Mommybloggerstopic #2

Dit klinkt als een vriendin van mij (al heeft die kunstacademie gedaan en heeft ze dus ook geen kennis van artikelen schrijven/lezen zoals bij veel andere studies, no offence btw). Ik vind het mega lastig om daar mee om te gaan dus weet dat je niet alleen bent <3

Gosh dit vind ik ook al zo’n moeilijke discussie hahaha. Want iemand zeer dichtbij ons (eerste graad familie) was in NL opgegeven en is in een of ander peperduur Zwitserse privĂ©kliniek met alternatieve geneeswijze (en idd kurkuma zweren ze bij) genezen. Nu al 8jr volledig kankervrij.

Ik word daar helemaal gek van. Is er kennis die we dan niet gebruiken in de reguliere wetenschap? En waarom? Of waarom werkte het dan wel? En waarom is dat niet algemeen toegankelijk? Zoveel vragen.

4 likes

Ik zat net de nieuwe video van Wil te kijken en ik vind haar (en Martine) oprecht best leuk om te volgen maar serieus weeer zo’n opmerking over dat Zoey straks drie jongens heeft om uit te kiezen etc. Waaarom? En dan maakt Martine nog een opmerking als: ‘Ja of misschien wordt het wel transgender
’ Zo kortzichtig allemaal

5 likes

Ik stoor me hier ook aan, hoewel ik Willemijn (Martine niet) verder met veel plezier volg
 wat iemand laatst zei: ik hoop dat Zoëy lekker gaat sletten, ze alledrie aflebbert en dan lekker met een ander trouwt :stuck_out_tongue_closed_eyes:

9 likes

??

2 likes

Ik hoop ook dat we op een punt komen dat het elkaar ondersteund.

Ps: hij slikte niet alleen kurkuma hĂš. Haha
Maar het was voornamelijk op voeding gericht (ze passen dat aan op je bloed?!) en iets met zuurstof? Ik weet het niet exact (meer), is echt al een poos terug.

Bedoel je dat je geen discussie wil dus alleen je (onjuiste) informatie wil verspreiden zonder weerwoord?

1 like

Nou. Hij dus ook niet. Maar goed, als ze hier zeggen: we kunnen niks meer, wat heb je dan te verliezen?
Ik zou idd niet durven de wetenschap van hier opzij te zetten en chemo te “weigeren”. Maar als je toch niks te verliezen hebt

Het is niet zo dat de regering zegt dat er geen bewijs voor is terwijl ze met een onderzoek in hun hand staan dat het wel werkt.
Er is namelijk niet zulk onderzoek, anders zouden we toch massaal aan de kurkuma en cranberry gaan in plaats van aan de chemo. Denk je echt dat artsen, onderzoekers, zorgverzekeraars en de regering dat grote geheim gezamenlijk verzwijgen?

14 likes

Ik weet hier niet genoeg van om er verder op in te gaan. Maar op cranberry tabletten staat gewoon dat ze goed zijn voor je blaas. Net zoals op andere multivitaminen staat waar het aan kan bijdragen. Dat mag gewoon.

Ik kan me ook goed voorstellen dat zo’n positieve ervaring met een alternatieve geneeswijze het vertrouwen in reguliere geneeskunde kan doen wankelen, maar ik vind het wel goed dat we een regering hebben die kritisch is op “kwakzalverij”. Ik kan niet bepalen wat er tot kwakzalverij behoort, maar er zijn echt wel behandelingen die gewoon aantoonbaar niet kunnen werken die moeten we weren.

14 likes

Ik denk dat je formulering niet helemaal klopt.

De overheid zegt niet dat alternatieve geneeswijzen niet werken. De overheid classificeert een gemeeswijze als alternatief als er geen wetenschappelijk bewijs is dat het werkt - wat dus betekent dat het bijv in anoniem onderzoek niet te herhalen is.

Dat wil niet zeggen dat het voor niemand werkt of voor niemand gewerkt heeft ooit, dat wil enkel zeggen dat niet wetenschappelijk te bewijzen is.

Dan krijg je daarnaast nog de zaak met verzekeringen en de kosten die gemaakt worden voor (de kans op) genezing, maar daar gaat het nu niet over geloof ik.

14 likes

Het allerbeste is gewoon niet ziek worden!!1! Is EeN kEuZe!1!

Respect voor alle moeders die hun kinderen laten vaccineren, respect voor iedereen hier die probeert duidelijke argumenten te geven.

I’m out, ik ga altijd koken van berichten ‘ik zeg niet dat ZO IS maar ik ken iemand die ~vul maar iets vaags is~ en is genezen/niet doodgegaan aan mazelen/100 is geworden’.

20 likes

omdat het nergens goed voor is behalve voor de nieuwe jaguar van meneer Vogel.

6 likes

Naja fun fact, zoals ik schreef, ik ga er zelf ook van koken, want ik snáp het niet. En ben tegelijkertijd dankbaar dat deze persoon er nog is. En tegelijkertijd zou ik het zelf dus niet doen als ik “iets” (lees: m’n leven) te verliezen had.
Dus ik snap je helemaal :sweat_smile:

Voor mij is dit een grote paradox waarvan ik niet weet wat ik er mee moet. Maar ik verkies toch elke keer “de reguliere wetenschap”.

3 likes

Ja maar dit is dus precies het probleem van de discussie, dat hierboven meermaals besproken wordt. Dat jij er zachte handen van krijgt, betekent niet dat wetenschappelijk bewezen is dat het werkt. Het is homeopathisch. Kan betekenen dat het een keer voor iemand gewerkt heeft, maar daar gaat het niet om.

4 likes

of dat het door homeopathie komt. wellicht is het gewoon een goede zalf/crĂšme.
net als water goed helpt tegen de dorst en water met 1/200e deeltje kamille ook!

6 likes

Amen.

1 like

Hear hear

1 like

Ja natuurlijk! Zijn allemaal geldwolven! Die willen alleen maar centen verdienen over de rug van arme, zieke mensen! (Even voor de duidelijkheid. Dit is sarcasme)

Ik krijg altijd Sylvia Millecam (god rest her soul) vibes van die ‘dit kruidenkuurtje geneest mijn ernstige ziekte’. How about no? Feitelijk gezien kan ik daar met m’n hoofd NIET bij. Prima dat je alles under the sun probeert als je wanhopig bent, maar zo’n genezingsbeweringen van je oudoom z’n achtertante vind ik zo kwalijk en verwerpelijk!

Homeopathie vind ik ook bullshit, maar ik kan me voorstellen dat het best een placebo effect kan hebben als je er wel intuint :woman_shrugging: maar dat vind ik vrij onschuldig ivm niet vaccineren/kurkuma gedoe

8 likes