Ik geef ook altijd mijn kinderen een cadeautje als de ander jarig is.
Net zoals op kraamvisite de andere kinderen ook wat geven
Wat ik uit de instastories op kon maken was het een gootsteentje met werkend kraantje om de afwas te doen van de Action⦠Geen karamel chocolaatjes maar ook geen hele keuken haha
Ik vind het best raar dat kinderen dus blijkbaar niet wordt geleerd om te gaan met het feit dat je broer of zus wat krijgt op hun verjaardag, en zij dus niet. Lijkt mij juist een belangrijke levensles om te leren.
Oh zo goed heb ik idd niet eens gekeken. Vind gewoon dat kinderen moeten leren dat het die dag even niet om hem of jaar draait, maar om het jarige broertje/zusje.
Ja idd ik sta er ook meer zo in. Als je jarig bent is het bijzonder en krijg je cadeautjes, als je de andere kinderen ook cadeautjes geeft dan is het voor de jarige gelijk veel minder bijzonder. Je hoeft niet altijd maar cadeautjes te krijgen vind ik, wen er maar aan haha
Oh ja ik zeker ook hoor! Kreeg vroeger ook niks en zou dat later bij eventuele eigen kinderen ook niet doen.
Precies. In plaats van mijn ene kind een cadeautje te geven omdat de ander jarig is, mag het ene kind voor het andere een cadeautje uitkiezen. Dat gaat altijd prima hier.
Jaa zo werkt het leven, you win some you loose some. Een ander ook wat gunnen, samen spelen etc.
huh wat verbazingwekkend ERG. wat stom, wat idioot, wat kortzichtig en bovenal wat niet nƩtjes. ben echt flabbergasted.
krijgen we nou als ie ouder wordt nog eens een foto als ze een gebruikt condoom vindt? waar zou de grens nou liggen voor zulke mensen?
Vind het eerder stom dat ze foto maakt als ze rijdt en het ook nog eens super regenachtig is
Safety first wat is dat toch met al die mensen met hun mobiel als ze rijden
Nou ja dit wordt opzich dus wel geleerd, het is ook niet alsof ik dit tot mijn 18e heb gekregen ofzo. En het is allemaal goed gekomen hoor.
Mijn ex deed dat ook bij zijn kinderen met als argument dat kinderen het concept verjaardag en dat de jarige dan wel iets krijgt en het andere kind niet nog niet snappenā¦
Het lijkt me nu juist als ouder jouw taak om kinderen dat te leren. Dat niet altijd alles om hen draait, dat geven ook heel leuk is en dat de ene keer de een en de andere keer de ander aan de beurt is. Als ouder moet je niet alleen tere kinderzieltjes beschermen, maar ook een prettig mens afleverenā¦
Als hij het nu deed vanwege leuke gezellige familietraditie ofzo dan had ik er niet zoveel van gevonden, maar ik vond hem met dit argument zo de plank misslaan.
Ook al vind ik het argument van je ex een beetje vreemd (ik denk dat kinderen dat heel goed snappen) vind ik het wel overtrokken om daarbij te stellen dat je wel een prettig mens moet afleveren als ouders zijnde. Naar mijn mening is een cadeautje geven aan andere kinderen die niet jarig zijn vrij onschuldig.
Ik vraag mij af hoe mensen dat doen met kraamcadeautjes? Is het dan wel okƩ om iets te geven?
Ik ook. Ze krijgen dan allemaal 1 iets. De jarige iets groot en de andere twee iets kleins. Wel iets waar ze allemaal echt iets mee spelen.
Beter dat dan hele zooi voor de jarige waarvan de helft in de kast verdwijnt.
Wat ik daarmee bedoel is dat als een kind bv. veel (zijn zin) krijgt en weinig grenzen onder het mom āanders is het zieligā dat je daar uiteindelijk geen leuker mens van wordt. En ik ben van mening dat het wel je taak is als ouder om bij te dragen aan die vorming op langere termijn en niet alleen aan de korte termijn (anders is het zo zielig voor Pietje). Daar heeft zoān kind uiteindelijk niks aan. Dat staat in bredere context dan alleen het cadeautjesverhaal hoor. Daarom zei ik er ook bij dat als ex dat om andere redenen zou doen, ik daar heus niet zoān mening over zou hebben.
Ik vind het eigenlijk net zoiets als je puber uit bed sleuren omdat ie anders te laat op school komt. Of zān brood smeert omdat 'ie anders geen eten meeneemt. Tja, dan komt ie maar te laat of dan moet ie zān eten maar anders regelen of niet eten. Hoe ga je anders oorzaak-gevolg leren en verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag?
Edit: en ik bedoel natuurlijk niet dat je een kind nooit mag verwennen, geen uitzondering mag maken of dat ik achter een Spartaanse opvoeding sta. Juist niet, ik vind dat een kind geliefd, gezien en gehoord moet worden. Maar bij de prinsjes- en prinsesjesgeneratie lijkt die balans soms gewoon zoek. En ik denk dat dat op langere termijn alleen maar averechts werkt.
Moest net wel lachen, een van de mede mommy bloggers van Lois had blijkbaar een was te draaien en dat hele bergje was was in die aarde/poeder/roest tinten. Zelfs de vieze was is instawaardig
Maar je vergelijkt nu pubers die een soort apart is en die je inderdaad soms in bed moet laten liggen en zeker de boterhammen niet voor moet gaan smeren, met kleine kinderen die zien dat een feest een week lang voorbereid wordt, super zenuwachtig worden, om dan alleen hun broertje of zusje cadeautjes te zien krijgen? Ik geef altijd ook iets kleins aan de broertjes en zusjes als kinderen jarig zijn. Aan de ouders van de jarige vraag ik altijd wat de jarige wil hebben en wat de andere mensen al gaan geven, want ik wil niet de 10e zijn die met een Frozen jurkje aankomt, en het broertje of zusje krijgt iets van een kleurboek ofzo. Vind het, als ze zo jong zijn, echt iets te vroeg voor zulke levenslessen. Ze krijgen het heus wel door op hun 7e ofzo dat zij geen cadeaus horen te krijgen als hun zusje jarig is.
Ik heb zelf geen kinderen maar als ik kijk in mijn omgeving komt niemand wat te kort, die kids worden bedolven onder de cadeauās waar ze na krijgen 10 sec blij mee zijn (of niet) en dan op de stapel gooien.
Kindje van 3 zei laatst dat iets een saai en stom cadeau was toen ik iets gaf, ik was op dat moment flabergasted en zelfs gekwetst maar dacht ook, dan gun ik het je niet eens en krijg je de volgende keer niks meer. (sorry ik weet dat het een kind is maar hallo?!)
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een kind een kadootje krijgt, omdat het broertje of zusje jarig is. Is dit iets nieuws of zo?
Wij deelden ook ons speelgoed, dus misschien dat we het daarom niet zo erg vonden.
Ja, zo onbeschoft! Volgens mij had ik dit de vorige keer ook gereageerd. Maar ik zou hier als moeder zijnde ook echt heeeel kwaad om worden. Mijn kind is nog niet geboren, maar mijn voornemen is nu al om te āoefenenā met mijn kind, zodat ze niet zulke stomme reacties geven haha. Geen idee of dat ook daadwerkelijk te doen is, maar wil het wel haha.