Mommybloggerstopic #11

Kritiek uiten op bepaalde dingen zijn prima. Maar ik vind de mate waarop michelle bollen hier besproken word echt niet meer alleen op de influencer dingen zijn. Zoals mascha met haar mommu makeover spon, logisch dat daar kritische noot op is. Maar zoals hierboven een screenshot van Michelle haar story op een ongelukkig moment en dan ‘tim is ook onder de indruk’ erbij vind ik echt meer pestgedrag. Ik zou als ik haar was echt intens verdrietig worden als ik dit allemaal zou lezen.

Ja ze kiest ervoor om alles zo te delen, maar het is geen vrijbrief om alles wat je denkt en vind altijd maar te moeten bespreken. Het gaat gewoon over een mens zoals jij en ik.

19 likes

Ik zag voorbij komen dat Martine een huis heeft gekocht! Fijn voor haar, en vlakbij Willemijn.

17 likes

Huh? Dit gaat over een wit t-shirt en dat Tim hem fantastisch vindt staat gewoon ook IN de story… Wat is hier precies pesten aan?
Ik ben het deels wel met je eens, maar je moet geen dingen verdraaien om je punt te maken.

4 likes

Precies niet gedaan.

6 likes

Haha sorry maar dit klinkt zo MB

15 likes

Stiekem ben ik haar ook en huil ik mezelf elke avond in slaap van alle posts hier.

1 like

Scheelt dat je dan in elk geval je tranen kan drogen met biljetten

18 likes

Maar gaat het een influencer raken als jaloerse mensen iets vinden? Ik denk het niet haha

3 likes

Waar heb ik gezegd dat hij onder de indruk is? Ik vond het ironisch dat een wit t shirt van 6 euro van volgens mij terstal als fantastisch wordt gezien. Zeker gezien hij altijd in Dior en andere dure design dingen loopt.

3 likes

Jaaa vond ik ook leuk om te horen! En ook fijn dat ze zo open was in de podcast over hoe moeilijk dat hele proces was. Wel verfrissend omdat gescheiden influencers normaal zon onrealistisch beeld geven van het leven na scheiding omdat ze meteen een vet groot huis kunnen kopen en op vakantie blijven gaan. Martine heeft natuurlijk dik 2 jaar in birdnesting ellende gezeten en moest nu flink bijleggen met geld om in haar eentje een hypotheek voor een (volgensmij) kleinere woning in groningen. Hopelijk krijgt ze een leuke influencer deal om de boel leuk in te richten (want daar heeft ze zelf geen geld voor nu zei ze) dat gun ik haar heel erg.

27 likes

Misschien kan Prummel wel (weer) iets voor haar doen. Martine gun ik dit wel na de afgelopen paar jaar.

1 like

Het is haar natuurlijk enorm gegund en het is superknap dat ze dit in haar eentje kan bekostigen, maar laten we niet doen alsof ze op een flatje driehoog achter terechtkomt. Dit is nog steeds de ‘yuppenwijk’ van het dorp waar ze woont, en deze huizen gaan ook rustig voor 4 ton weg. Is dus nog steeds niet een representatief beeld voor het grootste deel van de vrouwen na een scheiding.

10 likes

Hoe dan? Dan heeft ze toch iets fout gedaan met haar inkomen hoor.

Ik neem die opmerking waarschijnlijk veel te letterlijk maar ik denk dan: huh heb je dan echt zeg maar alleen nog genoeg geld om ik weet niet boodschappen te doen? Maar bij wijze van spreken niet 50 euro voor een bankstel van de kringloop? Of ben je gewoon een beoaalde standaard gewend en beseft even niet dat het ook anders kan

8 likes

Die ex zit er helemaal warmpjes bij want volgens mij hebben zij 2 jaar birdnesting gedaan omdat hij dat huis graag zelf wilde houden en haar nu pas kon uitkopen. Dat vind ik wel bewonderenswaardig dat ze dat heeft volgehouden.
Vraag me af of je in zo’n situatie niet beter af bent als je het huis in de verkoop zet en dan de overwaarde deelt, ook omdat er vaak wordt overboden. En dan had ze waarschijnlijk veel sneller haar geld gehad.

2 likes

Ze zegt dat ze iets van 30k extra spaargeld moest inleggen van haar buffer omdat ze minder hypotheek kon krijgen dan gedacht, en 5k voor een nieuwe buffer heeft geleend van familie Ze zal heus geld hebben voor een kringloop bank, maar als je meer dan de helft van je meubels/uitzet in een keer nieuw en in je eigen smaak wilt kopen (+ vloeren en verf enzo) kun je wel een paar duizend euro nodig hebben, en dat heeft ze nu dus niet over. Tuurlijk is haar lat de laatste jaren hoger geweest dan een 100% Ikea inrichting, maar ik denk echt niet dat ze zich nu zieliger voordoet dan ze is hoor. Gun haar wel wat lekkere samenwerkingen voor meubels en verf enzo!

28 likes

Ik verbaas me er altijd weer over dat je zowat de daklozenkrant moet verkopen voordat je hier een beetje sympathie krijgt

70 likes

Ik weet niet eens zeker of dat birdnesting was om haar ex tegemoet te komen hoor, volgens mij had ze gewoon niet snel een nieuwe woning.
Vind het zelf juist wel mooi dat hij in de woning kan blijven, aangezien dat ook het thuis is van de kinderen, en er verandert al zoveel.

4 likes

Ik vind een 30k spaarbuffzr als alleenstaande ( dus niet met 2 inkomens gespaard) ook wel echt een zotte buffer.
Ik denk dat zij echt geen modaal inkomen heeft en daardoor dus ook een vertekend beeld geeft.

Maar ik gun het haar wel hoor. Maar ik vind het niet perse een realistisch beeld van een ouder na scheiding.

1 like

Maar uiteindelijk leven ze al wel 2 jaar gewoon van 2 inkomens he. Leven in 1 huis met elkaar. Dus dan kan je ook gewoon beter sparen dan echt alleenstaand.

2 likes