Mommybloggerstopic #2

Ik breng precies over wat ik bedoel!

Prima.

1 like

En in welk opzicht is het behulpzaam om vrouwen die geen make-up dragen af te zeiken?

2 likes

Laat ik voorop stellen dat de ā€˜coach’ in kwestie ergens een goede bedoeling had. En ik snap ook echt wel wat ze probeerde te zeggen. Maar feit dat ze zelf niet inziet dat ze het echt op een verkeerde manier heeft overgebracht en vervolgens roept dat ze zoveel narigheid over zich heen krijgt? Door haar keuze van bewoording heeft ze twee kampen gecreĆ«erd en geeft ze duidelijk haar mening over het ā€˜andere’ kamp. Mag je denken hoor, maar zoals bij alles, je hoeft ook niet alles zomaar uit te spreken.

Dat zij niet snapt dat er moeders zijn die om 14.00 uur niet hebben gedoucht vind ik oprecht fijn voor haar. Want dat is een teken dat ze overal lekker doorheen rolt en dus een manier heeft gevonden die voor haar goed werkt. Echter, het moederschap is voor iedere moeder anders en veel moeders hebben DE manier nog niet gevonden. Komt vanzelf. Maar deze mevrouw heeft met haar post al die zoekende moeders te kakken gezet met haar ā€˜kijk hoe ik het doe en dat is gewoon geweldig ik snap gewoon niet dat jij dat niet kan’ post

8 likes

Mijn excuses aan alle moeders als ik je het gevoel gaf je af te zeiken als wƩl make-up draagt, dat was sowieso niet de bedoeling.

Ik zeik nooit moeders op het forum af, alleen mommybloggers, mommyvloggers, daddy vloggers en mom coaches. Die even willen laten zien hoe het zogenaamd allemaal WEL moet.

I Love you all met en zonder make-up. Denk dat de meesten dit ook wel weten. En anders dus bij dezen.

Mijn excuses. :heart:

30 likes

Als ik moet kiezen tussen perfect gestyled haar of een kwartier knuffelen met m’n dochtertje, dan loop ik lekker met m’n coupe ontplofte cavia.

8 likes

Kelly gaat zeker haar vriezer weer leegeten (net als vorig jaar januari)? Thema past trouwens niet bij haar, ze heeft net zoveel geld binnengeharkt met haar online vlog- en Instagram training. Ze hoeft nu niet bepaald op de kleintjes te letten.

1 like

Ik vraag me bij dit soort challenges steeds meer af wat het doel is? Zelf merken of je het kan? (Met het fijne idee dat je het toch niet hoeft zodra het moeilijk is?)? Laten zien dat het kan? (Terwijl je het dus zelf niet hoeft, wat in dit soort situaties altijd wat wrang is omdat jij na je periode armoeien gewoon weer terug gaat naar een fijne comfortabele levensstijl)

Ik vraag me echt af of je, als je wilt laten zien hoe het is om te leven van een krap budget, niet beter in gesprek kan gaan met iemand die dat echt doet. Ik ben opgegroeid met weinig geld en zou nooit vrijwillig terug willen gaan naar die situatie. Kan ook niet, want als je in een mooie afwerkte woning vol luxe en comfort woont zonder daadwerkelijke geldzorgen, zul je de echte moeilijkheid van zo’n challenge nooit ervaren.

15 likes

Inderdaad Shaar.

2 likes

Kan sowieso niks met mensen die dit soort challenges doen terwijl ze zelf geen enkel idee meer hebben van wat dingen daadwerkelijk kosten. Dure vakanties, auto’s, speelgoed, halve nieuwbouwhuis; de beste meid heeft alles gesponsord in haar leven. Na deze challenge gaan ze weer ff met elkaar gratis naar Disney en is ze alles weer vergeten.

11 likes

Nou ja, van zuinig doen zo eens in de zoveel tijd kan iedereen wat leren. Moet ze haar vriezer dan maar blijven volstouwen?

2 likes

En te oordelen dat mensen zichzelf niet serieus nemen door te zeggen ā€œ
Ik neem mezelf en mijn bedrijf bloedserieus ā€œ

En je dromen najagen? Misschien is het iemand zijn droom wel om lekker thuis te chillen en pas 14:00 te douchen.

