Mommybloggerstopic #2

Ik heb dit zelf ook, ik eet al dik 2 jaar vegetarisch en zoveel mogelijk vegan, maar moet eerlijk zeggen dat ik dat laatste wel heel lastig vind met 2 kinderen. Overigens best shocking dat het consultatiebureau aangaf dat ze mij daarin geen advies konden geven omdat het vrijwel nooit voorkomt in mijn regio.

Ik ben gestopt met vleeseten mede door dit forum, door diegenen die op een nette en duidelijke manier uit wilden leggen hoe het precies werkt in de vleesindustrie en hoe ik e.e.a. kan aanvullen. Idem met de overstap naar vegan eten. Ik vroeg me onlangs af waarom eieren eten niet oké is en dat werd me hier heel netjes en duidelijk uitgelegd. Op die manier trek je toch de meeste mensen over de streep. Vergeet niet dat het niet voor iedereen duidelijk is hoe het werkt in de vlees- en zuivelindustrie. Ik ben zelf ook vrij veroordelend naar mensen die nog elke dag vlees eten, dat geef ik toe. Maar ik probeer dan het gesprek aan te gaan ipv te gaan lopen gillen dat het dierenmishandeling is. Helaas is het heel vaak onwetendheid en bereik je er niets mee door een ‘harde’ discussie aan te gaan. Mensen gaan dan juist hun kop in het zand steken is mijn ervaring.

edit: wat ik trouwens nog veeeeel kwalijker vind, is dat Sabine van ohmfoodness een recept met kip op instagram deelde speciaal voor diegenen die niet meedoen aan de week zonder vlees. Dat vind ik gewoon een dikke middelvinger. Maar goed dit is natuurlijk weer helemaal offtopic.

11 likes

Laatst reageerde ook iemand onder haar foto met: waar is je buik gebleven? ben je al bevallen? Was overduidelijk een foto van een tijd terug toen ze nog niet zwanger was, want ze had daar een mega strakke buik. Die meiden snappen dan niet dat dat niet zomaar kan. Ook al ben je jong, vind het nogal dom. Aan dit soort dingen mag in de nederlandse opvoeding of op school wel wat gedaan worden vind ik.

8 likes

Schijnbaar is het ook echt een ding onder de volgers om te willen weten of de tweeling eeneiig of tweeeiig is? Die vraag zie ik echt de heeele tijd voorbij komen.

Late to the party, maar wilde nog even wat kwijt
Ik begrijp de ophef over ongevoelige reacties op tegengeluid niet helemaal. Er is imo helemaal geen tegengeluid geweest. Niet onderbouwd in ieder geval. Er hebben een paar mensen gereageerd dat het toch allemaal wel wat anders ligt en er anders aan toegaat dan daarvoor is beweerd. Als je echt een tegengeluid wil laten horen licht dat dan ook toe. Er is na die ongevoelige reactie helemaal niet meer inhoudelijk ingegaan op wat er dan gebeurd op boerderijen. Dat is toch veel interessanter dan een discussie over hoe vega(n)’s hun boodschap moeten verpakken. Als de heersende forumopinie ongenuanceerd is volgens mensen die boeren kennen, leg dat dan uit ipv alleen te zeggen nou het ligt toch wel wat anders en er dan vanuit te gaan dat je genoeg tegengeluid hebt laten horen.

10 likes

Wat ik bedoel is dat ik als leek geneigd ben te geloven wat forummers zeggen over het scheiden van koeien en kalveren, mannelijke kalveren die bijna gelijk naar de slacht gaan, kunstmatige impregnatie en filmpjes van hoe de dieren leven. Als mensen die zelf van dichtbij boerderijen meemaken dat betwisten (wat ze deden, er werd gezegd dat het allemaal te erg wordt afgeschilderd, boeren van hun dieren houden en het allemaal genuanceerder zou liggen), hoor ik graag hoe het er dan wel aan toegaat op boerderijen (het ging voornamelijk over melkveehouderijen geloof ik). Als mens lezen over wat er gebeurd met die dieren klinkt natuurlijk afschuwelijk. Als dat allemaal wel meevalt (voor boerderijdieren) hoor ik graag waarom dat zo is. Dat een boer lammetjes de fles geeft klinkt super schattig (ik weet even niet meer wie dat was, sorry) en ik geloof het best als gezegd wordt dat boeren van hun dieren houden, maar licht dat dan toe en betwist gemotiveerd dat wat forummers zeggen onjuist is.
Ik hoop dat ik zo duidelijk ben.

1 like

Oooooohhhhhhhh :smiling_face_with_three_hearts: kent iemand haar? Ik heb haar net ontdekt maar ze heeft VIER baby’s!

