Mommybloggerstopic #2

Bijna net zo erg als baby’s en peuters met een eigen Instagram.
“Vandaag lekker geknutseld en geknuffeld met mammie🥰.”

20 likes

Welkom nieuwe meelezers. Alvast voor de verwachtingen: niet alles gaat over de ‘staat in haar kracht’ instamoms. Er zijn ook figuren als “Papa Sjenkie”. Geniet van deze safe space.

(En thanks voor de gratis shoutout Lois, je had er 40 euro voor kunnen vragen als echte #bosmom)

33 likes

Ik had een stroom aan nieuwe account aanmeldingen verwacht maar al die mama’s hebben hun handen rond deze tijd vol natuurlijk.

27 likes

Ik snap niet waarom die mombloggers er zo mee zitten en posts aan gaan wijden die dan een beetje laatdunkend over het forum doen.
Jij plaatst content en wordt besproken, dat is toch het idee…
Er worden niet eens negatieve of gemene dingen gezegd die buiten deze “safe space” niet gezegd kunnen worden.

En nu ga ik ff kijken wie lois is en haar boek bestellen, ze lijkt me wel een leuke sympathieke vrouw.

2 likes

Lol. Ik was dit aan het bijlezen en dacht toen: 400 verkochte boeken, als ik wanhopig promoot in mijn eigen kring en mijn oma in de kerk vertelt dat ik een boek heb geschreven, moet ik wel in de buurt komen.

Blijkt het nog voornamelijk familie te zijn ook😂

13 likes

Lois lijkt op een kwade ‘puber’. Eerst spuien en vervolgens weer alles verwijderen. Ik denk niet dat je je persoonlijke verhalen op het internet moet gooien als je zo gevoelig bent voor andermans mening.

9 likes

Ik vind sommige dingen best mooi, maar schrik dan van de prijzen. 25 euro voor een speendoekje? 40 euro voor baby slofjes? :astonished:

1 like

Zo ontzettend erg, ik weet niet of iemand deze blogster volgde? Ik volgde haar blogs via Mamaplaats en verhalen via Instagram, maar haar kindje is plotseling overleden. Ben er stil van: https://instagram.com/lieke__vm

1 like

Het is belangrijk dat je kind niet opvalt in huis. Het nieuwe camo maar dan voor insta moms ipv defensie.

7 likes

Omg wat een nachtmerrie :broken_heart:

1 like

Pfff kippenvel. Wat heftig.

1 like

Unpopular opinion misschien maar een deel van de reacties op die blogger is echt pestgedrag. Iemand becommentariëren of bespreken om wat ze post prima, maar afkammen omdat ze nog niet eens 10.000 volgers heeft of maar 400 boeken heeft verkocht vind ik best wel sneu.

13 likes

image

Leeuwenhart, MSc (of the dots)

6 likes

Zonder hoofdletters meid.

3 likes

Het is een beetje bitch fight zoals het ook in de niet-online wereld gaat denk ik.
A. Zegt iets
B. Moet daar dan iets van vinden én overheen met “ja dus? Ik verdien wel 7K netto per maand en rijdt een Audi Q8!!1!!”
A. Gaat daar dan lacherig en sarcastisch over doen

Ik bedoel, ik stoorde me bij meerdere online postende mensen aan de trend van geen hoofdletters. Nam er 2 als voorbeeld, ze schiet compleet uit d’r slof :woman_shrugging:t3:. Dáár reageren mensen dan weer op… het is niet dat we haar beginnen belachelijk te maken en wachten tot ze reageert toch? Of zie ik het verkeerd omdat ik “part of” benv

Jeetje wat afschuwelijk :sob::broken_heart:

Zo ongemakkelijk hoe Sarah Rebecca die hele zwangerschapsshoot van Tiger Elise kopieert

12 likes

Precies! En het meest kwalijke vind ik nog dat ze dan zeggen ‘ik laat het echte leven zien’. Dan typen ze in tekst een verhaal over hoe zwaar ze het hebben: ‘slechte nacht gehad, huis is een bende, kind is verdrietig’. Maar dan plaatsen ze daarbij een foto die hartstikke perfect is en meestal nog gemaakt door een fotograaf. Sorry, maar dat strookt dan toch totaal niet met je verhaal? Laat dan ook een foto zien waarbij je haar op ontploffen zit, een huilend kind en overal troep.

Ik geloof oprecht dat het verhaal in tekst wel waar is, maar door zo’n perfecte foto erbij te plaatsen maak je het direct ongeloofwaardig. Qua communicatieregels klopt het gewoon niet.

10 likes

Ik snap echt niet dat mensen zeggen dat wij hier lopen te haten op bloggers. Ze knallen zelf hun hele leven en dat van hun kinderen online en dan mag daar verder niemand iets van vinden. Als er hier iets gezegd wordt dat ook maar een klein beetje als respectloos wordt gezien dan zit iedereen er meteen bovenop (Klinkt negatief zo maar ik bedoel het juist positief, ik vind het goed dat we elkaar daar op aanspreken) ik vind helemaal niet dat er gehaat wordt. Dus loop niet zo te zeiken en ben blij dat er over je gepraat wordt.

6 likes

Shifra gaat op vakantie naar Amerika met man en dochter en neemt mee:

12 likes