Mommybloggerstopic #2

Volgens mij interpreteer ik het wel goed, maar verschilt onze visie. Aanstaande ouders stellen een lijst op van noodzakelijke spullen waar derden voor gaan betalen, puur omdat zij perse een kind willen.
Als je een dakkapel wil, ga je toch ook geen tikkies rondsturen naar familie, vrienden en collega’s?

En ja, natuurlijk kan je er voor kiezen om het niet te doen, maar zo’n lijst lijkt mij best dwingend.

Echt dikke prima dat het zo gaat in België en super fijn dat aanstaande ouders die spullen krijgen, maar ik kan me er gewoon niet in vinden.

1 like

Ze had gewoon niks dus!

3 likes

Ja ik vind het altijd beetje skeer om dan te zeggen: kado komt nog hoor! Zeg dan niets haha

Ik vergelijk geen kind met een dakkapel.
Ik vergelijk financiële uitgaven waar je zelf enorm bewust voor kiest.
Je wil een kind, dus dan zorg je zelf voor de dingen die daar voor nodig zijn.
Ik zou echt niet weten waarom iemand anders moet betalen voor een commode of een kinderwagen puur omdat ik een kind wil.

Als iemand in mijn omgeving een kindje krijgt dan breng ik een bos bloemen langs, een mand met producten voor de moeder of ik haak/naai een kleedje.

Nogmaals, ik vind het helemaal prima hoe het gaat in België, ik ben er niet boos om ofzo😅 ik zeg alleen dat IK het onzin vind om om dat soort spullen te vragen.
That’s it.

21 likes

Wat een non-discussie is dit geworden ook over de gebruiken van een heel land

Ik zie het al voor me op een babykaartje “geen babylijst en geen pamperrekenening want Frenky van het forum vindt dat je ook voor je eigen dakkapel moet betalen”

Wat vind je eigenlijk van de gelddans op bruiloften?

31 likes

Nee dat is op Turkse bruiloften dacht ik
Volgens mij is de gelddans Grieks, dan spelden e geld op je rok

Ik vind t allebei prima redenen om te trouwen

Edit: love dit verhaal hierover

12 likes

Mag ik vragen wat je bezwaar is bij v-tech? Oprechte interesse want ik ben altijd wel erg zoekende in speelgoed. Mijn zoons hebben veel vtech en naast dat het batterijen vreet en rete snel kapot gaat, lijkt het me ook wel erg makkelijk vermaak: 1 druk op de knop en je bent geëntertaind. Ben het daarom ook langzaamaan het huis uit aan het werken haha
Is dat voor jou ook de reden dat je het liever niet in huis hebt? En heb je misschien nog advies hierin?

Sorry dat ik off topic ga maar zag je reactie voorbij komen en wilde er toch graag meer over horen

Het wordt pas een non discussie als je je eigen bevinding niet mag geven.
Ik heb meerdere keren aangeven dat IK het een vreemd concept vind, maar dat ik snap dat het in andere landen zo gaat.

Ik heb nog nooit gehoord van een gelddans, dus daar heb ik geen mening over.

7 likes

Easy joh ik moest gewoon lachen beetje dat je je hierom meerdere keren uit wilt spreken ipv na twee keer te denken ‘ok ander land andere gewoonte klaar’
Het was een beetje een flauw grapje van dat kaartje en vragen naar je mening over de gelddans ook.

1 like

Ik woon in Nederland en mijn ouders en oma’s wíllen heel graag iets moois en bijzonders cadeau geven aan hun eerste (achter)kleinkind. Dat is toch niet gek? Ook prima als mensen het niet doen, maar het is niet dat erom gevraagd wordt (door ons).

Ik denk dat dat het grote verschil is tussen de dingen die je stelt. Van een kindje genieten zoveel meer mensen dan alleen zijn of haar ouders, dit in tegenstelling tot een - ik gebruik even jouw voorbeeld - dakkapel.

1 like

Ik zeg helemaal niet dat dat gek is. Heel logisch juist!
Ik vind het gek om al je contacten ( dus niet je ouders/schoonouders) een lijst toe te sturen met spullen die je nodig hebt.

2 likes

Ik bedoel er toch geen kwaad mee? Als meerdere mensen reageren op een comment geef ik antwoord :woman_shrugging:t2:

Ik heb dankzij jou wel geleerd wat een gelddans is :sweat_smile: komt in veel culturen voor!

