Mommybloggerstopic #2

Ik volg Manon Tilstra niet, maar Youtube vond toch dat ik haar gender reveal moest zien dus in een vlaag van verstandsverbijstering klikte ik die aan en mijn god. Ik vind het bijna gênant wat voor spektakel je van het geslacht van je ongeboren baby kunt maken. Leuk hoor, om het te weten, maar waarom zo’n heisa? Is dan niemand in haar omgeving die zegt: joh, vind je dit niet een beetje overdreven?

9 likes

Ik kreeg hier een fragment van aangeraden op Instagram, waarin je de kleur ziet en zij hysterisch begint te springen. Vind dat ergens zo raar. Ze zou toch hoop ik ook zo springen als het anders was? Is het dan een soort van hysterisch reactie die je sowieso bij elke uitkomst geeft? Vind het maar raar.

3 likes

Misschien heeft ze wel een sterke voorkeur voor een meisje. Sowieso valt het me in mijn omgeving steeds meer op dat vrouwen (in dit geval) daar steeds meer voor uitkomen. Ik vind dat zelf best lastig en onbegrijpelijk.

1 like

Ik heb dit nu ook even aangezet, maar ik kan gewoon niet geloven dat dit echt is. 60 gasten, een gastenboekje (wat ga je daar in zetten dan), enorme taart, al die versiering. Mijn god dit staat zooo ver van mij af

2 likes

Haha ik heb ook met verbazing gekeken. Er waren 60 (!!!) gasten. Als ik ooit ga trouwen nodig ik niet eens zoveel man uit.

Ik zou me echt schamen om mensen voor zoiets te laten komen opdraven.

8 likes

@Portugal @ClaireCharlotte Nou, echt hè. Ze zien me al aankomen. Maar ik vind het vooral gênant omdat je daarmee het geslacht van je baby zo belangrijk laat zijn en dat voelt heel vreemd.

6 likes

Voor naaste familie snap ik het nog wel en zou ik zelf ook wel doen (gewoon lekker op de thee komen en iedereen een cupcake). Je ouders zijn toch ook bij die negen maanden betrokken. Het heeft ook wel met die voorpret te maken.
En dat je zoiets kleins doet, betekent toch niet dat je er niet voor openstaat dat je kind misschien zich niet prettig bij dit geslacht voelt?

60 Mensen vind ik zelf wel echt too much. Hoeveel mensen kan het echt schelen wat het wordt? Vond het zelf wel ongemakkelijk om bij mijn nicht dr reveal party te zijn. Dat kind staat ver van me af en het kon me daardoor ook niks schelen wat het wordt. Zat dus ook niet echt te juichen toen het een meisje bleek te zijn.

3 likes

gaat uit pure nieuwsgierigheid en om zich te ergeren naar de video van Manon

3 likes

Ik kom ook uit zo’n grote familie en kan makkelijk aan zestig man komen, maar dan nog vind ik het vreemd om zo flink uit te pakken rond het geslacht van je kind. Mijn neven, oma, tantes (met wie ik een goede band heb) zou ik het best op een leuke manier willen vertellen, maar de hele meute bij elkaar in de tuin en dan springend en gillend, gekleed in dresscode naar een wolk kleurstof kijken. Het is zo extreem. Die hysterie staat zo ver van me af.

12 likes

Ieder huisje heeft zijn kruisje hoor. Ik heb bijvoorbeeld het voordeel dat we met heel veel zijn, want er is intens veel spanning en ruzie in de familie, maar doordat je met veel bent lijkt het altijd one big happy family.

Ik dacht altijd oh leuk een feestje geven. Tot ik zwanger was en het deed er niet toe. Ik wou het geslacht wel weten maar puur uit nieuwschierigheid en praktische kant.
Het enige wat ik nog wel leuk had gevonden was dat je zelf thuis met ze tweeën een kleine verrassing maakt met een gebakje met een kleur. Maar waarom zou je echt het geslacht vieren. Vier dan de geboorte met een groot feest. Want gezondheid dat is pas belangrijk.

