hier dat nooit doet voor zichzelf. Soms heb je gewoon een bijkom dag nodig.

Van die schoolreisjes (en wat ze eerder zei over sportdag, dat haar kids dat niet leuk vinden) vind ik echt enorme onzin. Het is goed voor kinderen om ook dingen zonder hun eigen ouders te doen. En zo normaal is naar een attractiepark gaan niet als je niet overal voor uitgenodigd word. En niet leuk… tsjah moeten ze alles dan leuk vinden? Je kind gaat niet dood van eens iets doen waar ze even geen zin in hebben.

9 likes

Mijn moeder heeft me zo vaak een dagje thuis gelaten na schoolkamp of een ander vermoeiend activiteit. Had dat als kind ook echt nodig en vind dat helemaal niet raar ook, denk dat iedere ouder wel aanvoelt of zijn of haar kind dat nodig heeft.

8 likes

De tekst wekt bij mij meer de indruk dat zij het nodig vindt en dat de kinderen uitlegt ipv dat de kinderen er behoefte aan hebben/ er om vragen.
Een kind wat te moe is voor school mag je wmb prima incidenteel eens thuis houden. Maar een moeder die zichzelf + gezin dermate bijzonder vindt dat ze het uit principe doet heb ik moeite mee.

7 likes

Soms lees ik hier over die mamavan en dan denk ik oh even kijken what all the fuss is about en dan zie ik dit:
image
en denk ik tering laat maar, deze lichte controverse is me dit niet waard

103 likes

Ik moest gewoon naar school als ik niet ziek was, en ik was een super gevoelig kind en had echt geen strenge moeder ofzo. Vind een baaldag wel heel lief klinken maar het is niet iets wat ik ooit in de praktijk ben tegengekomen.

Mijn punt was: haar post klinkt alsof ze haar kinderen thuishoudt, niet alsof ze zelf aangeven een dag vrij nodig te hebben

11 likes

Me toen ik die post las en wilde kijken😂

4 likes

Annemarie doet echt altijd alsof zij de waarheid in pacht heeft over alles. De schoolreisjes bestaan nog, niet omdat iemand het echt wil, nee omdat niemand durft te zeggen dat ze het niet willen behalve zij!!1!

En dan steeds er slap tussendoor ‘doe wat bij jou past’ maar wat ze steeds tussen de regels door zegt is, als je echt naar je kind kijkt is je conclusie hetzelfde als die van mij.

Ze zegt wel dat iedereen het op zijn/haar manier moet doen maar tegelijk zegt ze, als je meedoet aan het circus heb je geen ruggengraat.

Die vrouw is sowieso beetje loco

16 likes

Nou ik had het niet beter kunnen verwoorden!

6 likes

Ik kreeg vanaf de brugklas vijf blanco verlofbriefjes met handtekening van mijn moeder om in dat schooljaar zelf naar behoeven in te zetten. Vind dat nog steeds een topidee.

71 likes