Mommybloggerstopic #11

De volgende generatie hyper-individualistische egoïstjes is iig in de maak :pray: gewoon lekker aan jezelf denken en crypto leren en verder heb je eigenlijk voor alles chatgpt

30 likes

Die ouders doen ook echt of 9-5 en gemiddeld zijn het ALLERERGSTE is wat je kind kan overkomen.

13 likes

Maar hoe ziet ze dat dan voor zich in Nederland of een ander land? Want in de meeste landen gaan kinderen naar school dus waar ze ook is met haar kinderen, ze zullen voornamelijk alleen zijn in bibliotheken en speeltuinen toch?

4 likes

Ze had denk ik gehoopt op een grotere alternatieve community met creatieve ondernemers die ook hun kinderen thuis hebben of iig tot ze leerplichtig zijn zodat je doordeweeks samen naar de speeltuin kan. Dan kan ze idd beter naar wappie Portugal ofzo. Blijkt dat de meeste mensen in Noorwegen in loondienst zijn en een Tesla rijden en hun kinderen gaan vanaf 1 jaar naar de opvang en worden in het stramien gezet (haar woorden :joy:)

5 likes

Ik begrijp echt niet dat ze dit van tevoren niet wist

18 likes

Vantevoren onderzoek doen hoeft niet want het universum leid je naar de juiste plek om te aarden en landen in zachtheid. Als het tegenvalt is het gewoon niet jouw pad

40 likes

Ruraal Uruguay schijnt ook een walhalla te zijn voor de wappie achtigen. Misschien is dat nog een optie.

Ga wel stuk om het idee dat mensen in Noorwegen minder onderdeel zouden zijn van het Systeem!!

2 likes

Ik ben zo jaloers op het zelfvertrouwen (of eerder; de arrogantie) die dat soort mensen hebben met betrekking tot onderwijs en gezondheid(szorg). Het beter denken te kunnen/weten dan mensen die daar jaren voor hebben gestudeerd blijf ik wonderlijk vinden. Natuurlijk komt dat voort uit wantrouwen en angst, maar dan kan ik me er nog niet met mijn hoofd bij dat je jezelf toch zo kunt overschatten.

20 likes

Maar hoezo zou je hier jaloers op moeten zijn?
Die mensen zijn delulu.

7 likes

Ja natuurlijk, ik bedoel het natuurlijk ook niet zo letterlijk. Ik vind het gewoon bizar dat je jezelf zo kunt overschatten

6 likes

Die reacties over “saaie schoolbanken” ook… hebben die mensen eigenlijk wel enig idee? Zelfs op regulier basisonderwijs doen ze veel in de kring, samenwerken in groepjes, buiten, zijn er moestuinen, excursies, projecten enz.
En dan zijn er nog zoveel andere vormen van onderwijs die daar nog iets verder in gaan.
Maar nee… die saaie schoolbanken moet je echt niet willen!

7 likes

Ben altijd stikjaloers als ik zie wat mijn kleuter de hele dag doet en mag leren😂

21 likes

Jij hebt een 9 tot 5 baan zeker?

15 likes

Ik ken ook mensen die homeschoolen, ze werken beide parttime. Ze hadden ook bedacht dan bij zo’n homeschool community aan te kunnen sluiten maar dat zit niet in het dorp waar ze wonen.
Ik had ooit op zomerkamp ook een kindje van alleenstaande moeder dat thuisonderwijs kreeg en die was zo wereldvreemd. Kon niet lezen (was 6 ofzo dus niet storend), wist veel dingen niet en had moeite met aansluiten bij de groep. 4 jaar later begeleidde ik 'm weer op kamp en toen zat die ondertussen op de vrije school en het was zo’n wereld van verschil. Had moeder ook gesproken en die zei ja 't ging niet anders (ik denk haar werk?). Nog steeds niet m’n favoriete kind haha maar wel beter te doen.

5 likes

Ik dacht dit het mommybloggerstopic was. Het onderwijstopic is 3 deuren verder.
image

51 likes

Dit laatste haat ik ook zo erg, die haat tegen het denken en leren, die denkers die ondertussen wel zorgen voor onze kankermedicijnen, maar de doeners aka ondernemers is het grootste goed. Maar niet maatschappelijk ondernemen met een hoger doel, maar gewoon zoveel mogelijk cashen over wiens rug dan ook voor een ‘vrij’ leven.

17 likes

Heb je niet in de gaten dat kanker komt door onze levensstijl? Als wij anders zouden leven en eten zouden we dat niet krijgen en is kankermedicatie niet nodig. Dit is velen wat ze in die hoek denken

6 likes

Ja m’n zonnebrand is de deur al uit!

8 likes

En daarna naar een land waar je weinig/geen belasting hoeft te betalen!! Belasting is echt voor sukkels. Haha met je wegennet en je dijken en sociale voorzieningen, losers!!,

30 likes

Irritante vind ik dat ik door al die influencers die hier dingen over delen soms toch even ga nadenken (op wat minder stabiele dagen) Komt het toch ineens in me op: halen we wel alles eruit? Moeten we ook niet naar Ibiez? Thuisonderwijs? Reizen? En ook bijv rondom zwangerschap en bevallen - moet ik het niet doen zonder pijnstilling? Terwijl joe ik ben ambassadeur van de ruggenprik

14 likes