1 like

Jep, 4!

11 likes

Ooooo Willemijn zit zo hevig in m’n allergie met haar Outfitje en Lookje en jongens en jongens en jongens. Waarom volg ik nog.

13 likes

Holy shit! Wauw die buik was echt meeega. Via IVF las ik in de comments. Komt ook nauwelijks op natuurlijke wijze voor toch?

Ik kan helenburkepsych op insta enorm adviseren. Zij deelt elke dag wat d’r kind eet en ze maakt ook vervangende lunch voor d’r kind als ze op het kdv iets met vlees/niet vegan eten. Ik vind het echt supermooi om te zien dat haar tweejarige dus vlees totaal niet mist maar ook gewoon super erg van broccoli/kikkererwten/nutritional yeast houdt enzo. Vind het wel heel interessant omdat zij dus totaal weggaat van het idee van een AVG en haar kind eet dus alleen maar plant-based. Alle maaltijden van d’r kind staan ergens in de highlights en ik denk wel dat je er inspiratie uit kunt opdoen!

2 likes

Wow… Het gewicht van 4 babies in de buik moet heel pijnlijk zijn geweest zo tegen het einde. Respect!

3 likes

Oh man ik erger me toch zo aan het “zo ga je geen mensen overhalen hoor!” wat je altijd naar je hoofd krijgt als je fel bent over veganisme (of welk ander maatschappelijk onderwerp dan ook). Wie zegt dat dat mijn doel was? Het is ook helemaal mijn verantwoordelijkheid niet om mensen over te halen. En al helemaal niet door zo vriendelijk mogelijk te zijn. Sorry hoor, we zijn toch allemaal volwassen hier, je hebt zelf ook google als je uitgebreid omschreven wilt weten hoe dingen in de bio industrie werken.

Ik ben fel over dit soort dingen omdat het me enorm aan het hart gaat en ik het vreselijk vind, en wil daarover gewoon af en toe een hard berichtje op een forum kunnen plaatsen. Als volwassen mensen (die ik niet eens ken) die nog dode dieren eten dan op hun teentjes getrapt zijn is dat echt niet mijn probleem of verantwoordelijkheid.

In het echte leven ben ik altijd bereid om rustig en vriendelijk mijn keuzes uit te leggen en advies en tips te geven over vervangende producten aan wie dat graag wil horen van me. Maar ook dan: je bent volwassen en toch echt zélf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt en of je wel of niet je kop in het zand wil steken voor dierenleed. Als je dat (deels) laat afhangen van hoe vriendelijk een random vegan tegen je deed over jouw keuze (die volledig indruist tegen alles waar zo iemand voor staat) dan vind ik dat echt een beetje treurig.

18 likes

Er is al een paar keer verzocht om in dit topic te stoppen met die vegan discussie. Ben nu wel echt een beetje klaar met dit onderwerp hier.

38 likes

Ik vind Sanny zoekt geluk normaal altijd heel leuk om te volgen maar ik ben echt helemaal klaar met dat online programma van haar. Snap niet waarom ze daar niet een aparte insta voor heeft, is toch helemaal niet boeiend voor mensen die dat programma niet doen?

3 likes

Als er iemand vegan werd voor elke keer dat ik dat argument heb gehoord of gelezen zou ik er geen moeite mee hebben.

3 likes

Ik lees bij vrij veel influencers dat hun kindje heeft gezegd ‘haar gekozen te hebben als moeder’. Ik hoor dit eigenlijk nooit ergens anders, lees het alleen op Instagram. Is dit iets waar moeders van hier ook in geloven of iets wat jouw kindje tegen je heeft gezegd? Of is het een beetje een ‘hype’ om er zo over te denken? Ben heel nieuwsgierig hiernaar

Ik ken dit wel uit het Mormoonse geloof, zoals bij de Shaytards altijd. Dat de kinderen engelen zijn die voor hun ouders gekozen hebben.

1 like

Ja, zo denk ik er ook over. Maar ineens zag ik dit zo vaak op Instagram voor bij komen. Nemen mensen dit van elkaar over? Zouden ze er echt allemaal in geloven? Hebben die kinderen dit echt gezegd?Zoveel vragen haha.

3 likes

Worden de vaders dan ook gekozen :woman_shrugging:t3:

Ik ken niemand in mijn omgeving die dit ooit heeft gezegd.

5 likes

Ik denk dan, als je nou niet of moeilijk vruchtbaar bent… dan kiest geen enkel kind jou dus? Lijkt me zo pijnlijke zin dan :face_with_monocle:

(Wij hebben wel vruchtbaarheidsproblemen maar geen problemen die echt een ENORME blokkade zouden vormen zegmaar…)

4 likes