Mommybloggerstopic #2

Het hele influencer life is een piramide schema :sweat_smile:

10 likes

Goed punt.

Haha sterk staaltje blufpoker van Annic zeg. Mensen sommeren berichten te verwijderen, omdat je niet wil dat het openbaar wordt. Ik neem aan dat ze weet dat áls het tot een rechtszaak komt dat dan juist alles openbaar wordt. Helaas is dreigen in zulke gevallen vaak genoeg om mensen af te schrikken.
Als het echt allemaal bullshit is wat ze verkoopt dan hoop ik dat iemand zo’n test laat doen en lekker aangifte gaat doen van oplichting oid. Wat een triest figuur ben je om zo te werk te gaan zeg.

Hopelijk zitten de forummers die een brief hebben gehad er niet al teveel mee en zijn ze een beetje gerust gesteld dat er niet zoveel mee gaat gebeuren.

13 likes

Nee, maar wel problemen aan de kaak stellen. Dat kinderpardon en kinderarbeid is ook niet hun doelgroep, maar daar hebben ze ook aandacht aan geschonken. Boos is een prima concept hoor, snap niet zo goed waarom er zo neerbuigend over wordt gedaan?

@oliverqueen Heb je alles gelezen? Die Linda en ‘‘dokter Wiersma’’ zijn hier zeer zeker ook genoemd. Annic heeft de pech gehad dat door haar bereik mensen met medische kennis het hebben gezien. Dat andere influencers het ook blijkbaar doen, betekent natuurlijk niet dat er nu ook niet gereageerd zou moeten worden. Ben wel benieuwd, maken zij ook misbruik van een kwetsbare doelgroep dmv samenwerking met BIG-geregistreerde zorgverleners?

5 likes

Geld maakt niet gelukkig zeggen ze, nou… in dit geval had geld ons heeeel gelukkig gemaakt. De misselijke arrogantie om jezelf praktisch onschendbaar te wanen… Vraag me echt af hoe je zo ongegeneerd kunt zijn. Mensen hun kwetsbaarheid gebruiken om aan te verdienen terwijl ze letterlijk níks aan jouw dienst hebben.

Ik ben echt een nobody, anders is een twitterdraadje eruit pompen met screenshots genoeg om op te pakken voor een boulevard oid als dat daarna flink geretweet wordt. Dat Annic waarschijnlijk onbekend is, maakt dan niet eens meer uit. Ook onbekende influenza’s komen met schandalen in de media; Influencer verkoopt onbetrouwbare bloedtesten aan vrouwen met kinderwens.

Met geld kan je dan zelfs de dreiging van die advocaat in het draadje zetten om mensen al helemaal een inkijkje te geven in dit smerige spel. Het is zo frustrerend.

11 likes

Ik denk dat Annic een redelijk bekende influencer is hoor. Ook mede door de schoenencollectie, haar tv programma indertijd etc.

1 like

En ook elk jaar dezelfde heb ik het idee. Van die bordeelsluipers, witte sneakers en ballerina’s. Wie draagt er nog ballerina’s?!?!?!?!?!

11 likes

afbeelding
Me

22 likes

Wooow mijn volgverzoek is eindelijk (na zo’n 4 dagen) geaccepteerd door Annic

13 likes

Ik vond Annic eigenlijk helemaal niet bekend staan als bitch en was ook best wel ‘in shock’ toen er gezegd werd dat dat stukje van Anna wel over haar moest gaan. Laten we nu niet doen alsof de reden dat zij nu wordt aangesproken is omdat ze de gunfactor niet heeft. Zelf zal ze overigens waarschijnlijk zeggen dat iedereen haar moet hebben omdat ze een succesvolle vrouw is en daar houden wij niet van.

7 likes

Overigens worden alle negatieve reacties op alle fronten verwijderd… iemand zei iets over de schoenen: dat het niet zulke top kwaliteit was en de schoenen van vorig jaar einde seizoen al helemaal kapot gingen. Poef. Weg.

• even los van of de kwaliteit goed is of niet. Ik heb geen idee -
7 likes

Daar had ik toevallig een screenshot van gemaakt als test! Nu is dit dus idd gebeurd… jemig hoe ‘maakbaar’ en fake kan succes zijn hè?

5 likes

Wat mij vooral stoort is dat “kritische” comments (lees: alles wat niet lovend is) worden verwijderd. Dat haar concept discutabel is doe je denk niet veel aan zolang het binnen de lijntjes van ‘wat mag’ is.

Wel vind ik dat je met zo’n openbaar concept bedacht moet zijn op negativiteit en daarmee fatsoenlijk om moet kunnen gaan, door op een normale manier de inhoudelijke discussie te voeren. Kim jong un is er niks bij op deze manier, en dat ze die houding doorzet door hier een advocaat op te zetten die zich al even kwalijk gedraagt… nouja dat is wat mij stoort.

Ik zou hierdoor dus ook nooit zaken met haar willen doen, echt heel onprofessioneel…

5 likes

Ik wist alleen dat ze influencercoach is, had verder nooit stilgestaan bij haar karakter of reputatie maar vind het echt verachtelijk dat ze dit moment aangrijpt om mensen met een nog onvervulde kinderwens uit te melken.

1 like

Welk stukje van Anna? Waar kan ik dat terug vinden.

1 like

Maar dit is toch ook wel influencer-eigen? Alles wat maar een beetje kritisch is scharen onder haat-comments en dus verwijderen en blokken, ipv er als een normale volwassene mee om te gaan en (shocking concept) misschien zelfs wat van te leren. Dat je echte haat-comments verwijdert en de posters ervan blokt snap ik helemaal, maar niet alles wat niet ophemelend is is meteen haat…

3 likes

Ja dat laatste snap ik ook. Zat mensen die ook met enge ziektes onder zo’n post lopen te schelden. Of mensen op hun geaardheid aanvallen. Of kind van influencer helemaal afbranden met minder poëtische woorden. Die verwijder je en die blok je en dat is prima idd…

1 like

So true !! Alleen de gemiddelde influencer post leuke plaatjes maar doet zich niet voor als expert of professional in de medische zorg. Annic doet echter alsof ze businesswoman of the year en medisch expert is… Prima als je je je zo wil voordoen (nouja met dit concept eigenlijk sowieso niet) maar gedraag je dan ook zo !

1 like

Dat je eigenhandig negatieve commentaren op je eigen youtube of instagram account moet je lekker zelf weten. Sommigen hebben er een dagtaak aan maar jouw kanaal, jouw regels.

Maar dat je vervolgens commentaar (lees: kritische en terechte vragen) op een openbaar forum gaat laten verwijderen vind ik echt waanzin, pure censuur!

16 likes

Eens met het laatste. En het klopt dat het hun eigen kanaal is en dus aan henzelf om te bepalen hoe ze omgaan met negatieve commentaren, maar ik vind het alsnog echt in- en intriest dat volwassen mensen niet normaal met kritiek om kunnen gaan. Dat zou iedereen boven de ~21 toch gewoon moeten kunnen? In wat voor wereld leef je als je een licht kritische vraag ziet als aanval en je fucking advocaat gaat inschakelen? Echt te absurd voor woorden.

5 likes