Dit is echt de droom van mijn kind om zo te heten denk ik
Haha inderdaad. Wij waren met 4 meisjes thuis en de broden waren niet aan te slepen
Ja maar Willemijn eet zelf één karig belegd boterhammetje toch, dus dan is dit heul veul.
Als grapje bedoelt dit hĂš.
Denk het ook niet, maar de seks misschien wel. In mijn beleving is het echter erg jong.
Zoân leuke naam! Mijn zoontje (5) heet Milo en is erg blij met zijn naam
Alles al laten drukken? En de datum/geboortegegevens dan
Spreken jullie Milo dan op zân Nederlands of op zân Engels uit?
Ik vind het juist een geweldig huis. Maar ik houd dan ook niet van de veilige VT-wonen stijl.
Ik vind Covid best een leuke naam eigenlijk, maar wel heel raar om je kind zo te noemen nu
Ik heb me daar dus eens in verdiept, ik was echt verbaasd! Compleeeeete webshops en winkels vol met honderden mogelijkheden, en het is nog best prijzig ook?!
Haha inderdaad. Maar persoonlijk vind ik het wel leuk. Het is ook een soort bedankje voor de attenties die je krijgt.
Vroeger was het gewoon doopsuiker (suikerbonen) maar nu wordt het steeds gekker. Soms worden speciale biertjes gebrouwen of gin gemaakt. Ik kreeg ook eens mini plantjes (vond ik wel tof, stekjes ter symboliek van nieuw leven). Zeeppompjes zag ik ook al passeren.
Edit: in BE hebben we ook een geboortelijst met een groot aantal spullen die de ouders nog nodig hebben en die de gasten dan kunnen kopen als cadeautje. Of er wordt een zogenaamde pamperrekening geopend. Zo krijg je als ouders nuttige dingen en niet het zoveelste kledingsetje dat eigenlijk niet je smaak is.
Ik vind dit soort opmerkingen altijd een beetje pijnlijk. Ik was op die leeftijd ontzettend nieuwsgierig en echt al veel met seks bezig. Ik was dan ook 13 toen âhetâ gebeurde met een vriendje waar ik toen al 6 maanden aan het aftasten was en het was 100% wat ik wilde. Heb er ook absoluut geen nare herinneringen aan.
Het omgekeerde zal vast ook vaak zijn hoor, maar net zoals je laatbloeiers hebt, heb je ook vroegbloeiers.
Aan de ene kant is dit natuurlijk heel fijn, maar ik vind het ook wel een beetje heftig dat sommigen kennelijk zulke grote cadeaus verwachten. Ik zou dat niet van mensen durven vragen, maar ik snap wel dat je dan een bedankje voor iedereen maakt haha.
Wij leggen meestal met een groepje samen om aan een goeie vriendin voorbeeld dan één groot iets van de lijst te kopen. Er staan gelukkig ook genoeg kleine dingen op voor als je wat minder budget wil besteden of geen andere mensen kent die ook de ouders kennen. En als een verplichting zou het zeker nooit mogen voelen inderdaad
Edit: dikwijls is er nog een extra âbedankjeâ in de vorm van een babyborrel met hapjes en drankjes. Persoonlijk hou ik er niet van (en ik ga het zelf ook niet organiseren - ik heb liever de mensen in kleinere groepen), maar ik denk dat sommigen het vooral ook doen om meteen af te zijn van het verplichte bezoekje van bepaalde (verre) familieleden. Die borrel vervangt dan zogezegd het babybezoek thuis. Al hoor ik in de praktijk dat de meesten de boodschap niet begrepen hebben en alsnog op bezoek willen komen haha.
Vind het ook erg meespelen hoe oud de andere partner is @Shaaar ik vind het heel erg als je bijvoorbeeld hoort dat een jongen van 17 het met een meisje van 12/13 doet terwijl een leeftijdsverschil al zoveel anders is wanneer je 22 jaar / 17 jaar hoort.
Ben het overigens met je eens, dat @JeMoeder geen nare ervaring er aan heeft overgehouden is alleen maar goed maar het is geen normale leeftijd om seks te hebben.
Zoals @1207 ook aangaf kan je ze ook al op voorhand ophalen; dat hadden mijn neef en nicht gedaan en die hadden dan op de babyshower de link naar de lijst van Dreambaby doorgegeven. Het kan verschillende kanten op. Van andere familieleden met kinderen kreeg ik gewoon een kaart met een envelopje erop als âcadeautipâ, dus voor de pamperrekening.
Ik mis dat eigenlijk wel in Nederland, hier moet ik zelf gaan bedenken wat te geven, niet wetende of het wel in de smaak valt en niet iedereen hetzelfde boek over een mol op wiens hoofd gepoept is geeft. Misschien ook een beetje nostalgie naar die tijden dat je met vrienden samen besluit om elk 15 euro in te leggen voor een buggy, die op te halen, samen te troepen voor het huis voor de babyvisite en dan de ouders te horen; âooooh jullie hadden de buggy gekocht wat LIEF!!!â
Ik weet niet of het al gezegd was, maar als ouders maak je dus een lijst bij Dreambaby van spullen die je sowieso wil hebben, dus wat niet gekocht wordt uit de lijst koop je achteraf (aan een kleine korting, als dat nog zo is).
Haha dat boek geef ik bijna altijd.
Goh, er zullen altijd mensen zijn die linea recta naar de Dreambaby gaan en mensen die het gewoon laten afkomen, dat heb je overal
Klopt, alles kan een negatieve ervaring zijn natuurlijk. Nu ben ik zelf 32 maar hoe ik vroeger over seks dacht was ook bizar. Weet vroeger nog zo goed dat ik het met jongens deed die mij echt dingen oplegde die ik absoluut niet wilde, sterker nog ik had een vriendje die als ik nee zei gewoon doorging. Onze " relatie " was zo bizar en ik was toen 18 en hij 23.
Wat naar zeg van vso, wat een teksten, wat deed een docent? Lijkt mij zo bizar als je dat soort jongeren maatschappelijk moet opvoeden.