Mommybloggerstopic #2

Jemig wat een geprivilegieerd stukje bullshit van die Marije. Valt me altijd op dat mensen die “ervoor kiezen” doorgaans een heerlijke uitgangspositie hebben, die ervoor zorgt dat ze überhaupt voor dit soort nietszeggende en redelijke oppervlakkige zaken als uiterlijke verschijning kunnen kiezen.

Nu is het toevallig over moederschap, maar je hoort dit soort blaat zo vaak. Mensen die oprecht niet snappen dat simpelweg leven, omgaan met de waan van de dag, uitzoeken hoe je de zaken vandaag dan weer op rolletjes kan laten lopen, bij sommige mensen al een hele opgave is. Het maakt je zo’n lelijk mens als je anderen niet op waarde schat omdat ze de oppervlakkige zaken die jij ziet als kenmerken voor succes en ‘in je kracht staan’ niet uitvoeren. Je weet gewoon niet water achter iemands voordeur speelt. (Naast dat je zelfs als er niets speelt alle recht hebt om te kiezen je tijd aan iets anders te besteden dan uiterlijke verzorging)

8 likes

Ik vind het vooral heel erg dat ze haar eigen succesje moet benoemen en dat ze er dan zo achter schuilt dat dit haar keuze was. Ik ben benieuwd of ze echt zo groot is want ze heeft weinig volgers?

Lekker boeiend hoe een ander er bij loopt, waarom zo’n focus op uiterlijk? Marije lijkt mij zo’n valse vrouw die lekker gaat roddelen over andere moeders op het schoolplein die er niet zo FaSHiONaBL3 uitzien als zij.
Ze noemt zichzelf coach maar het gaat echt niet in de praktijk werken wanneer je andere mensen zo veroordeelt en het over keuzes hebt.

Lekkere andere moeders een rotgevoel geven en dan in haar stories benoemen dat ze verkeerd begrepen wordt. Nee ze zegt het toch letterlijk, dat het een keuze is om bijvoorbeeld er 14:00 nog niet netjes uit te zien.

3 likes

Wanneer mijn zoon als hij 18 is er over valt dat ik geen make up heb gedragen ga ik mij ernstig zorgen maken over de opvoeding die ik hem heb gegeven.

11 likes

Laten we het überhaupt niet hebben over deze totaal irrelevante Tuthola die ondanks haar hele bestaan op insta te knallen nog niet eens 5000 volgers heeft en een ontzettend matig engagement met gemiddeld minder dan 200 likes. Die nu denkt door controverse te creëren aandacht te krijgen.

Onze outrage niet eens waard. Dit soort moet je negeren, dan gaat het vlammetje vanzelf uit.

29 likes

Oh ja natuurlijk zijn we jaloers… :joy: krijgen we die weer.
Ik ben zo blij dat mijn lieve leuke omgeving niet bestaat uit uiterlijk vertoon maar dat mensen echt om wie ze zijn gewaardeerd worden.

Ik werk veel, maak soms weken van 60 uur of meer, ben daarnaast alleenstaande moeder van 2 kleine kinderen en heb vaak een rommelknot in, bril op en ook wel eens dagen geen make up en chill kleding aan. Toch vind ik mezelf leuk en een leuke moeder voor mijn kinderen, ik vind mezelf gewoon goed zoals ik momenteel ben. Ben steeds minder met mijn uiterlijk bezig en dat bevalt mij goed en mijn vriend vindt mij nog steeds hot :joy: en anders maar niet…

8 likes

Ja doei, ik ken dit mens niet maar vindt dr nu al bloedje irritant. Ik doe elke dag make up op, maar dat betekent absoluut niet dat ik beter ben of “verzorgder” (heeft niks met mascara te maken) dan iemand die dat niet wil of er geen tijd voor heeft om wat voor reden dan ook. Komt zij uit de jaren 50 geteleporteerd ofzo?

5 likes

Ja dat is eigenlijk so true maar andere kant, mag ook wel eens benoemd worden dat deze vorm van shaming echt niet oké is! Dat moeders zich echt niet onzeker hoeven te voelen omdat andere mensen even gaan bepalen wat wel of geen keuze is.

Sorry hoor maar jij bent ook gewoon hot, al had je een vuilniszak aan.

5 likes

Hahaa aawww nee echt niet hoor! :kissing_heart:

Vuilniszak is ook een keuze.

2 likes

Alle moeders op dit forum staan mijlen boven deze basale bitch. Ik heb er alle vertrouwen in dat jullie, en ook alle niet-moeders, je zelfvertrouwen en bevestiging niet hoeven te zoeken op social media en zich niet uit het veld laten slaan door deze vleesgeworden saaiheid met een instagramaccount.

Kijk maar naar de reacties, zijn allemaal soortgelijke types die elkaars coachingbusinesses circlejerkend in bestaan houden. Doe er niet aan mee, laat haar lekker in de onoverkoombare vergetelheid stortten.

