Mommybloggerstopic #2

Mijn man heeft een beetje vanaf de zijkant gekeken. Ik ben thuis bevallen op ons tweepersoonsbed, dus hij zat op bed naast me, en heeft onze dochter aangepakt :smiling_face_with_three_hearts:. Hij heeft dus wel het een en ander gezien, dacht vooraf dat hij of ik dat niet prettig zou vinden, maar uiteindelijk was het heel mooi.

1 like

Wel eerlijk

Bij alledrie vol met zijn neus er bovenop gestaan :joy:

2 likes

Mijn vriend heeft het eerste deel een beetje gezien en dat vond hij nog wel te doen. Maar van het laatste deel heeft hij ook een glimp opgevangen en nu is hij (volgens hem) voor de rest van zijn leven getraumatiseerd. Dit was wel nadat ik dus een flinke knip had gekregen en ze er met een vacuümpomp probeerde in te gaan.

1 like

Mijn man wilde absoluut niks zien down under en ook haar aanpakken vond hij maar een naar idee (omdat hij er in zijn beleving dan recht voor moest staan). Dus ik had gezegd da tik haar aan wilde pakken. Uiteindelijk hebben ze moeten helpen met de vacuumpomp omdat ze het bochtje niet goed om kwam, maar toen het hoofdje eruit was haalde de gyn de pomp eraf en zei ze kom maar iets verder overeind dan kun je haar zien en verder zelf aanpakken. Toen het moment daar was wilde mijn man haar toch ook graag aanpakken en hebben we het samen gedaan. Daarna lag ik nog met mijn benen in beugels, want moest gehecht worden en kreeg ineens hele koude voeten (ook echt alleen mn voeten zo random) dus vroeg hem mn sokken aan te doen. Ipv via het hoofdeinde loopt hij de kortste route tussen mn voeten en dat vondie wel uh redelijk heftig om te zien haha. Maar hij zegt ook ā€œik dacht toen wat een slagveld, dat komt nooit meer goed. Maar nu zie of voel je er niks meer vanā€.

1 like

Mijn man vond de hele bevalling mega interessant en vindt het nog steeds erg leuk om te vertellen dat de geboorte van onze oudste was alsof je een bal onder water duwt :roll_eyes:

Dus het effect wat je krijgt als je een bal onder water duwt en deze loslaat waardoor hij naar boven ā€˜veert’ :sweat_smile: het voelde gek genoeg niet zo

9 likes

Mijn man heeft het bij de oudste wel gezien, de arts zei: kom kijken! En hij kijken, terwijl hij dat liever niet wilde haha. Hij heeft er ook echt een soort van trauma van. Ik was ook heel erg uitgescheurd, geen idee of hij dat ook zag :face_with_monocle:

Bij de jongste wilde hij dus niet kijken. Maar daar heeft een verpleegkundige foto’s van gemaakt, met de live functie van iPhone :stuck_out_tongue_closed_eyes:. Heel af en toe kijk ik ze terug en moet zo lachen om mezelf.

2 likes

Misschien een beetje een gekke vraag, maar gaat dan als je man je bevalling zo frontaal heeft gezien, niet daarna een beetje de romantiek eruit? Als het TMI is, moeten jullie gewoon geen antwoord geven hoor. Maar ik kan me voorstellen dat het associaties met zich meebrengt daarna als je seks hebt. En kinderen krijgen is heel mooi natuurlijk, maar niet echt sexy, denk ik.

2 likes

Nou een piemel is ook niet het meest aantrekkelijke aan een man :neutral_face:

27 likes

Echt niet op jou persoonlijk bedoelt maar dacht er ook al aan bij dat filmpje van Elise met jorg.
Maar waarom denkt er niemand aan de impact op de vrouw. Wij hebben enorme pijn, worden geknipt, gescheurd en terug aan elkaar genaaid. Ook op dezelfde plaats die zeer belangrijk is voor seks.
Maar hoho mss zien die mannen wel iets weinig aangenaams. Laten we ze nog wat meer bepamberen.

81 likes

Had een geplande keizersnede waar hij natuurlijk bij was maar dan is er weinig te zien zit een doek voor. Toen ze geboren werd deden ze het doek omlaag en tilde ze haar op dat was heel mooi en beetje lion king achtig haha. Hij heeft wel de navelstreng doorgeknipt dat wou die van te voren niet omdat ie niet zo goed tegen ziekenhuis dingen kan haha.

