Mommybloggerstopic #2

Wow er zijn een paar kritische reacties die er nog staan! Ze is vast even naar de wc zonder telefoon ofzoiets

20 likes

Verbaas me er vooral over dat zoveel mensen er niet kritisch naar kijken en haar hele post onderslijmen.

Ik vind het echt walgelijk dat influencers hun followers zo misbruiken voor eigen gewin. Walgelijk. Hoe durft ze zoiets op te zetten? Als je wensmoeders wil helpen, help dan écht. Door open te zijn over je eigen verhaal, mensen door te verwijzen naar een arts. En ja, iedereen, dit is dus iets WAT JE TOCH WEL GRATIS DOET! Als je echt wel helpen dan.

8 likes

aha ja Romy zet haar sproeten aan met een oogpotloodje ofzo :joy:

1 like

Ze zal in de komende vlog verkondigen dat haar bedrijf zoo goed ontvangen werd. En dat ze heel veel vrouwen kan helpen.

8 likes

Ik ga t eens aan een gynaecoloog op mijn werk vragen wat hij of zij ervan vindt. Ik vind het echt vreselijk!!! Hoe erg, geld verdienen over de ruggen van onzekere en wanhopige mensen die graag zwanger willen worden. Pfff straks komt die law of attraction er ook nog eens bij. Ik word gek.
Ik vind het prima als mensen “homeopatische” therapie oid doen. Bv een zalfje op de littekenstriemen. Als het niet baat dan schaadt het niet (hopelijk). Of zweverig doen bv: wij willen gedimd licht, rustige muziek, zacht praten en verticaal bevallen: helemaal prima!!! Maar het promoten van zwanger worden op zo’n manier
 wat als het dan nog niet lukt? Waar ligt dat dan aan?

3 likes

Ik begrijp nu ook beter dat zij aan die 1225 verplichte uren komen om recht te hebben op die fiscale ondernemers shizzel.
En ik elke maand maar moeite doen om alles te verantwoorden

4 likes

Oh, ja van ‘‘influencers’’ (ik haat dat woord, maar goed) kan ik het nog enigszins begrijpen (aan de andere kant: waarom hier mee associeren
), want cliks. Maar al dat andere geslijm

Zijn getatoeëerd toch

Waarschijnlijk gewoon nummers random in vullen? En altijd wel ergens een tekort zodat je te dure supplementen moet kopen waarschijnlijk.

Verdorie wat kwalijk dit.

5 likes

Ennnn alle kritische reacties zijn weer weg. Ze deed lang over het poepen

23 likes

Ik poep juist altijd met m’n telefoon. Echt even een zen momentje.

10 likes

Waarschijnlijk niet zo zen voor haar op dit moment

18 likes

Titelmisbruik kun je melden bij de IGJ (igj.nl). Als er daadwerkelijk sprake is van het onrechtmatig voeren van BIG beschermde titels, dan gaan zij in gesprek met die persoon en kan ze een flinke boete krijgen.

4 likes

Maar is het strafbaar? Als je zegt: ik ben BIG-geregistreerd. Ze zegt niet specifiek wat voor BIG ze dan heeft

als ze echt achter haar “product” zou staan zou ze de kritische reacties niet hoeven te verwijderen maar kon ze die gewoon fatsoenlijk beantwoorden.
Alleen al deze manier van reageren maakt gewoon duidelijk dat ze geen goede argumenten heeft om deze kwakzalverij te verdedigen.
if you can’t beat 'em, delete 'em.

23 likes

Ja, als je kunt aantonen dat zij zichzelf verpleegkundige of verloskundige noemt, maar zij niet met die titel geregistreerd staat in het BIG register, is zij strafbaar. Ook strafbaar is het uitvoeren van voorbehouden handelingen door medewerkers die daar niet bevoegd toe zijn, ik weet niet zeker of zo’n bloedtest daar onder valt

Ik kan hier als verpleegkundige zooooooo boos om worden. En schaam me echt voor mijn ‘collega’s’ die wellicht in het BIG register staan en zulke kwakzalverij verkopen. Het beoordelen/analyseren/diagnostiseren wordt door een ARTS gedaan. Een verloskundige of physician assistent hebben hier meer bevoegdheden voor dan een vpk. En ik als verpleegkundige mag het interpreteren, maar ik mag hieruit geen officiele diagnose stellen. Daar ben ik niet tot opgeleid. Ik mag wel zegen goh, dr Jansen het Hb van mw Fransen is laag , zullen we hier wat mee doen? En als men veel werkervaring heeft kunnen we best goed dingen interpreteren. Maar altijd in overleg met een arts. Daarvoor werk je samen ;).
Maar zoals op die website gedaan wordt
 fout fout fout.

23 likes

Zelfs als je er zelf geen verstand van hebt, kun je toch reageren met: dank voor je vraag, ik ben geen expert maar ga overleggen en kom hier later op terug (mits geen shady business natuurlijk want dan heb je geen antwoord).

Inderdaad en dat zoveel influencers alleen maar lovende woorden zeggen en geen één kritisch is. Of mag je niet meer kritisch zijn tegenover iemand die je masterclass ondernemen gaf en je een zetje gegeven heeft om zelf uithangbord te zijn voor reclame?

Ik kan al die influencers en leuke mensen die niet per se influencen als reclamebord niet meer serieus nemen, ze slijmen onder haar post. Vind dat echt jammer.

3 likes