Mommybloggerstopic #2

Herkenbaar! Hoewel wel gepland vond ik mijn zwangerschap iets heel abstracts en onwezenlijk. Het was alsof ik niet kon bevatten dat er een baby in mij zat. Het geslacht weten maakte het in mijn hoofd veel concreter.

Alleen, we hadden dat via de NIPT laten doen (België) wat normaal gezien 100% zekerheid geeft, maar tijdens de echo een paar weken later bleek het toch heel duidelijk géén meisje te zijn. Bleek dat er met die NIPT iets misgegaan was (achteraf gehoord dat dat toch wel vaker gebeurt). Toen ze die opnieuw deden, vond ik dat veel spannender (ivm afwijkingen) dan de eerste keer. Heb toen ook gelijk alle mogelijke chromosoomafwijkingen die invloed hebben op het geslacht gegoogeld. En hoewel het geslacht ons ook echt niet uitmaakte, moest ik toch wel weer even wennen aan het idee van een jongetje.

Maar gelukkig geen duur feestje voor 60 man georganiseerd om joelend te ontdekken dat ons jongetje een meisje zou zijn:)

Wat een armoe :frowning:

Oh wat verdrietig :pensive::pensive::pensive:

1 like

:pensive: vreselijk verdrietig

Heel verdrietig, maar heeft ze nou echt tijdens die echoafspraak een selfie gemaakt? Ik kan er echt niet bij dat je daaraan zou denken op zo’n moment…

16 likes

Wat ontzettend verdrietig zeg :sob:

Ach, wat verdrietig :disappointed:

Klinkt misschien een beetje stom. En de situatie was niet vergelijkbaar, maar toen ik afgelopen jaar 2 keer met spoed op de spoedeisende hulp kwam heeft mijn vriend wel een foto gemaakt. Weken later vond ik het best fijn om die te bekijken. Qua verwerking ofzo.

Nou was dat geen selfie. En ik heb m ook niet op Instagram geplaatst. Maar wie weet is zoiets de insteek?

1 like

Dit vind ik wel anders.
Dit is echt een foto van ik ben heel verdrietig (logisch) en ik maak er een foto van voor insta.
Ik snap niet dat je na dit nieuw denkt ik moet nu een selfie maken voor Instagram. Daar staat je hoofd toch niet na?

9 likes

Ik kan me voorstellen dat als je je hele leven vastlegt, dit natuurlijk voor je voelt. Denk dat dit een manier van verwerken is voor haar, lekker laten.

3 likes

Die foto is ook gemaakt van haar, die had ze al in haar stories gezet een tijdje terug toch?
En inderdaad wat @Maison zegt, dit is echt heel bewust een moment vastleggen om met je volgers te delen. Dat delen snap ik, dat is haar werk, maar daar kun je ook een andere foto voor gebruiken? Het zou iig geen seconde in mijn hoofd opkomen om op dat moment een foto van mezelf te maken, en ik vind het heel raar en onwerkelijk dat iemand daar op dat moment aan zou denken.

1 like

Misschien heeft ze de foto wel gemaakt voor ze het nieuws kreeg? Anders zou ik het ook wel heel vreemd vinden. Doet me denken aan Elise Joanne die een jank foto plaatste toen haar man met hun zoontje naar de seh was. Doe normaal!

Oh en ik kan me wel voorstellen dat je foto’s van jezelf maakt op zo’n moment, misschien helpt het idd met de verwerking. Maar ze op Social media zetten vind ik toch iets anders

3 likes

Ik zou er dus zelf ook totaal niet op komen om dat te doen. Maar ben achteraf wel blij dat die foto’s bij mij toen gemaakt zijn. Uiteraard heb ik deze met niemand anders gedeeld.

Anyway. Ontzettend treurig dat ze dit mee moeten maken.

1 like

Ik snap het ook echt niet, maar dat doet er voor hun verdriet verder niet toe. Ontzettend verdrietig voor hen!

Ik volg ook een paar van die duggar familieleden, daar had er een met de twintig weken gehoord dat het kindje was overleden. Die werd in dat ziekenhuisbed compleet in de krullers en make up gezet. Het staat zo ver van m’n bed om alles te moeten/willen delen, dat ik me daar gewoon geen voorstelling van kan maken. Ik zou denken, laat mij lekker ongegeneerd de boel bij elkaar brullen, heel lelijk met snot enzo.

1 like

Ook na een miskraam heb je vaak nog een afspraak en krijg je nog een echo, misschien heeft ze toen de foto gemaakt.

Wat verdrietig voor hen :pensive:

Maar iets begrijp ik niet helemaal en misschien dat iemand me dit kan vertellen. Is het normaal dat je in zo’n vroeg stadium al 3 echo’s hebt? Ik ben ook zwanger maar kom uit de medische molen dus voor ons was dat wel zo (en zelfs nog 1 extra aangevraagd dus voor ons was nr 3 met 11 weken), maar voor zover we hebben kunnen zien en horen van Shifra is dat bij hen niet het geval. Of zou er dan al wat aan de hand geweest moeten zijn dat ze het niet vertrouwden en extra hebben gecontroleerd? Bijvoorbeeld groei die achterliep. Ben oprecht benieuwd omdat ik de ‘normale’ gang van zaken niet precies ken.

Ik weet ook niet wat hun voorgeschiedenis is. Weet wel dat ze een poos geleden ook een foto plaatste vanuit het ziekenhuis maar toen zei ze niet waarom ze daar was. Dus wie weet was dat ook voor dit.
Ik heb vriendinnen die hebben hun eerste echo bij 9 weken en daarna een termijnecho bij 12 weken. Sinds een tijdje doen ze bij onze VK praktijk bij 6 weken al een eerste echo.
Ik heb zelf ook een heel ander circuit belopen dus ga ook niet uit van m’n eigen situatie.

Wat naar zeg! Echt heftig lijkt me dat.
Hadden ze de zwangerschap eigenlijk al bekendgemaakt? Of is dit de eerste keer dat ze daar over post? (Omdat ze al haar 3e echo heeft gehad, zal ze al even onderweg zijn)

Nee ze had nog niks bekend gemaakt. Het kan toch ook dat ze met bijv 6 weken dr eerste echo had, daarna eentje met 9 en dat het toen daarna mis ging en een echo kreeg om te checken of alles nog in orde was? Dus ze hoeft helemaal niet zo heel ver te zijn nog. (Maakt het verdriet overigens helemaal niet minder erg, ik wil het zeker niet bagataliseren)