3 likes

Ik heb ook een gender reveal gedaan bij mij dochter en ga het deze keer ook doen.
We doen het samen een paar mensen die heel dicht bij ons staan. We maken er niet zo een mega spektakel van alleen. Gewoon zo leuk om daar samen met onze gezinnen achter te komen.
Echt aan te raden, zo een leuk cadeautje tussen door om te weten wat er in je buik groeit en ik vind het de zwangerschap ook “echter” of minder onzeker ofzo maken.

6 likes

Naar aanleiding hiervan had ik wat hersenspinsels. Zou zo’n gender teveel party niet juist populair zijn omdat het geslacht zo onbelangrijk is? Het is een onbezorgd feestje waarbij je sowieso blij kan zijn. Echt belangrijke dingen, zoals gezondheid, ga je geen feest voor vieren, daarvoor is het te belangrijk. En dan heb ik het niet over een feestje waarbij je erachter komt of je kind gezond is, maar ook als je al weet dat je kind gezond is, ga je daar dan een feestje voor geven? Zullen vast mensen zijn die het doen, maar ik denk dat ik het raar zou vinden.
Een feestje waarbij je achter het geslacht van je kind komt is dan gewoon lekker luchtig en leuk

9 likes

Ja dat is ook wel weer zo. :joy:

Ik merk in mijn omgeving ook een grote voorkeur voor meisjes. Dat zijn dan vaak de mensen die nadien bij al hun foto’s de hashtag boysmom erbij zetten. De amateur-psycholoog in mij denkt dat dat een soort van overcompensatie is…

6 likes

Hmm ja… eerlijk gezegd zou ik me best schuldig voelen naar m’n kind als ik een voorkeur zou hebben voor het andere geslacht. Daarbij denk ik sowieso steeds: wees blij met wat je gegeven is.

Staat even los van het feit dat mensen willen weten wat het wordt want dat kan ik me heel goed voorstellen ivm binding en het echter maken enzo, zo heb ik dat zelf ook. Ik begrijp alleen dat grote feest eromheen gewoon niet, wat boeit het die andere 58 mensen wat jij krijgt!

Haha :joy:

27 likes

Ik heb na de 20 weken echo hier en daar roze koeken uitgedeeld. Die echo was goed, er was niets afwijkends gevonden en o ja, het was een meisje. Ik was zo opgelucht dat alles goed was dat ik dat graag wilde delen, en het was makkelijk om dat op te hangen aan het geslacht. Als ik zei dat ik zo blij was dat alles goed leek te zijn met het kindje kreeg ik regelmatig verbaasde reacties. Gezondheid is de standaard, mensen nemen dat (te) vaak for granted. Dus daar zullen ze inderdaad ook geen feestjes voor geven.

3 likes

En eigenlijk weet je bij de 20 weken nog steeds niet of het gezond is. Ja de grootste zorgen lijken weg. Maar mensen staan niet stil bij bijvoorbeeld de hielprik. Tot de uitslag ineens niet goed is (hier gehad we waren drager van de stofwisselingsziekte pku) Godzijdank valt het heel erg mee en heeft mijn zoontje aan elke dag medicatie genoeg. Maar dan val je even van je wolk. En het was allemaal al niet echt een normale periode.

Ik hoop dat als ik ooit in de toekomst zwanger mag worden en de hielprik goed is dat ik een hele taart mag opeten :rofl:

4 likes

Ik vind je gedachte heel mooi en ben het volledig met je eens dat een goede uitslag veel belangrijker is om te vieren dan het geslacht. Toch zal ik persoonlijk na een ‘goede’ 20 weken echo nooit een feestje geven. Je hebt dan nog steeds geen garantie op een gezond en levend kind, dat heb je namelijk nooit. Ook niet bij de volgende grote mijlpaal, de zogenaamde grens van levensvatbaarheid met 24 weken. Na een 20 weken echo met slecht nieuws kunnen ze al rond de 24 weken inleiden en met heel veel geluk en zorg overleeft het kindje terwijl een voldragen kindje, met een uitstekende GUO, om onverklaarbare redenen komt te overlijden tijdens de geboorte.

2 likes