Mommybloggerstopic #2

Ik hoop ook dat we op een punt komen dat het elkaar ondersteund.

Ps: hij slikte niet alleen kurkuma hè. Haha
Maar het was voornamelijk op voeding gericht (ze passen dat aan op je bloed?!) en iets met zuurstof? Ik weet het niet exact (meer), is echt al een poos terug.

Bedoel je dat je geen discussie wil dus alleen je (onjuiste) informatie wil verspreiden zonder weerwoord?

1 like

Nou. Hij dus ook niet. Maar goed, als ze hier zeggen: we kunnen niks meer, wat heb je dan te verliezen?
Ik zou idd niet durven de wetenschap van hier opzij te zetten en chemo te “weigeren”. Maar als je toch niks te verliezen hebt…

Het is niet zo dat de regering zegt dat er geen bewijs voor is terwijl ze met een onderzoek in hun hand staan dat het wel werkt.
Er is namelijk niet zulk onderzoek, anders zouden we toch massaal aan de kurkuma en cranberry gaan in plaats van aan de chemo. Denk je echt dat artsen, onderzoekers, zorgverzekeraars en de regering dat grote geheim gezamenlijk verzwijgen?

14 likes

Ik weet hier niet genoeg van om er verder op in te gaan. Maar op cranberry tabletten staat gewoon dat ze goed zijn voor je blaas. Net zoals op andere multivitaminen staat waar het aan kan bijdragen. Dat mag gewoon.

Ik kan me ook goed voorstellen dat zo’n positieve ervaring met een alternatieve geneeswijze het vertrouwen in reguliere geneeskunde kan doen wankelen, maar ik vind het wel goed dat we een regering hebben die kritisch is op “kwakzalverij”. Ik kan niet bepalen wat er tot kwakzalverij behoort, maar er zijn echt wel behandelingen die gewoon aantoonbaar niet kunnen werken die moeten we weren.

14 likes

Ik denk dat je formulering niet helemaal klopt.

De overheid zegt niet dat alternatieve geneeswijzen niet werken. De overheid classificeert een gemeeswijze als alternatief als er geen wetenschappelijk bewijs is dat het werkt - wat dus betekent dat het bijv in anoniem onderzoek niet te herhalen is.

Dat wil niet zeggen dat het voor niemand werkt of voor niemand gewerkt heeft ooit, dat wil enkel zeggen dat niet wetenschappelijk te bewijzen is.

Dan krijg je daarnaast nog de zaak met verzekeringen en de kosten die gemaakt worden voor (de kans op) genezing, maar daar gaat het nu niet over geloof ik.

14 likes

Het allerbeste is gewoon niet ziek worden!!1! Is EeN kEuZe!1!

Respect voor alle moeders die hun kinderen laten vaccineren, respect voor iedereen hier die probeert duidelijke argumenten te geven.

I’m out, ik ga altijd koken van berichten ‘ik zeg niet dat ZO IS maar ik ken iemand die ~vul maar iets vaags is~ en is genezen/niet doodgegaan aan mazelen/100 is geworden’.

20 likes

omdat het nergens goed voor is behalve voor de nieuwe jaguar van meneer Vogel.

6 likes

Naja fun fact, zoals ik schreef, ik ga er zelf ook van koken, want ik snáp het niet. En ben tegelijkertijd dankbaar dat deze persoon er nog is. En tegelijkertijd zou ik het zelf dus niet doen als ik “iets” (lees: m’n leven) te verliezen had.
Dus ik snap je helemaal :sweat_smile:

Voor mij is dit een grote paradox waarvan ik niet weet wat ik er mee moet. Maar ik verkies toch elke keer “de reguliere wetenschap”.

3 likes

Ja maar dit is dus precies het probleem van de discussie, dat hierboven meermaals besproken wordt. Dat jij er zachte handen van krijgt, betekent niet dat wetenschappelijk bewezen is dat het werkt. Het is homeopathisch. Kan betekenen dat het een keer voor iemand gewerkt heeft, maar daar gaat het niet om.

4 likes

of dat het door homeopathie komt. wellicht is het gewoon een goede zalf/crème.
net als water goed helpt tegen de dorst en water met 1/200e deeltje kamille ook!

6 likes

Amen.

