Nou ja, de mensen die kritiek op de ‘momboss’ geven en zeggen dat het allemaal te perfect is, doen toch ook niet aan “leven en laten leven”? Zij verdedigt zichzelf wat onhandig en heeft kennelijk een mening over vrouwen waarbij het allemaal niet perfect genoeg is (in haar ogen).
Het punt wat ik probeer te maken is dat ik in mijn omgeving zie dat veel vrouwen hun leven dusdanig in dienst van hun kinderen stellen, dat ze eronder lijken te lijden. Dat komt omdat ze beweren wel te willen, maar geen tijd te maken voor zichzelf, omdat ze kinderen hebben.
Als je daar helemaal oké mee bent, be my guest (maar val dan niet een moeder af die zichtbaar tijd voor zichzelf maakt, door te zeggen dat ze haar kinderen vast in een bezemkast zet).
Als je dat niet bent, zou je misschien eens na kunnen denken of je een oplossing kunt vinden. Baby in het wipstoeltje bij jezelf neerzetten? Kind even 10 minuutjes voor de tv zetten? Kind uitleggen dat mama soms ook even een “mama-momentje” nodig heeft en dat ze zo terug is? Papa even een oogje in het zeil laten houden? Als je er echt behoefte aan hebt, is er vast iets voor te vinden.