Mommybloggerstopic #11

Ziek

9 likes

Precies dit, ik word er echt een beetje naar van als ik het lees
 echt waarom zou iemand dit willen.

Ik vraag me nu vooral of er mensen zijn die in zichzelf laten snijden voor het goede doel. :face_with_monocle:

2 likes

Was het goede doel de skivakantie van de cosmetisch arts? Sjezus
 dat je een rondje hardloopt of fietst voor het goede doel kan ik nog volgen, maar je óógleden laten opereren? Geschift :joy:

12 likes

Kom ik weer maar SOMS is een ooglidcorrectie wel echt nodig, ivm hoofdpijn/minder goed kunnen zien etc.

En soms is het goede doel ook gewoon om er beter uit te zien haha :nail_care:

4 likes

Ja maar dan is het toch niet cosmetisch als je zulke klachten hebt

5 likes

Nou dit inderdaad.

4 likes

Lotte heeft een ingreep aan haar borsten laten doen (ze sprak in 1 post over afscheid nemen van haar “hangborstjes”, vreselijk) Ă©n een buikwandcorrectie. Maar over die borstoperatie spreekt ze een stuk minder. Omdat dat volgens mij minder in het verhaal past waarin innerlijke zelfliefde van je postpartum buik centraal staat.

Dat maakt dat ik me nog meer realiseer dat zo’n medische ingreep wordt gereduceerd tot een “innerlijke zelfliefde” love story met cacaoceremonies en waarbij de chirurg echt de allerliefste is. En al die volgers die roepen: zo trots op je Lotte, je hebt zoveel kracht, dat je dit moet meemaken🧡#selflove. Alsof ze geen keuze had.

21 likes

Ik vind haar rolstoelpost met dat ze het ‘bizar gezellig vind om een beetje rondgeduwd te worden en iedereen is zo vriendelijk’ echt belachelijk.

32 likes

Aandachtsgeil noemen we dat

18 likes

wat schandalig om zo over vrouwenlichamen te spreken zeg :tired_face: lekker feministisch

9 likes

Nou inderdaad, en die ‘hangborsten’ zijn overigens ook een logisch gevolg van kinderen krijgen, omarm dat dan gewoon wat meer.

9 likes

Waarom?

Ik heb geen hangende borsten gekregen na m’n kind en zou dat wel rot vinden mocht dat wel gebeurd zijn.

13 likes

Nou de meeste vrouwen verliezen wel wat volume na zwangerschappen, maar fijn dat dat bij jou niet gebeurd is!

7 likes

Dat is te begrijpen. Maar dat zijn toch ook gewoon borsten? Waarom zou je dat in het openbaar, en aan je kinderen, gaan verkondigen als “hangborstjes”. Ik denk dat iedereens overigens moet doen met zijn lijf wat ie wil, maar of dat de manier is hm.

17 likes

Ik heb hangende borsten tot op mn navel en heb nieteens een kind. Ga je niet dood aan hoor

23 likes

Ja, waarom niet? Ik zie het probleem niet zo. Als haar borsten zijn gaan hangen en ze wil haar borsten feitelijk hangborsten noemen tja.

Ik heb een rimpelig stukje buik overgehouden, dat benoem ik ook weleens. Geen waardeoordeel maar een constatering.

Edit: en het is natuurlijk bekend en normaal dat een lichaam kan veranderen na een zwangerschap. De een heeft dat totaal niet, de ander veel meer en alles ertussenin.

Ja je hebt een kind gedragen, maar je mag toch ook balen of verdrietig of onzeker zijn over je lichaam daarna?

15 likes

Hoewel het wellicht anders is als je borsten veranderen door het krijgen van een kind, is dat ook wat ik denk. We dragen allemaal vanaf 14 jarige leeftijd ofzo een beha aan waarbij onze borsten altijd in het openbaar “omhoog” horen te zitten. Dat is altijd de norm. Ik heb ook grotere borsten en ben daar altijd mega onzeker over geweest. Tot ik stopte met het dragen van beha’s en langzaam mijn borsten ging waarderen. Het hoort ook gewoon bij vrouwenlichamen. Alsnog aan iedereen om te doen met zn lijf wat ie wil, maar borsten hangen ook nou eenmaal. En tuurlijk heb je extremere gevallen, dat begrijp ik ook en dat is wellicht anders na het krijgen van een kind.

7 likes

Nee, maar mag iemand gewoon onzeker over zijn toch?

Ik snap hier alle judgement niet over mensen die onzeker zijn over bepaalde dingen die ‘zoveel vrouwen’ hebben. Of vrouwen die onzeker zijn over iets en dat laten veranderen. Good for them. Het leven is echt te kort om onzeker te zijn over dingen die je gewoon kan veranderen. Ik kan je vertellen als iemand die iets aan zichzelf heeft laten doen dat het echt een heel chill gevoel is als dat waar je zo strontonzeker over was weg is.

Na mijn zwangerschap ben ik en 2 cups verloren en dat kleine restantje wat over is enorm gaan hangen. Tis dat ik geen siliconen wil en het te klein is om te liften want anders had ik er sowieso gewoon lekker wat aan gedaan.

9 likes

Maar denk dat het vraagstuk ook meer moet zijn, hoe komt het dat we onzeker zijn over bepaalde dingen die eigenlijk enorm normaal zijn.
Dus hangende borsten, een rimpelig buikje etc. (Al dan niet na zwangerschap).

Kijk tuurlijk is het fijn dat je er wat aan kan laten doen als je dat wil, maar uiteindelijk is het natuurlijk vooral ‘een probleem’ dat we zo onzeker zijn over dingen die normaal zijn.

45 likes