1 like

Hear hear

1 like

Ja natuurlijk! Zijn allemaal geldwolven! Die willen alleen maar centen verdienen over de rug van arme, zieke mensen! (Even voor de duidelijkheid. Dit is sarcasme)

Ik krijg altijd Sylvia Millecam (god rest her soul) vibes van die ‘dit kruidenkuurtje geneest mijn ernstige ziekte’. How about no? Feitelijk gezien kan ik daar met m’n hoofd NIET bij. Prima dat je alles under the sun probeert als je wanhopig bent, maar zo’n genezingsbeweringen van je oudoom z’n achtertante vind ik zo kwalijk en verwerpelijk!

Homeopathie vind ik ook bullshit, maar ik kan me voorstellen dat het best een placebo effect kan hebben als je er wel intuint :woman_shrugging: maar dat vind ik vrij onschuldig ivm niet vaccineren/kurkuma gedoe…

8 likes

Ik kan mij daar altijd zo kwaad over maken wanneer mensen anti medicatie zijn. Vooral wanneer ze het hebben over de gezondheidszorg en dat iedereen maar een pilletje krijgt.

ehm krijg jij maar eens een knal psychotisch iemand voor je, hoe wil je dat oplossen?
Want pilletjes helpen op dat moment wel

7 likes

Over het vaccineren: hoewel ik 200% pro vaccineren ben, én geen seconde heb getwijfeld om mijn kind te laten vaccineren, ben ik in die periode wel gaan begrijpen waarom sommige mensen dat toch niet willen doen (maar niet gaan goedkeuren!). Het krijsen van een baby’tje tijdens die prikjes gaat echt wel door merg en been. Ik weet niet hoe ik dat moet beschrijven, maar dat lokte echt een soort super-moeder-beschermingsgevoel uit, ofzo. Alsof iemand mijn kindje het allerergste aandeed. Natuurlijk kon ik dat rationeel plaatsten, maar het deed toch iets met me.

Daarnaast is ons kindje ook elke keer ziek geworden van die vaccinaties. Natuurlijk, dat stelt niets voor in vglk met mazelen of rode hond, maar ergens kreeg ik toch het gevoel: “wat doen we hem toch aan?”. Bovendien kennen we ziekte’s zoals polio, mazelen, pokken, etc. niet meer. Wij begrijpen niet meer dat daar vroeger 1/10 kinderen aan dood gingen, wij kennen zelfs nog maar amper kindersterfte (gelukkig) waardoor heel wat mensen die noodzaak van vaccins niet meer begrijpen.

Dus, ik heb zelf geen seconde getwijfeld aan vaccins, maar ik kan me inbeelden dat mensen die minder ingelezen zijn in vaccins, en dan hier en daar te horen krijgen ‘dat dat goed is voor het immuunsysteem van het kind’, hun kind dat niet willen aan doen. Zeker als het kind bvb al snel ziek is. Al geloof ik wel dat een goede begeleiding en een goede overheid daar veel aan kunnen doen.

Ik heb wel problemen met hoogopgeleiden, die zweren bij homeopathie, overal een complot van big pharma inzien (hoewel ikzelf best ook kritisch ben over big pharma) en beweren goed geïnformeerd te zijn. Dat zij hun kinderen niet vaccineren vind ik dom en egoïstisch. Ondertussen is het echt wel makkelijk om op internet de schadelijke info eruit te halen, en is het al 70000 keer weerlegd dat vaccins autisme veroorzaken. Maar je moet natuurlijk wel eens buiten je sofistisch facebookgroepje durven zoeken.

Voor wie graag goede en objectieve info wil over wat er nu juist in vaccins zit, ik vond dit een heel duidelijke link:
https://www.vaxinfopro.be/spip.php?article2836&lang=nl

9 likes

Bij crème vind ik het persoonlijk ook weer anders? Want dan zijn er zat natuurlijke producten die bijv. de huid vet houden of droge plekken tegengaan: lekker blijven smeren. Maar ik zou raar opkijken als bijv Shirley ineens zou beweren dat iets van a vogel/vsm haar van haar extreme eczeem heeft afgeholpen XD.

Dat hele osteopathie gedoe snap ik zelf eerlijk ook niet, met energiekanalen enzo? Worden kinderen daar niet ook soort van ‘light’ gekraakt? Net als acupunctuur… Maar dat kan allemaal geen kwaad denk ik en ondanks dat ik geen kinderen heb snap ik wel dat je desperate kan worden en zoiets relatiefs onschuldigs probeert.

2 likes

haha, ja ik vond het ook moeilijk om te verwoorden. Ik denk dat het een oerinstinct is:)

@HvO Osteopathie vind ik ook dubieus. Het is ook geen beschermd beroep.

5 likes