Mommybloggerstopic #2

Hier in de omgeving kan je de spulletjes die je de eerste weken al nodig hebt op voorhand mee naar huis nemen en die worden dan ‘terug gekocht’ door familie en vrienden. Enkel hetgeen niet terug gekocht werd en je al mee had genomen, betaal je dan nog zelf.

Wij verwachten komende herfst ons eerste kindje en ik betrap mezelf erop dat ik liefst de meeste dingen (zoals parkje/verzorgingstafel etc) tweedehands koop want dat scheelt zoveel geld. De andere spulletjes kunnen dan op de lijst. Er bestaan ook tweedehands lijsten, daar gaan we ook eens naar kijken.

2 likes

haha wauw ik ben wel een beetje verbaasd over al het geld dat omgaat in andermans kinderen (vooral in België lijkt het!) Ergens denk ik dan: je kiest toch zelf voor kinderen, dus dan is het logisch dat je de grootste dingen a la buggy/bedje/draagdoek/weet ik veel wta je allemaal nodig hebt zelf koopt? En dan kan je familie nog wat leuke kleine dingen kopen.

Doet me een beetje denken aan die aflevering van sex and the city dat Carrie helemaal klaar is met dat ze telkens weer dure cadeau’s moet kopen voor verlovingen, bruiloften en baby’s terwijl ze zelf eeuwig single is en nooit wat krijgt

30 likes

Ja daar valt echt iets voor te zeggen. Ik denk dat veel mensen zich dan automatisch ook verplicht voelen een cadeau te geven, zelfs als ze de ouders niet eens zooooo goed kennen, puur omdat ze voorbeeld een geboortekaartje thuis krijgen toegestuurd.

Maar je kan er ook voor kiezen niet met een geboortelijst te werken natuurlijk. Persoonlijk vind ik als cadeaugever een lijst wel handig omdat het dan tenminste nuttige cadeaus zijn.

En de echte grote zaken (kinderwagen/autostoel/meubels/…) worden meestal door de ouders zelf gekocht. Die komen echt niet standaard op de lijst.

Die twee discussies die hier door elkaar heen gaan :sweat_smile:

12 likes

Wij gaan een tweedehands geboortelijst doen! Ik heb begin mei een afspraak staan om hem samen te stellen :blush: ben benieuwd!

6 likes

Omg hierdoor heb ik zoveel zin om SATC te gaan bingen!!!

On topic: ik heb ook 1 groot en duur kraamkado van een vriendin gekregen waar ik mij best wel ongemakkelijk door voelde… ook omdat ik mij daarna een soort van verplicht voelde om dit ook terug te doen bij de verjaardag van haar kinderen, terwijl ik niet zo in elkaar zit. Ik vind zelf al een kleinigheidje of een leuke ansichtkaart van mijn vriendinnen voor mijn kind al ontzettend lief en leuk.

1 like

Ja dit. Ik heb meerdere vriendinnen die een lijst hadden ter waarde van 4.000 of 5.000 euro waarvan alles binnen 2 a 3 weken voor ze gekocht werd. Dan stuur je toch naar heel veel mensen een geboorkaartje, neem ik aan? Wel chill dat ze dan ook nog iets mochten uitkiezen in die winkel voor 10% van het bedrag. Is toch weer een cadeau van 400 a 500 euro.

Ik vind geboortelijsten niet zo leuk. Op de een of andere manier blijven alleen de stomme dingen over en zo spannend vind ik het niet om matrasbeschermers cadeau te geven.

zet je dan op het geboortekaartje een link naar de geboortelijst? of het rekening nummer van de pamperrekening?

Het rekeningnummer inderdaad en de winkel + “code” van de geboortelijst.
Al heb ik ook al eens gehad dat ik gewoon de namen van het kindje en ouders moest geven in zo’n winkel en toen werd ik naar een kamer gebracht met allemaal kastjes vol cadeaus. En dan kreeg ik toegang tot hun kastje met hun uitgekozen cadeaus.

1 like

Wij op zijn Nederlands, Mielo dus. Maar hij wordt regelmatig milo op z’n Engels genoemd, daar reageert hij ook wel op.
Hebben de naam niet per se uitgekozen op praktisch qua internationaal, maar het is toch wel handig!

1 like

Iemand gezien wat voor cadeau Pip krijgt van een of ander bedrijf?:thinking::thinking:
Pip krijg een beeld van haar naakte moeder met haar zusje in de buik want ‘dan kan ze later, als ze uit huis gaat haar 2 lievelingsmensen meenemen’

Eeeehh…

67 likes

Hahahahahahahahaha hahahahahah

2 likes

“Helaas pap, aan jou hoef ik niet herinnerd te worden!”

31 likes

Ik vind Wolf echt heel sexy klinken, ook voor een oudere man… :flushed: Zie het al voor me: wat bredere man, in pak of houthakkersblousje met goede spijkerbroek, volle donkere baard met hier en daar wat grijs, op z’n hoofd idem.

Een beetje dit:

Samenvatting

Capuchonoverhemd_e_s_roughtough-178810-0-637170072306776064

In pak:

Samenvatting

Oud en in pak:

Samenvatting

En als ie dan oud en verrimpeld is, vinden de buurtkinderen hem ook leuk, want die oude man, dat is Meneer Wolf. Jep, ik vind het top :joy:

94 likes

Moet er toch niet aan denken dat je 18 bent en op kamers gaat en dan een beeldje van je naakte, zwangere moeder in je studentenkamer moet zetten :joy::joy: ik ga echt stuk hierom

40 likes

Ik neem alles wat ik gezegd heb terug. :smirk::heart_eyes:

4 likes

Ging de huismuts trouwens niet (bijna) dagelijks vloggen in deze corona tijd? Heeft ze niet lang volgehouden dan.

1 like

Toen ze dat besloot, dacht ze nog dat ze twee sloffen had, beetje compassie alsjeblieft

30 likes

Staat dees op netflix of iets?

Misschien hadden ze een 3d foto moeten maken tijdens de daad want dan was paps pielemuis ook mee te nemen naar dr studeerkamer.

14 likes