VIJFDUIZEND EURO
Wauw dat vind ik echt schaamteloos. Wat vraag je dan wel niet allemaal. Daar kun je een kind jaren mee in leven houden man.
Haha echt zielig als pasgeboren wolf later op zn 20e al kaal wordt en niet meer dan een vlasbaardje gekweekt krijgt
Geen idee ik heb de dvd box!
Oh ja het concept vind ik ook best handig hoor! Krijg je tenminste niet het honderdste afgezaagde omarompertje.
Maar als je een verlanglijst van 5000 euro samenstelt vind ik dat behoorlijk entitled.
Ik snap best dat het kan als je alles het duurste van het duurste wilt, maar het is nogal buitenissig om dat te vragen vind ik.
Maar goed mijn hele inboedel kostte denk ik nog geen 1000 euro bij elkaar dus mijn standaard ligt ook behoorlijk veel lager.
Ik denk echt dat dit een cultuur verschil is. Ik vind het zelf al belachelijk als je zoān online verlanglijstje krijg oor een kind zijn verjaardag en dan kan aangeven dat jij dit gaat kopen. Het voelt dan allemaal zo āmaakbaarā. Ik vond het vroeger juist leuk dat ik wist dat ik van die ene tante een kadootje zou krijgen die ik nooit van mijn ouders had gekregen.
Ik herken dit totaal niet. Gewoon IKEA hier of dingen die al een ronde (of meer) zijn meegegaan.
En terecht, gaan echt idiote bedragen in om alleen omdat het āvoor een baby isā
Zet er ābabyā of ābruiloftā bij, en de prijs vertienvoudigt
Hier ook veel tweedehands babyspullen. Niet alleen babyspullen trouwens, eigenlijk de hele inboedel.
Maar goed, moet iedereen zelf weten natuurlijk.
Ik heb wel elke verjaardag zoān lijstje klaar staan, maar stuur die alleen als mensen ernaar vragen. Vind het zelf ook altijd fijn als ik een lijstje krijg met wat een kindje graag wil
Maar wij zijn met speelgoed ook wel āstrengā. Ze krijgen geen plastic, alles moet duurzaam zijn óf leerzaam. En met familie kopen we vaak 1 groot cadeau (vorig jaar bijv een schommel voor onze dochter en dit jaar een zandtafel voor onze zoon).
Gelukkig steunen vrienden en familie ons daar wel in. Ik zou bijv echt niet blij zijn als ze v-tech speelgoed zouden krijgen, dat komt er hier echt niet in
Ik heb een vriendin die altijd zoān lijstje met wensen geeft, verder ken ik het helemaal niet. Afgelopen verjaardag was ik begonnen met zoān lijstje, zeker met boeken handig ivm dubbele. Maar goed, toen kwam corona en kreeg hij überhaupt nietsā¦
@Axolotl dan krijg je hier de kriebels, mijn zoon leeft voor de toet toet autoās van van v-tech
Donāt jinx it
Naast dat dit hele beeldje nmsmvpe is, is het ook echt mega duur! Ik schrok me echt dood.
Ik ben zwanger en had het met een zwangere collega over een kinderwagen en ze zei dat ze eigenlijk een Bugaboo wilde, maar dat vond haar vriend te duur want ze had ook al dat dure Le Bump Studio beeldje gekregen. Ze wilde per se de bronzen versie āwant je maakt deze bijzondere periode maar 1 keer meeā. Iets van 900 euro is dat ding!
Hoe dan
100x liever een wagen dan zoān beeld, dat ik waarschijnlijk nog zou laten vallen ook
Heb je helemaal gelijk in! Want wat is wel normaal? Als ik naar mezelf kijk dan kan ik er zo niets bij voorstellen toen ik 12/13 was maar je hebt gelijk dat ik dan niet over normaal kan oordelen
Voor mijn gevoel gebeurde het echt pas rond 17/18 jaar in mijn omgeving.
5000 euro? Whut the fuck haha
Maar ik ben zelf vrij simpel denk ik
Doe eens normaal, 900,-
Om even tegengeluid te geven: ik had voor mijn eerste ook een lijst gelegd van +/- 2.000ā¬, ik dacht dat dat wel ruimschoots ging volstaan. Ik heb deze echter nog moeten aanvullen omdat hij steeds leeggekocht werd. Is gewoon echt de gang van zaken hier in BelgiĆ«. Achteraf gezien had ik beter ook een pamperrekening erbij gezet, want wist echt niet meer wat ik er nog bij moest zetten.
Ik blijf dat geboortelijst-gebeuren iets stom vinden. Zwangeren in mijn omgeving rekenden ook echt op die cadeaus. Als ik vroeg of ze klaar waren voor de baby qua spullen, kreeg ik meermaals het antwoord dat ze heel wat dingen niet gingen kopen omdat ze er toch vanuit gingen dat ze het cadeau gingen krijgen⦠āwant een baby is heel duur hoor.ā Ja, maar daar kies je toch zelf voor?
Luieremmer, matrasje, autostoel⦠Dat werd gewoon op de lijst gezet. Heb zelfs een keer gehad dat er tepelkompressen (ofzoiets?) opstonden. Tuurlijk heel handig, maar ik vind een matrashoes nu niet het leukste om cadeau te geven to be honest en voel me toch altijd wat verplicht om iets van die lijst te kiezenā¦
Ik word juist enorm recalcitrant van zoān lijst en haal dan expres wat anders. Zoek het lekker uit met je hydrofyle doek van een of ander dom merk.
Ik vind het echt een raar concept. Als je je perse moet voortplanten dan zorg je zelf maar voor die spullen. Een leuk kadootje is logisch, maar andere mensen verantwoordelijk maken voor het onderhoud van je nazaat vind ik echt absurd.