I’m on a roll, sorry haha maar wat ik er nog zo stom aan vind is dat de ouders meteen je budget weten EN dat ik voor dat budget vaak heel weinig hebt van die lijst. Spendeer je 50 euro en kom je uiteindelijk op kraambezoek met een speen van een fancy merk en een bordje dat aan de tafel blijft kleven zodat je kind z’n bord niet kan omstoten. Lijkt dan meteen zo’n mini-cadeau terwijl ik wel 50 euro uitgegeven heb.
Heb ik gedaan toen ik een geboortekaartje kreeg van een oude studievriendin van wie ik heel lang niks had gehoord en ook geen foto vd kleine had gezien en zo(woon in het buitenland, dus kon niet ff op kraambezoek). Stond ook zo’n website op waar je dan dingen van kon kopen. Ik heb gewoon hier een slabbertje gekocht, opgestuurd en klaar.
Maar, over die beeldjes he. Ik zag er net namelijk ook weer één voorbij komen op Instagram. Dat had ik dus ook gewoon kunnen zijn? Ik snap dat het op je lichaam gemaakt is, maar ik vind dus al die dingen op elkaar lijken? Zou echt no way zoveel geld uitgeven aan zoiets. Dan heb ik liever een mooie fotosessie…
Ik voel me wel meteen een megagier trouwens met de zelfgeknutselde mobile en tweedehands speelgoed van niet meer dan 10 euro die ik tot nu toe cadeau heb gedaan aan baby’s.
Lolll. Maarja die kids kunnen gelukkig toch alleen nog maar kwijlen dus die krijgen er toch niet echt wat van mee. Ze zullen me wel vergeven hebben als ze 18 zijn. Ik ga echt geen 80 euro, laat staan een paar honderd, uitgeven aan iets waar ze misschien 6 maanden iets aan hebben? Maarja /care zet me maar in gierige acties topic dan.
Zijn dit jouw suikerbonen? Zo ja, dan wonen we erg dicht bij elkaar in de buurt! ik woon echt net aan de andere kant van de grens
Hihi wat een stoute meid
En dat dan op canvas afdrukken en aan je dochtertje geven
Wauw dat is wel next level! Supercute. Dat van mij was wel wat amateuristischer hoor haha maar er zat liefde in. Echt liefies deze
Ughhhh ik vind haar met de dag irritanter. Hoe meer je zoiets op social media wil zetten, hoe meer je iets wil bewijzen, denk ik dan? Wie ik godsnaam ligt er wakker van het feit of ze al dan niet speeltjes hebben/gebruiken
Haha denk niet dat mijn ongeboren zoon zit te wachten op een mega doek van z’n moeder met dikke buik alhoewel… leuk voor als ie ooit op zichzelf zal wonen en dan levensgroot boven z’n bed.
Volgens mij interpreteer ik het wel goed, maar verschilt onze visie. Aanstaande ouders stellen een lijst op van noodzakelijke spullen waar derden voor gaan betalen, puur omdat zij perse een kind willen.
Als je een dakkapel wil, ga je toch ook geen tikkies rondsturen naar familie, vrienden en collega’s?
En ja, natuurlijk kan je er voor kiezen om het niet te doen, maar zo’n lijst lijkt mij best dwingend.
Echt dikke prima dat het zo gaat in België en super fijn dat aanstaande ouders die spullen krijgen, maar ik kan me er gewoon niet in vinden.
Ze had gewoon niks dus!
Ja ik vind het altijd beetje skeer om dan te zeggen: kado komt nog hoor! Zeg dan niets haha
Ik vergelijk geen kind met een dakkapel.
Ik vergelijk financiële uitgaven waar je zelf enorm bewust voor kiest.
Je wil een kind, dus dan zorg je zelf voor de dingen die daar voor nodig zijn.
Ik zou echt niet weten waarom iemand anders moet betalen voor een commode of een kinderwagen puur omdat ik een kind wil.
Als iemand in mijn omgeving een kindje krijgt dan breng ik een bos bloemen langs, een mand met producten voor de moeder of ik haak/naai een kleedje.
Nogmaals, ik vind het helemaal prima hoe het gaat in België, ik ben er niet boos om ofzo😅 ik zeg alleen dat IK het onzin vind om om dat soort spullen te vragen.
That’s it.
Wat een non-discussie is dit geworden ook over de gebruiken van een heel land
Ik zie het al voor me op een babykaartje “geen babylijst en geen pamperrekenening want Frenky van het forum vindt dat je ook voor je eigen dakkapel moet betalen”
Wat vind je eigenlijk van de gelddans op bruiloften?
Nee dat is op Turkse bruiloften dacht ik
Volgens mij is de gelddans Grieks, dan spelden e geld op je rok
Ik vind t allebei prima redenen om te trouwen
Edit: love dit verhaal hierover
Mag ik vragen wat je bezwaar is bij v-tech? Oprechte interesse want ik ben altijd wel erg zoekende in speelgoed. Mijn zoons hebben veel vtech en naast dat het batterijen vreet en rete snel kapot gaat, lijkt het me ook wel erg makkelijk vermaak: 1 druk op de knop en je bent geëntertaind. Ben het daarom ook langzaamaan het huis uit aan het werken haha
Is dat voor jou ook de reden dat je het liever niet in huis hebt? En heb je misschien nog advies hierin?
Sorry dat ik off topic ga maar zag je reactie voorbij komen en wilde er toch graag meer over horen
Het wordt pas een non discussie als je je eigen bevinding niet mag geven.
Ik heb meerdere keren aangeven dat IK het een vreemd concept vind, maar dat ik snap dat het in andere landen zo gaat.
Ik heb nog nooit gehoord van een gelddans, dus daar heb ik geen mening over.
Easy joh ik moest gewoon lachen beetje dat je je hierom meerdere keren uit wilt spreken ipv na twee keer te denken ‘ok ander land andere gewoonte klaar’
Het was een beetje een flauw grapje van dat kaartje en vragen naar je mening over de gelddans ook.