Owja en eeuwig borstvoeding gaf toch
Wat is de context van dit verhaal? Ook echt om te roken?
Haha wat?
Oh Jezus wat kut zoiets.
Ja! Vul me aan als ik iets vergeet of iets niet klopt.
Haar zoon zat in groep acht of de eerste klas toen ze erachter kwamen dat hij rookte en om te voorkomen dat hij geld ging stelen ofzo gaven ze hem shag.
Wooow ik herinner me dit idd ook vaag⊠hij had het best moeilijk geloof ik ja?
Ik volgde cherryfizz ook! Maar ze heeft nu al weer een poos de focus op planten toch? Op instagram?
Hahaha ik lees dit als âvroeger had ze de focus op haar shag rokende 12 jarige zoon, tegenwoordig op plantenâ zo lichtzinnig achja alles is een fase
Hahaha ja ik zie het nu ja.
Naja sommige planten kan je ook goed roken toch?
Haha dat klinkt sadistisch. Ik help je verslaafd te worden aan roken door het te betalen, maar vervolgens bepaal ik wanneer je een sigaret krijgt.
Ik dacht eigenlijk wel dat hij zijn zakgeld ervoor gebruikte maar zij het enkel kochten van zijn geld
Mij lijkt dat ook best moeilijk hoor. Ik denk niet dat shag kopen voor je kind de oplossing is, maar als je kind echt wil roken dan doet âie dat wel. Wat voor regels je ook maakt en hoe veel straf je ook zou geven denk ik.
Haha ik zie weleens in films/series dat ze hun kind dan in 1x een heel pakje op laten roken, sigaret na sigaret. Dan wordt je natuurlijk super misselijk van die overdosis nicotine en het schijnt dat je dan wel even klaar bent met roken haha
Dit heeft de moeder van een vriendin gedaan bij ons toen ze er achter kwam dat we de avond daarvoor hadden gerookt. Ik ben nog nooit zo ziek geweest.
(Niet geholpen tochâŠ)
Ik volg haar nog op insta, haar zoon komt heeeeeel af en toe voorbij want wil liever niet dat zn moeder fotoâs van hem deelt, dus alleen met zijn toestemming af en toe dus dat vind ik wel heel netjes van haar.
Hij werkt nu als automonteur geloof ik, bbl denk ik en heeft het daar heel erg naar zn zin. Hij heeft een vriendin en dat is wel een beetje gek vind ik, omdat zij daar ook dingen over deelt (wederom met hun toestemming). Vind dat wel bijzonder, dat twee tieners klef en bef zijn a la maar zij schrijft dan ook helemaal lyrisch over hoe schattig ze samen zijn, bijvoorbeeld een kusfoto van ze en dan âwat zijn ze toch leuk saampjesâ of âen dan hebben deze twee knapperds alweer een jaar verkering, gefeliciteerd lieverdsâ dat soort dingen. Op zich geen rare zinnen, maar ik kan me zo niet voorstellen dat mijn moeder zeker op die leeftijd fotoâs van mij met een vriendje zou delen op haar socials, laat staan met dat soort teksten eronder. Maar goed, ze is zelf ook al vanaf heel jong met haar man wellicht hopen ze stiekem dat hun ook voor altijd samen blijven.
(Sorry dubbelpost) Ja hele toffe foto! En omg die van haar vriend achter die roze wandelwagen
Waar ik me dan wel aan irriteer, vraag me niet waarom want het slaat nergens op: een mooi verhaal onder de foto, iedere zin begint met een hoofdletter (yay!) en dan de naam met kleine letters.
Hahahaha nou weet je dat ik dat serieus zou geloven, tot ik in haar stories een foto zag met zoân âgansterâ gouden naam ketting (sorry gevalletje nmsvpe )
Neemt niet weg dat het alsnog bizar is mee te werken aan de verslaving van je 12-jarige zoon, ook al is het zijn geld.
Absoluut. Mijn zusje rookte ook zodra ze vorig jaar naar de brugklas ging. Maar echt niet dat mn vader of haar moeder dat oke vonden. Ze deed het natuurlijk toch stiekem na schoolyijd of onderweg op de fiets, maar het werd wel afgekeurd/uitgelegd wat het gevaar ervan is. Het frappante trouwens: haar eigen moeder rookt ook âstiekemâ maar dat weet ze donders goed (âja mama denkt dat doe ik buiten als N. boven is of slaapt⊠nou ik ben niet achterlijkâ). Haar eerste sigaretten jatte ze ook uit haar pakje⊠toen kreeg ze een vriendje waar thuis de bussen shag gewoon op tafel stonden en die vader kocht ook zoân bus voor haar en dat betaalde ze dan terug. Want dat was goedkoper fan sigaretten kopen. Echt waar zit je dan met je verstand als ouder? Ja het is goed in de gaten te houden wat je kind doet, maar ik vind het nogal een verschil om als ze 15-16 zijn ze af en toe thuis een wijntje/biertje te laten drinken op de bank of voor het 12-jarige vriendinnetje van je zoon een bus shag te kopen?
Lang vehaal maar dat gevoel krijg ik ook wel een beetje bij hoe hun met hun 12 jarige rokende zoon omgingen. En het dan ook delen op internet⊠dat snap ik echt niet.
Maar sowieso, als je bij alles zegt âals we het verbieden doen ze het toch, dus verbieden heeft geen zinâ, wat is dan je rol als opvoeder?
Het risico dat iets achter je rug gedaan wordt bestaat inderdaad, dat is niet te voorkomen. Maar dat betekent toch niet dat je alles dan gewoon maar toe moet laten of zelfs enablen (wat is hier het nederlandse woord voor??). Zeker als kinderen nog echt jong zijn.
Of het nou om ijsjes uit de vriezer stelen of roken gaat.