41 likes

Haha moest hier hard om lachen :joy:

2 likes

Deze make up goeroe schreef het volgende

Ik werd dus getriggerd door een Instagram bericht vandaag. Over de slachtofferrol waar veel moeders in lijken te zitten. Slachtoffer van hun eigen kinderen. “Jeetje, ik ben al blij als ik om 14 uur een keer aangekleed ben.” Dat soort teksten. Moeders die zich, sinds er een kind/ kinderen zijn, daarachter verschuilen. Het kind als excuus gebruiken om hun dromen niet na te jagen, om geen make up meer te dragen, en niet normaal meer te kunnen functioneren.
Ja tuurlijk, het is met kinderen moeilijker, zwaarder, complexer en onvoorspelbaarder. Maar het kan toch niet zo zijn dat de kinderen gebruikt worden als excuus? Hoe zouden ze dat over 18 jaar vinden? “Ja lieverd, mama droeg geen make up en deed haar haar niet meer, omdat jij zoveel tijd opeiste.”

Je cijfert jezelf toch niet weg, omdat je moeder bent?

Ik weet ook als geen ander, er verandert zoveel zodra er een kind is. Het is de grootste verandering die je als vrouw kunt ervaren. En het vraagt heel veel van je, zeker de eerste maanden (zo niet, jaren). Maar dat betekent niet dat je jezelf daarachter compleet hoeft te verschuilen. Dat je jezelf moet wegcijferen, omdat je moeder bent.

Een kind betekent toch niet dat jij geen dromen meer kunt najagen?

Ik ben de laatste die zegt dat het makkelijk is. Maar het kan wel. Het vraagt prioriteiten en keuzes. Duidelijke keuzes. Elke dag weer. En die keuzes zijn niet altijd makkelijk of leuk, maar ze dragen wel bij aan een groter doel. Namelijk: dat jij als vrouw goed in je vel zit. Jij jouw dromen najaagt (hoe groots die ook mogen zijn, het zijn jouw dromen). Jij de moeder bent die jij graag wil zijn en daarmee een inspirerend voorbeeld voor jouw kinderen.

En dat voorbeeld, dat is voor iedereen anders. Voor de een is dat een waanzinnige carrière of een goedlopend eigen bedrijf. Voor de ander misschien een part time baan en veel tijd met de kinderen. En alles is oké. Zolang het maar jouw keuze is. En niet iets wat je overkomt, “omdat je nu eenmaal moeder bent”.

Want je bent zoveel meer dan moeder.

En het is eeuwig zonde om dat te vergeten.

Heb ik jou hiermee ook getriggerd? Ik ben benieuwd hoe jij erin staat…

Liefs,

1 like

Ik denk dat die Marije mee leest want opeens ben ik geblokkeerd ik kan niet meer op haar insta en net wel :joy:

15 likes

Die kan wel een Instagram cursus “Leren omgaan met kritiek voor beginners” gebruiken.

7 likes

Misschien iets voor KC om te organiseren :scream:

3 likes

Die is er minstens zo slecht in. Daar heeft Marije waarschijnlijk ook deze wannabe Annic -postives vibes only en alles wat daarbuiten valt moet je blokkeren- methode van :see_no_evil:

1 like

Volgens mij verdient ze vooral heel goed aan die “cursussen”. Geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgt :face_with_raised_eyebrow:

Ach gos en Elisejoanne vindt het BAM ZO GOED. Ja want zij heeft natuurlijk ook een enorm goedlopend bedrijf😂.

Ik word echt moe van dit soort types die de behoefte hebben zich zo als 'momboss (:face_vomiting:) neer zetten. En ik denk echt, als je het nodig vindt om mensen te pas en te onpas wilt vertellen dat je zo’n zakenvrouw bent, je blijkbaar iets wilt bewijzen.

Ik ben overigens de moeder die je af en toe niet herkent. Omdat ik de ene dag compleet gekapt en gehakt de school binnen kom rennen en de dag erna in mijn joggingbroek zonder make up kom aanfietsen. Op dat moment heb ik zelfs nog geen schone onderbroek aan want ik ben vanuit mijn bed zo in die joggingbroek gestapt :upside_down_face:.

Ik voel me niet per se beter dan een andere moeder in het een of het ander? Het is net waar ik zin in heb. Ik herken overigens wel dat het in die zin een keuze is alleen zij brengt het zo verrot? Op dagen dat ik me meh voel, helpt het SOMS om me op te maken en gewone kleren aan te doen. En andersom ook; als ik intens klaar ben met de dag, is het zo lekker om die kutpanty uit te trekken en mijn joggingbroek aan te doen. Dat is inderdaad een keuze. Maar wie the fuck is zij dan om te oordelen over mensen die dan lekker een kloffie verkiezen?

16 likes

Even mega veel likes uitgedeeld want ondanks dat ik nog nooit van dit mens gehoord had walg ik van top tot teen van haar uitspraken (en vind ik jullie reacties erop top). Hoe uit de hoogte kun je zijn? En volgens mij is niemand op de wereld gezegd om aantrekkelijk gevonden te worden door anderen, dat ben je niemand verschuldigd. Dus lekker met je rommelige knot rondlopen, who fucking cares! Ik draag ook elke dag wel wat make up maar dat doe ik omdat ik dat leuk vind, voor mijzelf. En om 14.00 onder de douche staan als je 2 kinderen hebt is een fucking prestatie. Anders doe je gewoon eens even gauw normaal

1 like

Daarnaast heeft ze fucking makkelijk lullen met (volgens mij) kinderen die je wel ff 10 minuten alleen kan laten zodat je je haar kan föhnen boven. Aan de foto’s te zien zijn die kinderen al wat ouder.

2 likes