Ik vind het persoonlijk een grens te ver dit zo te normaliseren op social media.
Volgens mij is het hier (in NL) discutabel of de dag van de operatie (of check up afspraken) zelf wel onder ziekteverlof valt, als er geen medische noodzaak is.
En wordt de herstel-tijd doorgaans wel als ziekteverlof gezien, omdat je dan vaak door (lichamelijke) belemmeringen niet fit bent om te komen werken (arbeidsongeschiktheid = recht op loon tijdens ziekte).
Natuurlijk bestaan er werkgevers die ook de herstel-tijd niet zouden accepteren als ziekteverlof. Of dat de medewerker zelf bereid is om vakantie op te nemen, of andere regeling (tijd voor tijd) in te zetten. Of dat het toch lukt kort na de operatie vanuit huis te werken of lichte taken te doen. Je kan ook concrete afspraken maken wanneer je je operatie plant (afhankelijk hoe de werk-relatie is)
Er zijn vast ook mensen die het missh niet eens willen delen (bij minder ingrijpende operaties), dus dan liever vakantie opnemen. Of mensen die zich gewoon ziek melden, zonder te zeggen wat de reden is (strikt genomen ook niet verplicht, alleen dat je ziek bent / duur is).
Die specifieke arts heeft trouwens door zijn instabekendheid een wachtlijst van een jaar voor een eerste consult, en daarna ook nog eens een jaar tot de operatie. Dus bedenk je even hoelang ze hier al mee bezig isā¦
Ja, of even tussendoor.
Ja precies, dit is natuurlijk een grote reclame show waar hij van mee profiteert. Misschien hebben sommigen nu vraagtekens bij die arts omdat het herstel er heftig uit ziet maar zodra de eerste resultaatfotoās gepost worden loopt ie vast weer binnen ![]()
Ziek
Precies dit, ik word er echt een beetje naar van als ik het lees⦠echt waarom zou iemand dit willen.
Was het goede doel de skivakantie van de cosmetisch arts? Sjezus⦠dat je een rondje hardloopt of fietst voor het goede doel kan ik nog volgen, maar je óógleden laten opereren? Geschift ![]()
Kom ik weer maar SOMS is een ooglidcorrectie wel echt nodig, ivm hoofdpijn/minder goed kunnen zien etc.
En soms is het goede doel ook gewoon om er beter uit te zien haha ![]()
Ja maar dan is het toch niet cosmetisch als je zulke klachten hebt
Nou dit inderdaad.
Lotte heeft een ingreep aan haar borsten laten doen (ze sprak in 1 post over afscheid nemen van haar āhangborstjesā, vreselijk) Ć©n een buikwandcorrectie. Maar over die borstoperatie spreekt ze een stuk minder. Omdat dat volgens mij minder in het verhaal past waarin innerlijke zelfliefde van je postpartum buik centraal staat.
Dat maakt dat ik me nog meer realiseer dat zoān medische ingreep wordt gereduceerd tot een āinnerlijke zelfliefdeā love story met cacaoceremonies en waarbij de chirurg echt de allerliefste is. En al die volgers die roepen: zo trots op je Lotte, je hebt zoveel kracht, dat je dit moet meemakenš§”#selflove. Alsof ze geen keuze had.
Ik vind haar rolstoelpost met dat ze het ābizar gezellig vind om een beetje rondgeduwd te worden en iedereen is zo vriendelijkā echt belachelijk.
Aandachtsgeil noemen we dat
wat schandalig om zo over vrouwenlichamen te spreken zeg
lekker feministisch
Nou inderdaad, en die āhangborstenā zijn overigens ook een logisch gevolg van kinderen krijgen, omarm dat dan gewoon wat meer.
Waarom?
Ik heb geen hangende borsten gekregen na mān kind en zou dat wel rot vinden mocht dat wel gebeurd zijn.
Nou de meeste vrouwen verliezen wel wat volume na zwangerschappen, maar fijn dat dat bij jou niet gebeurd is!
Dat is te begrijpen. Maar dat zijn toch ook gewoon borsten? Waarom zou je dat in het openbaar, en aan je kinderen, gaan verkondigen als āhangborstjesā. Ik denk dat iedereens overigens moet doen met zijn lijf wat ie wil, maar of dat de manier is hm.