2 likes

Aha ik snap het. Konden we maar een geldsymbool op de geboortekaart zetten zoals bij trouwkaarten :crazy_face:

Het “probleem” met dit speelgoed is, is dat het actief is en er vooraf vast ligt wat je er mee moet/kan doen. Een kind hoeft hierbij niet zijn eigen creativiteit te gebruiken.

Voor de ontwikkeling van creativiteit zou je ook kunnen kiezen voor het zogenaamde passieve speelgoed, waar dus niet van vast ligt wat er je mee kan/moet.

Ik kan echt uren over dit onderwerp praten, maar zal dit topic er niet mee vervuilen, haha. Als je meer wilt weten, kan het misschien via pb ofzo?

5 likes

In een spoiler om niet het topic te ‘vervuilen’ haha

Samenvatting

Mijn eerste reden was vooral omdat ik krankzinnig word van alles wat geluid maakt😂 Maar ik ben vooral fan van ‘open end’ speelgoed: speelgoed zonder doel wat dus kan zijn wat je wil dat het is. Bijv de regenboog van grimms. Of simpele houten blokken zonder figuurtjes erop gedrukt. Op die manier wordt de fantasie geprikkeld en heb je multi functioneel speelgoed.
Daarnaast hebben we op de Duplo en het buitenspeelgoed na bijna alles van hout. Dus bijv houten speelgoed telefoontje, houten speelkeuken, houten auto’s en houten diertjes voor de houten boerderij. Hout voelt anders aan dan plastic, prikkelt de zintuigen en neemt ook bijv lichaamswarmte over waardoor het voor een kind fijner speelt. Een groot stuk hout weegt meer dan een klein stuk, wat bij plastic vaak allemaal ongeveer hetzelfde gewicht is. En ik vind het mooier haha. Veel speelgoed heeft hier een vast plaatsje in de woonkamer omdat het naast speelgoed ook mooie decoratie is.

Ze kleuren hier bijv ook niet met viltstiften maar met potloden. Een viltstift geen maar op 1 manier kleur af en je hoeft er niet voor te werken om resultaat te krijgen. Potlood of waskrijt kan je licht of fel mee kleuren door hoe hard je op het papier drukt ermee. Je kan er kleuren mee mengen én je maakt geen vlekken :laughing:

We hebben thuis 2 dingen op batterijen: de Duplo trein en het spel kikker speelt verstoppertje. Met kikker kunnen ze zich goed vermaken, maar met de Duplo trein is het, zodra de baan gebouwd is, 1x tegen de trein duwen en kijken. Er wordt geen verhaal verzonnen, geen geluidjes gemaakt, niet getankt of van baan gewisseld, de trein doet het allemaal zelf. Als ze met de houten trein spelen komen er wilde verhalen over lekke banden, lege tanken en passagiers die moeten uitstappen. Ze gaan dan helemaal op in het spel. Ze moeten er veel meer moeite voor doen en leren daardoor ook meer.

58 likes

Zo stout dat ze haar vibrator op insta zet…die ze 7 maanden lang in de opbergdoos tussen de riemen in een opslag had staan wohoo.

9 likes

Ja en daarna komt hij nog een keertje terug in de volgende storie! Voor wie hem had gemist.

Ik denk dat de Verhuismuts erg graag wil laten zien dat ze heus nog wel hip en sexy is. Ze kunnen natuurlijk niet naar een festival om zich uit te leven die twee.

Ik reageer hier alleen maar op zodat het stopt over de kraamcadeaus.

30 likes

Tien van Wil die de challenge “Maik mag 24 uur geen scherm kijken” aangaat en voor 07:00 al gefaald heeft. Toch doorzet en vervolgens Maik in de box bij Zoë aantreft (WTF) en zegt iets in de trant van ja dat krijg je ervan zonder scherm. Huhhhh!? Dat krijg je er toch van als hij niet gecorrigeerd wordt.

14 likes

Wat is hier wtf aan? Elke grote broer of zus wilt bij zijn broertje/zusje zijn. Ik speelde vroeger ook op de kleed bij mijn broertje en mijn broertje werd al als baby naast me gelegd in bed zodat ik tegen hem kon praten (als ik sliep ging hij naar zijn eigen wieg).
Ik vind het eerder wtf dat een kind zo graag een scherm wilt. Vroeger kon ik me uren vermaken met speelgoed, maar kennelijk is dat niet meer van deze tijd?

6 likes