Mommybloggerstopic #2

Nee

Dat bestaat niet in het vocabulaire van influencers.

1 like

Waarom zou jij je daar druk over maken?

Oh en leven en laten leven is volgens mij iets anders dan accepteren dat iemand een grote groep mensen beledigd. Wie de bal kaatst

Heb je zelf eigenlijk kinderen? En hoe doe jij dat dan?

Ik vind deze discussie moeilijk te volgen maar het is toch ok dat sommige moeders graag make-uppen om zich goed te voelen en andere chillen tot 14:00? Waarom is het ene beter dan het andere? Of gaat het alleen om de toon van die post van die chick?

9 likes

Ik maak me er niet druk over? Ik vind alleen dat hier heel overdreven op deze vrouw wordt gereageerd, terwijl zij zich (nogmaals: wat onhandig) aan het verdedigen is tegenover het kamp waar iedereen kennelijk in zit.

Ik begrijp ergens gewoon wat ze zegt. En volgens mij heb ik, in de post waar jij op reageert, 4 voorbeelden gegeven van “hoe ik dat dan doe”. Dus dat lijkt me duidelijk.

2 likes

Paulien Tilstra noemt haar dochtertje tuthola in haar vlog. Omdat ze de katjes perongeluk in de kast heeft opgeslagen. Vond het wel grappig maar weet niet of ik mijn kindje zo zou noemen hahah

1 like

Die kabouter van mij krijgt soms ergere dingen naar haar hoofd hoor :sweat_smile: o.a. pannenkoekje, sukkeltje, mutsje.

6 likes

Van de week was ik bij mijn beste vriendinnetje en ze was zo boos op haar zoontje van 4 toen zei ze wat ben je ook een hufter ! Moest er stiekem heel hard om lachen
Tuthola vind ik best schattig en heel onschuldig

19 likes

Ik ben dus een make-upper want iedereen denkt dat het heel slecht met me gaat als ik make-uploos door het leven gaat.

Ik kan gewoon heel goed make-uppen, denk ik maar. Mijn hele puberteit aan beautyblogs versleten.

Ik had me na de bevalling vijf dagen niet opgemaakt, en iedereen vond me er zo slecht uitzien. Ging het wel goed? Wel voor jezelf zorgen he!
En toen dacht ik dag zes nou vooruit, laat ik wat aan mezelf doen, zegt mijn moeder: “Oh gelukkig, je ziet er weer veel beter uit, ik maakte me zo’n zorgen.” En toen ik boos zei: “Ik heb me alleen maar opgemaakt”, moest ze lachen en zei ze: “zie je, ik heb dat allemaal niet nodig.” Zij heeft zich sowieso nooit opgemaakt dus iedereen is gewend aan haar blotebillengezicht.

7 likes

Oh ik noem m’n dochter vaak poepdoos. Is geloof ik ook niet helemaal netjes.

4 likes

Precies daarom laat ik me zo nu en dan zonder/ met heel weinig make-up zien. Dan is het niet zo’n shock als ik een keer make-uploos ben :laughing:

5 likes

Ik moet hier zo hard om lachen :joy:. Wij noemen elkaar hier allemaal sukkel. Bedenk me nu dat dat voor anderen misschien ook heel raar overkomt :roll_eyes:

2 likes

Ik zit al ruim 1,5 maand te wachten op een prijs die ik heb gewonnen naar aanleiding van #spon bij Elise Joanne. Tot op heden niks ontvangen, en Elise lijkt het weinig te boeien. Wat ik me dan afvraag; zouden zij wel op tijd betaalt krijgen? Het is ook wel bijzonder dat je onder hashtag van het merk niks kunt vinden op de spon van wil en tien, sjenkie en Elise dus.

1 like

Is zij ĂŒberhaupt verantwoordelijk voor de verzending?

Waarschijnlijk niet, maar zij is wel aanspreekpunt mijns inziens.

In mijn beleving vinden mensen die niet willen, altijd wel een smoes om niet te hoeven.

1 like

:clap:t2:

2 likes

Ik heb eerder niet gereageerd maar er moet me nu echt ff iets van het hart hoor
 Die perfecte instagram plaatjes vind ik verschrikkelijk. Ik volg zulke moeders dus ook niet. Na 2 heftige zwangerschappen die alles behalve rooskleurig waren kreeg ik 2x een postpartum depressie. Ik zag (en zie) er dus vaak uit als zo’n ‘slons moeder’. En eerlijk? Het doet me echt pijn om te lezen dat sommige denken dat je daarvoor kiest. Uit bed komen was soms echt al een hele opgave en ik was blij dat aan het eind van de dag iedereen nog in leven was.

Ik vind dat oordelen over hoe een vrouw eruit ziet sowieso al onzin, maar wanneer iemand moeder wordt lijkt het wel of er een vergrootglas ligt op alles wat je doet. Geef je geen borstvoeding, krijgt je kind koekjes als tussendoortje, ben je wel bezig met de pedagogische ontwikkeling? Nee? SLECHTE MOEDER!
Ik ben zĂł blij dat de moeders bij ons op school gewoon lekker zeggen dat ze ongoedoucht op het schoolplein staan en ze zich liever nog 3x omdraaide ipv vroeg op staan om make-up op te doen.

Nou anyway, leef en laat leven. Zeik niet over of iemand er in jouw ogen verzorgd uit ziet of niet. Je weet niet waar iemand doorheen gaat. En als iemand wél met mooie make-up etc op het plein staat: good for her.

49 likes

Weet iemand wat Tien nou zegt in haar stories eigenlijk? Ze wil graag een korte pony laten knippen maar ze kunnen pas weer van de zomer kappersvlogs maken? Als in: dan worden we weer gespond of zo? Ga gewoon naar de kapper en knip die pony, of mis ik iets.

De Leven.

8 likes

Haha ja de logica ontgaat me. En maart duurt ook nog wel even. :woman_shrugging:t3: