Zijn ze dan wel professionals? Maar dat âlabâ waarmee ze dat bloed dus willen testen, diegene is dus wel geregistreerd als vpk en verloskundige (naast 't zweverige spul).
Mijn telefoon blijft maar Annie van Annic maken.
ja kan, maar er zijn ook huisartsen die overstappen naar orthomoleculaire geneeskunde of weetikhetâŠ
dat iemand ooit de studie/opleiding heeft afgerond betekent niet dat alles wat ze daarna zeggen of waar ze in gaan geloven ook waar is.
Ik ben ook hoogopgeleid maar ik zie dus net een bankafschrift van de jumbo en ik weet objectief dat ik wel bij de jumbo heb gewinkeld maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik eigenlijk heb aangeschaft want in principe kom ik daar nooit.
Zou Annic vannacht niet meer slapen ?? Hele nacht bezig met comments verwijderen
Hoe zou ze nu op bank zitten?
Fit met Iris / Iris de Goede is ook âgrootâ geworden met die EMB bloedtesten. Zij heeft een wachtlijst van 1 jaar ofzo en helpt ook superveel vrouwen met zwanger worden. Verschil is wel dat zij geregistreerd diĂ«tist is (ook al is ze nu meer bezig met de orthomoleculaire kant en het enige waar zij over praat is supplementen) en dat ze de uitslagen zĂ©lf analyseert voor haar cliĂ«nten. Die uitslagen die zij krijgt gaat ze nog helemaal interpreteren en dan kun je bij haar langskomen voor uitleg. Waar je dus bij Annic nog 15 euro voor een E-book voor moet betalen. Aan de ene kant is het een super mooi verdienmodel maar aan de andere kant is het zoân onzin. Ik vraag me ook af als je bij meerdere partijen zoân test laat doen en dit allemaal apart doorstuurt op zogenaamd andere namen of er dan ook andere uitslagen uit komen. Heeft iemand 400 euro om twee tests te doen?
Het grappige is dat zulke mensen altijd komen met âonderzoekâ en âbewijsâ en als je dan uitlegt dat het onderzoek dat zij aanhalen niet aantoont wat zij zeggen Ăłf dat een onderzoek uitgevoerd op twee proefpersonen door de fabrikant geen betrouwbaar onderzoek is, dat dan ineens de hele wetenschap onzin is en de reguliere geneeskunde niet openstaat voor ander geluid want big pharma etc
En dan hebben ze hun eigen opleidingsinstituten en academies en dat is dan zgn allemaal wél betrouwbaar en Bewezen
Dus nee waarschijnlijk is er nog nooit hetzelfde bloedsample twee keer blind en onafhankelijk geanalyseerd, want dat soort onderzoeksmethoden vinden zij niet nodig.
Sorry maar ik vind dit wel heel makkelijk gezegd als je niet in zoân situatie zit. Ook hoogopgeleiden kunnen zich geen raad meer weten en hun toevlucht tot dit soort types zoeken, dus wat dat betreft kan het iedereen overkomen. Mensen doen wel gekkere dingen op deze wereld als je radeloos bent.
Maar er zijn zoveeeeeel van dit soort types⊠richten zich vaak op chronische pijnklachten, vermoeidheid, overgewicht, angsten, depressie maar ook meer verschijnselen zoals ontgiften en zuurbase-evenwicht herstellen.
Heel internet staat er vol mee.
Vind het wel goed om Annic aan te pakken maar ze doet niet echt wat nieuws.
Ik had haar trouwens ook aangegeven want wat ze doet is tegen de richtlijnen van Instagram en de foto is verwijderd
Als we nou allemaal tien euro bijdragen hieraan kan 1 iemand het proberen. Wel iemand die het allemaal goed vast legt en vervolgens deelt in een video graag (titel video: ik deed 2 EBM bloedtesten bij X en Y en DIT IS WAT ER GEBEURDE - opgelicht?) haha oke ik sla een beetje door, maar yes please iemand doe dit. Het liefst met ook nog iets onderliggends zo der het te melden, kijken of ze dat eruit halen!
Het verschil is denk ik dat zij al naam gemaakt heeft als influencer. Zij heeft de afgelopen jaren hard gewerkt om een fanbase op te bouwen en dat buit ze nu uit. Dat in combinatie met geen enkele ervaring op medisch vlak schuurt bij mij.
Het voelt een beetje alsof Chantal Janzen opeens bloedtesten gaat verkopen, dat slaat ook nergens op.
Klopt! En daarom kunnen we hier ook bespreken. Daar ben ik wel blij om. Wat meer awareness voor dit soort bullshit.
Dat is ook zo! Een paar jaar terug zag je er wat meer over op televisie heb ik het idee.
Ben wel nieuwsgierig of stellen die een vruchtbaarheidstraject doorlopen voor dit soort zaken worden gewaarschuwd in het ziekenhuis.
Tsja, geld stinkt niet blijkt maar weer?
Huhhhh welke foto is verwijderd dan? En om welke reden?
die tweede had ik gemeld. omdat ze fotos gebruikt om medische informatie te verschaffen of te linken naar een platform waar dat gebeurt. dat is tegen de richtlijnen
Maar er staat toch: het lijkt erop alsof deze al is verwijderd? Heeft het account die niet dan zelf verwijderd?
ja meerdere mensen hadden het gemeld toch.
Huh, ik snap niet zo goed wat je wilt zeggen?Ze gaan die orthomoluclaire dingen erbij doen omdat ze juist daarin geloven lijkt me? (En omdat het natuurlijk zo lekker veel geld oplevert).
Ik zeg juist dat doordat bv. de titel arts een bepaalde waarde heeft en daardoor vertrouwen schept, dat deze beroepsgroepen onder het tuchtrecht ivm veiligheid vallen etc. En dat mĂłet ook.
Maar als artsen daarnaast deze alternatieve shit erbij gaan doen, dan vertroebelt de hele zooi. Wat mij betreft mag daar echt wel harder tegen worden opgetreden door instanties.
ja jij vraagt of het professionals zijn. dat zijn ze wel, maar ze houden er een andere waarheid op na dan jij en ik.
jij bedoelt dat jij vindt dat een arts het beroep niet meer zou mogen uitoefenen als hij of zij ernaast alternatieve geneeskunde aanbiedt? dat haalde ik niet uit je eerdere post, vandaar dat ik wilde uitleggen dat ook echte âprofessionalsâ (met een diploma dus) soms andere overtuigingen hebben.