3 likes

Dat vind ik een beetje beledigend naar mannen toe, alsof ze het verschil in context niet kunnen bevatten. Mijn vriend zit naast me en ik vroeg of hij, stel dat hij de kans krijgt, onze hypothetische baby zou willen aanpakken. Volmondige ja, en op de vraag of hij dat misschien een afknapper zou vinden voor het verdere verloop van ons seksleven moest hij lachen.

6 likes

ah oke. Ik had er inderdaad niet zo over nagedacht. Ik nam de impact op de vrouw eigenlijk als vanzelfsprekend, zo van: tuurlijk verandert er bij jou iets, maar heeft het ook impact op de man? Maar inderdaad, het is een hele andere context. Bedankt voor de uitleg iedereen! En het was inderdaad een beetje een verkeerde soort vraag

1 like

Bij bevalling nr 1. stond mijn vriend mee te kijken hoe de baby eruit kwam. Alleen totaal geen trauma opgelopen op seks gebied. Dat kan hij (en ik) prima los van elkaar zien. We waren allang blij dat ze er uit kwam, want we waren we alleen maar bezorgd ā€˜gaat het wel goed met onze baby?!’

Bij bevalling nr. 2 zat mijn vriend naast mij, bij mijn hoofd. Dat was zoveel fijner. Vanwege het mentale stukje. Hij stond letterlijk en daardoor ook figuurlijk aan mijn kant. En niet afwachtend aan de ā€˜andere kant’. Ook al is dat maar een meter verder, het voelde mentaal bij de 1e bevalling alsof hij kilometers verder stond. Dat had dus niks te maken met het feit dat ik bang was dat hij iets raars zou zien.
Ik heb haar zelf aangepakt en zelf onze navelstreng doorgeknipt. Dat vond ik heel mooi, dat ik als moeder zijnde haar als eerste aanpakte en de band tussen ons verbrak. Ze heeft tenslotte in mijn buik gezeten.

20 likes

Dit vind ik echt een heel mooi verhaal! Bedankt voor het opschrijven, nu begrijp ik het denk ik ook weer wat beter. Bevallen staat zover van me af, dat ik het soms wat moeilijk voor te stellen vind

4 likes

Ik sluit me hier bij aan @Hatsmetflats. 3x met zijn neus er bovenop gestaan. Feit dat we 3 kinderen hebben zegt genoeg denk ik, we hebben het na die 1e bevalling nog wel eens gedaan :roll_eyes:.

Niet persoonlijk naar jou maar vind die onderschatting van mannen heel vervelend. Ja ze zullen er vast zijn de ā€˜alsof je je favoriete kroeg ziet afbranden’ kerels.

Tmi; ons seksleven is na al die bevallingen zelfs vele malen beter geworden met een frequentie boven het gemiddelde. No shame in our game, hij heeft immers alles van me gezien. Het is een bepaalde intimiteit die we samen delen, wat echt een verdieping van ons seksleven heeft gegeven.

10 likes

Zo lekker die blote poes. Hij heeft zelfs met een krant staan wapperen toen ik nog in die beugels lag, omdat ik die koude lucht erlangs zo fijn vond :joy:

19 likes

Echt bedankt voor alle reacties @Tessa, @VickyViolence, @Paardenmeisje, @Rockstar!
Ik vind het fijn om hierop gewezen te worden. Ik ben opgegroeid en leef nog steeds in een vrij misogyne omgeving, en reacties als die van jullie helpen me om een betere feminist te worden!

25 likes

Mijn moeder zit naast me en ik vroeg het aan haar. Mijn moeder heeft een borst moeten laten weghalen en geen prothese. Ze vindt dat een vergelijkbare vraag zegt ze. Aan haar zou nooit iemand vragen ā€˜is je man nu afgeknapt’.

5 likes

Ik ben nog nooit bevallen, maar het soort reacties dat jij omschrijft is precies waar ik bang voor ben. Ik vind het een heel moeilijke gedachte dat iedereen ineens iets van de wensen en het uiterlijk van de moeder mag vinden, terwijl je al zo kwetsbaar bent.

4 likes