Mommybloggerstopic #11

Ja het was wel in ongeveer een half jaar tijd alles bij elkaar, dus niet 2 weken of zo :laughing: Maar ze was in die tijd een heel fijn persoon om mee te praten, een mini beetje zweverig, maar verder to the point en duidelijk. Ik zat toen al 1,5 jaar in een depressie (zonder hulp) omdat ik niet open stond voor een psychiater of psycholoog. En uiteindelijk dus best veel prive contact met haar gehad wat mij goed heeft geholpen.

Daarom vind ik het ook wel jammer om te zien hoe ze zo de zweefkant is op gegaan!

3 likes

@Loretje als je dat hier wilt delen
 jij hebt het dus geprobeerd en dat is niet gelukt? Vind je dat jammer of achteraf toch blij?

En weer ontopic: ik ben echt benieuwd wat Nira van Dijk gaat doen. Ik volg haar graag, ze is in mijn ogen de perfecte mix tussen overal kritische vragen bij stellen maar ook juist veel nuchterheid.
Als het echt gaat om thuisonderwijs zonder dat ze gaan reizen ben ik wel echt verbaasd.

6 likes

Waar denk je dat letter vermicelli voor is uitgevonden

16 likes

Woont ze niet meer in Noorwegen dan?

3 likes

Nee is volgens mij nu een paar weken terug

4 likes

Noorwegen is niet zo goed bevallen als ze dachten

8 likes

A okee. De laatste keer dat ik keek was ze ZO ENTHOUSIAST :roll_eyes:

2 likes

Nee blijkbaar is het daar niet leuk als je geen tesla rijdt en je kinderen niet op school zitten doordeweeks. Ze zaten alleen in bibliotheken en speeltuinen omdat de rest op school zat dus geen vriendjes om te spelen (volgens Nira)

1 like

Ik bedoel dit is zelfs mij gelukt.
Zonder thuisonderwijs uiteraard.

24 likes

Iedere ouder die tijdens de Corona periode schoolgaande kinderen had en daarna nog steeds thuisonderwijs overwegen vertrouw ik nietđŸ€Ș

25 likes

Hahaha inderdaad!

2 likes

Hahahaha die mensen herinneren zich volgens mij alleen de eerste 2 weken nog toen de zon scheen en je het op de collectieve ‘were in this together!!!’-adrenaline redde. Het jaar daarna hebben ze verdrongen

12 likes

Wooow, ik volgde haar heel lang geleden :sweat_smile:

2 likes

Zeg je nou dat je een leuke tiener was?

3 likes

Ik heb lessen moeten geven via teams, mygod hoeveel ouders ik echt heb zien flippen op hun kind omdat het kind iets niet snapte of niet meteen deed
 echt erg.

5 likes

Waarom kiezen er zoveel mensen voor thuisonderwijs in je omgeving? Ben benieuwd want ik herken dat helemaal niet en klinkt als een slechte ontwikkeling. School is zo’n belangrijk en leuk onderdeel van een kinderleven! Ik kijk ook wel met weemoed terug op mijn basisschool tijd en nu mijn zoon dat weer allemaal beleeft en elke dag met nieuwe kennis thuis komt, vriendjes maakt, zich ontwikkelt op sociaal emotioneel vlak.Waarom zou je dat allemaal niet willen voor je kind? Snap daar echt weinig van.

101 likes

Ja, dit, ik ben er echt zo verbaasd over. Voor wie doen die ouders dit écht vraag ik me af. Ik lig er echt een beetje over te prakiseren merk ik. Zullen natuurlijk verschillende redenen zijn maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat thuisonderwijs in al die gevallen de juiste keuze is. Ook die reacties onder die post van die Nira, mijn hemel. Ergste toekomstbeeld van sommige ouders lijkt wel dat hun kinderen een 9-5 baan krijgen. School creëert thinkers not creators!!!

4 likes

Heb nu ook gekeken want ik volgde haar vroeger voor de bevallingsinfo, maar die comments zijn echt raar ja. Ook iemand die aan ChatGPT had gevraagd of homeschoolen mochten en die had nee gezegd. Is haar reactie ‘ik merkte al dat ChatGPT is beveiligd’?! Huh, is dit een conspiracy dat ons internet en AI wordt gecureerd door reptielen die niet willen dat we onze kinderen homeschool (en ‘de waarheid’ leren)? Echt niet chill als dat soort mensen hun kinderen van school halen of naar een afgelegen dorp in Portugal verhuizen.

12 likes

Dit lijkt ook volledig in lijn te liggen met het niet meer vaccineren en algeheel wantrouwen tegenover de overheid.

Soms denk ik echt dat we het te goed hebben in Nederland. Dat mensen niet meer beseffen hoeveel er voor hen goed/redelijk geregeld is, en wat een voorrecht dat is.

116 likes

Ja dit zag ik ook! Het is echt wel een bepaald beetje wappie achtig type die dit doet, sluit me dus ook bij jou aan @MyMoon. Tuurlijk zal er terecht een deel van de kinderen zijn voor wie thuis scholen een (laatste!) optie is, maar onderwijs wordt op zoveel manieren aangeboden dat ik niet begrijp dat je denkt het beter te kunnen of denkt dat het goed is voor je kind. Sterker nog, ik merk dat ik er gewoon echt een beetje kwaad van wordt. Er spreekt ook bij sommige wat verwaandheid uit, weet niet of jullie dat herkennen? Zo van: oh wij doorzien het systeem, en jullie volgzame schapen niet. Wij zijn creators en jullie moeten voor een baas werken terwijl wij homeschoolen en ‘off the grid’ leven en in verbinding staan met de natuur met onze iPhone 24/7 paraat om op insta te laten weten dat wij niet meedoen met het systeem!!!

van mij mogen er voor dit soort ouders echt boetes komen of strenge voorwaarden zoals je lesbevoegdheid halen ofzo. Vind het echt van de zotte. Net zoals inderdaad dat meisje van 8 uit die docu die nog niet kan lezen en schrijven. Het is gewoon verwaarlozing vind ik.

43 likes