Dat gejank van die Elise ik word er echt moe van
Je serieus als ik dat doe dan weet ik zeker dat één van de twee het huis in de fik zet.
Zo blij dat je het zegt want ik heb de laatste maanden zoân gigantische weerstand tegen deze vrouw.
@Zora precies! Kon hier echt pas toen de oudste ergens tussen de 3 en 4 jaar was. Nu is de middelste ruim 4 dus daarmee kan het ook. Maar de kleinste Stef Stuntpiloot hoef ik echt niet alleen in een ruimte te laten. Ik kan daarna gelijk de tent opnieuw schilderen en behangen. Maar ik heb dus het geluk dat ik hem wel bij zijn zus kan laten als hij in zijn kinderstoel zit. Dus dan föhn ik mijn haar en smijt ik er snel een make-uppie op.
Ik dus ook
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik krijg ook weleens de indruk dat vrouwen hun moederschap als excuus gebruiken om zichzelf wel heel erg weg te cijferen. Ik vind een beetje tijd besteden aan hoe ik eruit zie altijd zĂłveel doen voor mijn zelfvertrouwen, dat het me een leuker mens maakt. Dus dan lijkt het me een kleine investering met een groot resultaat. En het is jammer als je jezelf dat niet meer gunt.
En voor iedereen die hier nu gaat uitleggen wat de reden is dat zij dit niet doen: kap daarmee, je hoeft je niet te verantwoorden, zeker niet online.
Maar er is een verschil tussen het jezelf niet gunnen en het gewoon simpelweg niet voor elkaar krijgen, toch? Eerlijk is eerlijk: als ik er dagen bij loop als een zwerver voel ik mij ook niet top. Ik zit lekkerder in mijn vel als ik toch wat gesoigneerd ben. Maar het punt is: daar heeft niemand iets mee te maken.
Herken ik wel hoor. Het is daarin een âkeuzeâ maar we moeten ook begrijpen dat lang niet iedereen die keuze heeft. Ik kan alleen op vakantie en mezelf de luxe van âvrije dagenâ alleen gunnen. Maar dat is puur omdat ik een man heb die dat allemaal prima vindt en zijn werk zelf kan indelen. In een âtraditioneleâ situatie met 20 vakantiedagen per jaar, had dit niet gekund. Hoe graag ik het dan ook zou willen.
Edit: wat @Zora zegt dus! Ik gun mezelf veel (heel veel, teveel misschien soms?) maar realiseer me zeker dat dit een bevoorrechte positie is.
Daar ben ik het wel mee eens.
Maar ik vind ook als je er een voor kiest om de boel lekker de boel te laten incl. je uiterlijk om welke reden dan ook er niet naar gelijk naar je gerefereerd hoeft te worden als een soort moeke of onverzorgd.
Soms heb je geen een dag of een periode dat het allemaal zwaar valt en je denk fuck it en een paar weken/dagen later loop je er weer als een wannabe Nikki Tutorials, beide is oké.
Maar wie zegt dat je het jezelf niet gunt? Ik kan er fantastisch uit zien (al zeg ik het zelf) en dagen hebben dat ik het om wat voor reden dan ook niet voor elkaar krijg of nog vaker voorkomend: er geen zin in heb. Draag daarnaast sowieso geen make-up, dus op die dagen is niks ook echt niks. Maar daar heeft niemand toch iets mee te maken? Dat je sowieso de tijd hebt om je daar druk over tr maken. Ik gun mezelf de wereld en dus ook de momenten waarop ik als sloeber door het leven ga en niet het gevoel heb dat dat wie dan ook wat aan gaat. Ik voel mezelf dan soms nog wel een leuker mens, dan wanneer ik in alle stress keihard mijn best hebt gedaan. En het ding is: ik ben niet eens moeder. Dus het is niet dat ik de tijd en ruimte niet heb. Snap dus helemaal dat uiterlijk voor sommigen dan nog belangrijker wordt.
He, zij moeten zich niet te verantwoorden maar jij vindt het jammer dat ze het zichzelf niet âgunnenâ. Daar hoef jij dan toch ook niks van te vinden toch?
Maar je zegt hier dat het voor jou een groot resultaat heeft, mij doet het echt nagenoeg niks als ik tijd aan mân uiterlijk besteed, dus dat is geen groot resultaat VS kleine investering.
Dat is ook nog eens waar, lang niet iedereen vindt het zo belangrijk. Als ik iemand zonder make up zie lopen en met rommelig haar dan kan mij dat aan mijn reet roesten eigenlijk. heb wel betere dingen te doen dan me druk te maken over hoe anderen er uit zien
Het is een KEUZE om de kinderen op te sluiten in de bezemkast om je op te kunnen maken, haren te föhnen en je panty aan te doen ja.
Edit even met een smiley. Voor dat dit serieus wordt opgevat.
Hahaha de coachception, the circle of coaches
Het erge is dat er steeds meer nieuwe coaches bij komen omdat ze dan 1 instagramcursusje hebben gevolgd van een wannabe coach en ze denken dat ze de waarheid in pacht hebbenâŠ
Precies dit dus. Het is ons overkomen dat we een kind hebben gekregen met een meervoudige beperking. Daar komen allerlei ingewikkelde zaken bij kijken en sure, je hebt altijd nog een soort van keuze. Maar in mijn geval hangt handelen in het belang van mijn kind nou eenmaal vaak samen met mijzelf wegcijferen.
Naja als we zo gaan praten kan je ook zeggen dat het een keuze is geen moeite te doen je kinderen op te voeden zodat ze zich gedragen als jij even 10 minuten niet er bovenop zit.
Het erge vind ik misschien wel dat het stikt van de coaches. Iedereen die dat wil mag zichzelf coach noemen.
Maar Marije heeft een opleiding psychologie. Ik verwacht dan altijd wat beters dan de Annic-KC-coaches die âhun eigen succes effe gaan overbrengenâ. Ze is afgestudeerd op dit project/traject volgens mijâŠ
Ohhhh ik krijg ook zoveel reclames op Instagram de laatste tijd, met dan vooral coachingprogrammaâs gericht op dĂ© moderne vrouw! Wie ben je gaan ontvolgen? Misschien volg ik die ook en dan weet ik waar het aan ligt haha
Haha oke ik ga ergens dit weekend maar even kritisch kijken naar wie ik wel en wie niet volg (volg jou wel haha). Ik heb het vermoeden dat die advertenties gewoon op een leeftijdsgroep getarget waren, ik ben namelijk geen blogger en geen freelancer.