Over het vaccineren: hoewel ik 200% pro vaccineren ben, Ă©n geen seconde heb getwijfeld om mijn kind te laten vaccineren, ben ik in die periode wel gaan begrijpen waarom sommige mensen dat toch niet willen doen (maar niet gaan goedkeuren!). Het krijsen van een babyâtje tijdens die prikjes gaat echt wel door merg en been. Ik weet niet hoe ik dat moet beschrijven, maar dat lokte echt een soort super-moeder-beschermingsgevoel uit, ofzo. Alsof iemand mijn kindje het allerergste aandeed. Natuurlijk kon ik dat rationeel plaatsten, maar het deed toch iets met me.
Daarnaast is ons kindje ook elke keer ziek geworden van die vaccinaties. Natuurlijk, dat stelt niets voor in vglk met mazelen of rode hond, maar ergens kreeg ik toch het gevoel: âwat doen we hem toch aan?â. Bovendien kennen we ziekteâs zoals polio, mazelen, pokken, etc. niet meer. Wij begrijpen niet meer dat daar vroeger 1/10 kinderen aan dood gingen, wij kennen zelfs nog maar amper kindersterfte (gelukkig) waardoor heel wat mensen die noodzaak van vaccins niet meer begrijpen.
Dus, ik heb zelf geen seconde getwijfeld aan vaccins, maar ik kan me inbeelden dat mensen die minder ingelezen zijn in vaccins, en dan hier en daar te horen krijgen âdat dat goed is voor het immuunsysteem van het kindâ, hun kind dat niet willen aan doen. Zeker als het kind bvb al snel ziek is. Al geloof ik wel dat een goede begeleiding en een goede overheid daar veel aan kunnen doen.
Ik heb wel problemen met hoogopgeleiden, die zweren bij homeopathie, overal een complot van big pharma inzien (hoewel ikzelf best ook kritisch ben over big pharma) en beweren goed geĂŻnformeerd te zijn. Dat zij hun kinderen niet vaccineren vind ik dom en egoĂŻstisch. Ondertussen is het echt wel makkelijk om op internet de schadelijke info eruit te halen, en is het al 70000 keer weerlegd dat vaccins autisme veroorzaken. Maar je moet natuurlijk wel eens buiten je sofistisch facebookgroepje durven zoeken.
Voor wie graag goede en objectieve info wil over wat er nu juist in vaccins zit, ik vond dit een heel duidelijke link:
https://www.vaxinfopro.be/spip.php?article2836&lang=nl