Dit is toch een ‘cosmetische’ operatie? Amandelen verwijderen zie ik wel als iets anders, dat is toch op basis van medisch advies van een arts om je gezondheid te verbeteren. Of had Lotte haar operatie ook een medische onderbouwing?
Van wat ik begrijp is een buikwandcorrectie echt wel pittig qua herstel en zijn drains + rechtop moeten slapen vrij standaard. Ze komen ook aan je buikspieren dus je mist nogal wat kracht in je kern.
Volgens mij heb je gelijk hoor. Ik ken ook iemand die voor haar borstvergroting vakantie op moest nemen.
Het kan niet levensbedreigend maar wel medisch noodzakelijk zijn, zoals die keelamandelen. Je buik strak laten trekken is geen van beiden.
Toen ik lensimplantaten kreeg (kocht
) moest ik daar ook vrij voor nemen, kon/mocht ik geen ziektedagen voor opnemen.
Nee daar krijg je geen ziekteverlof voor idd. Ik heb ook gewoon vakantie opgenomen voor m’n neuscorrectie. Was het maar zo’n feest!
Deel je dan met je werkgever waarom je niet kan werken en geeft jouw werkgever aan dat je verlof op moet nemen?
Klopt bij ons krijg je daar ook geen ziekteverlof voor. Weet natuurlijk niet hoe dat bij anderen is.
Ik weet duidelijk weinig van cosmetische operaties maar als je die foto’s ziet van drains en rolstoelen vind ik het eigenlijk echt shocking dat mensen zichzelf zo toetakelen voor iets cosmetisch? En dat een arts dit dus ook doet?? Zo’n heftige operatie in een gezond lijf zonder medische reden. En dat dan van die influencers dit elkaar aanraden en tips geven. Ik vind het echt een beetje naar om te zien eigenlijk.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En als er complicaties optreden en er soms echt stront aan de knikker is moeten ze behandeld worden in het ziekenhuis ![]()
Net even gekeken en inderdaad zeg, wat een ellende. Het doet me echt denken aan mijn keizersnede, en dat is dan iets wat helaas moest, maar dit doe je gewoon zelf.
Ik ken iemand die na zoiets op de IC terecht is gekomen, door een infectie. Kan altijd gebeuren. Het is echt zo heftig allemaal. Het lijkt ook zoveel verder te gaan dan de ingrepen die ‘vroeger’ in de mode waren (borsten, neus)?
Ik heb zelf 4 jaar geleden een buikwandcorrectie gehad. Die drains zijn standaard, maar die mogen er na 5-7 dagen uit. Een bloedtransfusie, niet uit bed komen, veel pijn, in een rolstoel zitten hoort er normaal gesproken echt niet bij! Echt heftig. Ik kon vanaf dag 1 rustig lopen binnenshuis.
En dan ook nog de arts complimenteren… ik zou opzoek gaan naar een andere arts ![]()
Ja ik was daar open over, ook omdat terugkomen met een andere neus wel op zou vallen (dacht ik, viel eigenlijk mee
).
We weten natuurlijk niet waardoor de complicaties zijn ontstaan, dus een beetje vroeg om nu een arts aan de schandpaal te gaan hangen😅. Je kan niet alles van te voren voorspellen.
Ik vind het persoonlijk een grens te ver dit zo te normaliseren op social media.
Volgens mij is het hier (in NL) discutabel of de dag van de operatie (of check up afspraken) zelf wel onder ziekteverlof valt, als er geen medische noodzaak is.
En wordt de herstel-tijd doorgaans wel als ziekteverlof gezien, omdat je dan vaak door (lichamelijke) belemmeringen niet fit bent om te komen werken (arbeidsongeschiktheid = recht op loon tijdens ziekte).
Natuurlijk bestaan er werkgevers die ook de herstel-tijd niet zouden accepteren als ziekteverlof. Of dat de medewerker zelf bereid is om vakantie op te nemen, of andere regeling (tijd voor tijd) in te zetten. Of dat het toch lukt kort na de operatie vanuit huis te werken of lichte taken te doen. Je kan ook concrete afspraken maken wanneer je je operatie plant (afhankelijk hoe de werk-relatie is)
Er zijn vast ook mensen die het missh niet eens willen delen (bij minder ingrijpende operaties), dus dan liever vakantie opnemen. Of mensen die zich gewoon ziek melden, zonder te zeggen wat de reden is (strikt genomen ook niet verplicht, alleen dat je ziek bent / duur is).
Die specifieke arts heeft trouwens door zijn instabekendheid een wachtlijst van een jaar voor een eerste consult, en daarna ook nog eens een jaar tot de operatie. Dus bedenk je even hoelang ze hier al mee bezig is…
Ja, of even tussendoor.
Ja precies, dit is natuurlijk een grote reclame show waar hij van mee profiteert. Misschien hebben sommigen nu vraagtekens bij die arts omdat het herstel er heftig uit ziet maar zodra de eerste resultaatfoto’s gepost worden loopt ie vast weer binnen ![]()