Zo te zien staan hun gasten er vol van te genieten, als Joey Jaq op mijn bruiloft kwam zou ik de rest van de gasten ook zéker wel trakteren op een tiktokdansje met hem erbij hahaha
Ik dacht ook meteen aan the perfect couple!
Nee dan is het gewoon de ambtenaar van de burgerlijke stand. Babs staat voor buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand, dat is iemand die huwelijken mag voltrekken op een locatie buiten het stadhuis, als ik het goed heb.
Maar wat maakt het uit of jij dit wel of niet prettig vindt? Je bent geen gast op die bruiloft en je bent ook niet gevraagd om het dansje te doen.
Ik lees vaker dat mensen situaties zien van mensen die het leuk hebben, maar waar zij zelf niet inzitten en dan gaan zeggen dat het ze niks lijkt. Ik snap dat nooit, want je hoeft het niet te doen!?!?
In werkelijkheid zou ik waarschijnlijk ergens awkward achterin mee doen en inderdaad niet als Joey de show staan te stelen, maar dat maakt mijn gevoel dat ik het niet leuk vind er niet minder om
@Sjern waarschijnlijk komt het voort uit het feit dat een forum een digitale discussie plek is. Je ziet iets en je hebt ergens een mening over. Als wij geen mening zouden mogen hebben over situaties waar we zelf niet in zitten, kan je technisch gezien dit topic überhaupt opdoeken. Plus - ik denk niet perse 123 in mijn kringen maar meer in zijn algmeenheid - ik zie het wel gebeuren dat Elise haar bruiloft als inspiratie werkt voor andere bruiloften & er binnen de kortste keren allerlei ingestudeerde zomerkamp dansjes op bruiloften wordt gedaan. Ze is en blijft een influencer
Maar dat geldt toch voor bijna alles waarover men een mening heeft, dat je er zelf niks mee hoeft? Als je nu zegt ik vind haar jurk mooi/lelijk/etc. dan kan je daar ook op reageren dat je hem zelf niet aan hoeft. Of het concept kringverjaardagen. Dat wordt op het forum over het algemeen ook vreselijk gevonden, maar ja waarom zou je dat bespreken want jij hoeft er niet heen en Ans en Gerda hebben het er gewoon heel leuk. Als je alleen je mening geeft over iets waar je zelf wat mee moet of dat invloed op je heeft dan valt er überhaupt weinig meer te bespreken.
Google zegt: “Een ambtenaar van de burgerlijke stand is een ambtenaar die in dienst is van een gemeente en belast is met het registreren van belangrijke gebeurtenissen en andere documenten die van invloed zijn op de burgerlijke staat van personen. Dit omvat geboorten, huwelijken, geregistreerde partnerschappen en overlijden. Een buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand (BABS) is een ambtenaar die is aangesteld om huwelijken te voltrekken en geregistreerde partnerschappen te registreren.”
De functienaam heeft dus niets met de locatie van de bruiloft te maken.
Liever zo’n dansje met Joey enthousiast voorop ipv tante Ans die een leuk lied voor het bruidspaar wil voordragen en aan iedereen een A4tje uitdeelt om mee te zingen 🫠
Overigens denk ik in dit geval dat Joey niet echt als BABS is benoemd maar gewoon de ceremonie heeft geleid (omdat het in t buitenland is). Zou daar wel beelden van willen zien, ik denk dat hij dat mega goed kan! Ze hadden al geregistreerd partnerschap dus feitelijk waars niks gewijzigd omdat dat in NL toch gelijk staat aan huwelijk.
Geregistreerd partnerschap kan je omzetten in het huwelijk. Lijkt me dat ze dat wel hebben gedaan gezien ze zo’n feest er bij geven
Waarom zoveel onzin discussies altijd hier? Over wie en waarom en wat een babs is, of Joey wel een babs is of je het woord kent
Haha impopulaire mening misschien maar ik ben echt gek op dat soort tante-Ans-momenten. Zo’n dansje met Joey lijkt me ook heerlijk trouwens. Ik ben gewoon een ongecompliceerd mens dat dingen ongecompliceerd leuk vindt ![]()
Krijg dezelfde ergernis bij ‘ik ben gewoon een ongecompliceerd mens’ als bij mensen die zichzelf beschrijven als ‘gewoon een aardig persoon’ of ‘ik ben gewoon relaxt’
Prima!
Haha viel mij ook op, ze had duidelijk even een botoxje gedaan voor de tijd ![]()
Ik heb dit weekend nog staan linedancen op een bruiloft. Normaal ook niet mijn ding, maar op dat moment vond het bruidspaar het leuk als we meededen en wie ben ik dan om met een zuur gezicht aan de kant te blijven staan. En als ze een TikTok-dansje hadden gewild had ik dat ook, en met heel veel liefde, voor ze gedaan ![]()
Ik heb laatst een middeleeuwse groepsdans gedaan op een bruiloft, was inderdaad echt hartstikke leuk, ze hadden ook een band met middeleeuwse muziek maakte enzo. Iedereen vond het mega grappig om te doen en viel over elkaar heen van het lachen (ook de niet-LARPige types deden vrolijk mee).
Jaa met die botoxbehandeling + nieuwe tanden ziet ze er tegenwoordig sowieso heel anders uit dan een poosje geleden
Haha hier op het forum is het hipper om een zure trut te zijn, scoor je doorgaans meer likes mee, maar doe mij maar 10 ongecompliceerde blije eieren, levert meer energie op.
Helemaal mee eens (en vond zelf Joey als Babs ook cute) maar vind t altijd zo stom als mensen dat soort dingen over zichzelf zeggen, vaak klopt het ook niet eens
Omg ja. Wat in de Bergman clinics is er met haar gebeurd.