Die reacties er onder zijn ook vreselijk, ook van iemand die zegt ā€œ
Als jij je aangesproken voelt is er nog veel werk aan de winkel ā€œ

Het gaat geeneens om het aangesproken voelen gewoon het onbeschoft neerhalen van andere mensen die een ander leven hebben en andere prioriteiten hebben. Denk dat zij vooral veel coaching nodig heeft, sowieso omgaan met kritiek. Vind het zo laf als je mensen met een kritische comment gaat blokkeren.

7 likes

Nu het hier toch deels over gaat. Ik vraag me altijd af waarom sommige mensen het onverzorgd noemen als een vrouw geen make-up draagt. Mannen (de meesten) dragen toch ook geen make-up en dat maakt hun toch ook niet onverzorgd?

Ik vind het ook een beetje triest dat je jezelf ā€˜coach’ noemt en het dan nodig vind zo’n grote groep vrouwen af te zeiken. Prima om iemand tips te geven die er zelf van baalt dat het niet lukt om meer tijd aan haar uiterlijk te besteden. Maar daar hoeven de mensen die het prima vinden zonder make-up oid toch niet gelijk negatief bij betrokken te worden. De eerste weken (maanden) dat ik moeder was, was ik echt blij dat het lukte om mezelf smiddags een keer aan te kleden/op te frissen. Soms lukt het gewoon ook echt niet.

18 likes

Sowieso moeten we af van dat ā€˜make-up is enige manier van verzorgd zijn’ ja, helemaal mee eens.

6 likes

Nou idd: vind het nog steeds vreemd dat je bij bepaalde beroepen make- up op moet doen. Die mannen komen overal maar mee weg :joy:

2 likes

Ik ben niet eens moeder, maar je doet nu net alsof make up dƩ manier is om tijd voor/aan jezelf te besteden. Whahaha.

Dat doe ik niet. Als jij liever 10 minuten onder de douche staat of gaat mediteren, omdat je daar een leuker mens van wordt, zou ik jezelf zeker dat gunnen.

Deze discussie ontstaat omdat je aan uiterlijk kunt zien dat iemand daar moeite voor heeft gedaan. Of iemand gedoucht heeft of gemediteerd zie je een stuk minder goed.

Neehee. De discussie ontstaan omdat het jou geen zak aangaat of iemand moeite heeft gedaan voor zijn of haar uiterlijk, daar hoef je niks van te vinden en het beĆÆnvloed jou ook niet. Leven en laten leven

5 likes

Nou ja, de mensen die kritiek op de ā€˜momboss’ geven en zeggen dat het allemaal te perfect is, doen toch ook niet aan ā€œleven en laten levenā€? Zij verdedigt zichzelf wat onhandig en heeft kennelijk een mening over vrouwen waarbij het allemaal niet perfect genoeg is (in haar ogen).

Het punt wat ik probeer te maken is dat ik in mijn omgeving zie dat veel vrouwen hun leven dusdanig in dienst van hun kinderen stellen, dat ze eronder lijken te lijden. Dat komt omdat ze beweren wel te willen, maar geen tijd te maken voor zichzelf, omdat ze kinderen hebben.
Als je daar helemaal okƩ mee bent, be my guest (maar val dan niet een moeder af die zichtbaar tijd voor zichzelf maakt, door te zeggen dat ze haar kinderen vast in een bezemkast zet).
Als je dat niet bent, zou je misschien eens na kunnen denken of je een oplossing kunt vinden. Baby in het wipstoeltje bij jezelf neerzetten? Kind even 10 minuutjes voor de tv zetten? Kind uitleggen dat mama soms ook even een ā€œmama-momentjeā€ nodig heeft en dat ze zo terug is? Papa even een oogje in het zeil laten houden? Als je er echt behoefte aan hebt, is er vast iets voor te vinden.

5 likes

Laatst in de vlog van sanny was ze ook 2 give away pakketjes aan het maken met spullen die ze op een event had gekregen. Toen zat er een boek bij en zei ze: ā€˜o dit boek had ik zelf eigenlijk ook wel graag wel willen hebben. Naja misschien geeft ā€˜naam schrijfster’ hem me wel weer.

UHM WAT DACHT JE VAN ZELF KOPEN? Dat dat dan al gewoon niet eens meer bij je opkomt

7 likes