Mommybloggerstopic #2

Ik kom ook uit zo’n grote familie en kan makkelijk aan zestig man komen, maar dan nog vind ik het vreemd om zo flink uit te pakken rond het geslacht van je kind. Mijn neven, oma, tantes (met wie ik een goede band heb) zou ik het best op een leuke manier willen vertellen, maar de hele meute bij elkaar in de tuin en dan springend en gillend, gekleed in dresscode naar een wolk kleurstof kijken. Het is zo extreem. Die hysterie staat zo ver van me af.

12 likes

Ieder huisje heeft zijn kruisje hoor. Ik heb bijvoorbeeld het voordeel dat we met heel veel zijn, want er is intens veel spanning en ruzie in de familie, maar doordat je met veel bent lijkt het altijd one big happy family.

Ik dacht altijd oh leuk een feestje geven. Tot ik zwanger was en het deed er niet toe. Ik wou het geslacht wel weten maar puur uit nieuwschierigheid en praktische kant.
Het enige wat ik nog wel leuk had gevonden was dat je zelf thuis met ze tweeën een kleine verrassing maakt met een gebakje met een kleur. Maar waarom zou je echt het geslacht vieren. Vier dan de geboorte met een groot feest. Want gezondheid dat is pas belangrijk.

3 likes

Ik heb ook een gender reveal gedaan bij mij dochter en ga het deze keer ook doen.
We doen het samen een paar mensen die heel dicht bij ons staan. We maken er niet zo een mega spektakel van alleen. Gewoon zo leuk om daar samen met onze gezinnen achter te komen.
Echt aan te raden, zo een leuk cadeautje tussen door om te weten wat er in je buik groeit en ik vind het de zwangerschap ook “echter” of minder onzeker ofzo maken.

6 likes

Naar aanleiding hiervan had ik wat hersenspinsels. Zou zo’n gender teveel party niet juist populair zijn omdat het geslacht zo onbelangrijk is? Het is een onbezorgd feestje waarbij je sowieso blij kan zijn. Echt belangrijke dingen, zoals gezondheid, ga je geen feest voor vieren, daarvoor is het te belangrijk. En dan heb ik het niet over een feestje waarbij je erachter komt of je kind gezond is, maar ook als je al weet dat je kind gezond is, ga je daar dan een feestje voor geven? Zullen vast mensen zijn die het doen, maar ik denk dat ik het raar zou vinden.
Een feestje waarbij je achter het geslacht van je kind komt is dan gewoon lekker luchtig en leuk

9 likes

Ja dat is ook wel weer zo. :joy:

Ik merk in mijn omgeving ook een grote voorkeur voor meisjes. Dat zijn dan vaak de mensen die nadien bij al hun foto’s de hashtag boysmom erbij zetten. De amateur-psycholoog in mij denkt dat dat een soort van overcompensatie is…

6 likes

Hmm ja… eerlijk gezegd zou ik me best schuldig voelen naar m’n kind als ik een voorkeur zou hebben voor het andere geslacht. Daarbij denk ik sowieso steeds: wees blij met wat je gegeven is.

Staat even los van het feit dat mensen willen weten wat het wordt want dat kan ik me heel goed voorstellen ivm binding en het echter maken enzo, zo heb ik dat zelf ook. Ik begrijp alleen dat grote feest eromheen gewoon niet, wat boeit het die andere 58 mensen wat jij krijgt!

Haha :joy:

27 likes

Ik heb na de 20 weken echo hier en daar roze koeken uitgedeeld. Die echo was goed, er was niets afwijkends gevonden en o ja, het was een meisje. Ik was zo opgelucht dat alles goed was dat ik dat graag wilde delen, en het was makkelijk om dat op te hangen aan het geslacht. Als ik zei dat ik zo blij was dat alles goed leek te zijn met het kindje kreeg ik regelmatig verbaasde reacties. Gezondheid is de standaard, mensen nemen dat (te) vaak for granted. Dus daar zullen ze inderdaad ook geen feestjes voor geven.

3 likes

En eigenlijk weet je bij de 20 weken nog steeds niet of het gezond is. Ja de grootste zorgen lijken weg. Maar mensen staan niet stil bij bijvoorbeeld de hielprik. Tot de uitslag ineens niet goed is (hier gehad we waren drager van de stofwisselingsziekte pku) Godzijdank valt het heel erg mee en heeft mijn zoontje aan elke dag medicatie genoeg. Maar dan val je even van je wolk. En het was allemaal al niet echt een normale periode.

Ik hoop dat als ik ooit in de toekomst zwanger mag worden en de hielprik goed is dat ik een hele taart mag opeten :rofl:

4 likes

Ik vind je gedachte heel mooi en ben het volledig met je eens dat een goede uitslag veel belangrijker is om te vieren dan het geslacht. Toch zal ik persoonlijk na een ‘goede’ 20 weken echo nooit een feestje geven. Je hebt dan nog steeds geen garantie op een gezond en levend kind, dat heb je namelijk nooit. Ook niet bij de volgende grote mijlpaal, de zogenaamde grens van levensvatbaarheid met 24 weken. Na een 20 weken echo met slecht nieuws kunnen ze al rond de 24 weken inleiden en met heel veel geluk en zorg overleeft het kindje terwijl een voldragen kindje, met een uitstekende GUO, om onverklaarbare redenen komt te overlijden tijdens de geboorte.

2 likes

Ik kan hier over meepraten, want mijn zoon werd toen hij 1,5 was gediagnosticeerd met een heel zeldzaam syndroom. Nooit een afwijkende echo gehad. Maaaaaar wij zijn bij onze tweede ook gewoon gaan vieren dat we een goede 20 weken echo hadden hoor. Als je altijd alleen maar bezig bent met wat er mis kan gaan… je weet het idd nooit, maar zo is het hele leven toch? Je kind kan ook op zijn 15e onder een auto komen, ga je dan voor de zekerheid ook zijn verjaardag maar niet vieren?

22 likes

Snap je helemaal hoor en ben het ook grotendeels met je eens. Toch denk ik dat zodra je je meer bewust bent van wat er allemaal mis kan gaan tijdens en na een zwangerschap, al dan niet door eerdere tegenslagen of ervaringen in je omgeving, je al snel minder geeft om het geslacht en weet dat de onderzoeken absoluut geen garantie zijn. Genoeg mensen die heel naïef in een zwangerschap stappen en dat kan heel fijn zijn. Dus natuurlijk vier je wel verjaardagen en ben ben je opgelucht bij elke mijlpaal maar je bent je bewuster van gevaar dat op de loer ligt. Vergelijk het met een zwangerschap na een miskraam, die zal nooit zo onbezorgd zijn als de zwangerschap die misging. Maar natuurlijk ben je wel blij met de nieuwe positieve test en hoop je op een goede afloop dit keer.

Nee ik snap helemaal wat je bedoelt, Was een beetje een flauwe vergelijking van me. Als je zo een heftige ervaring hebt dan sta je er zeker wat realistischer in lijkt me!

1 like

Ik snap jouw standpunt ook helemaal. We moeten ook gewoon allemaal lekker vieren wat we willen vieren, met of zonder feestje.

1 like

Haha natuurlijk, want alleen het plebs betaald een vakantie, mits ze dat überhaupt kunnen betalen.

1 like

Wat is dat eigenlijk toch treurig, jezelf en je kinderen te koop zetten om op vakantie te kunnen

9 likes

Ik zou dit dus ook echt niet kunnen, teveel gene :sweat_smile:

2 likes

Wat gaat k.im van a.lboe onthullen in haar komende video??