Omg ik zag de stories van Lois en dacht ik moet weer eens even in het forum kijken! Geweldig die post met de afvinklijst van instamommy’s. Ik denk dat we daar best een bingo van kunnen maken. Raad eens hoeveel er afgestreept kunnen worden. Ik volg heel veel accounts omdat ik de plaatjes mooi vind, maar dat de realiteit anders ligt ben ik allang achter. Trouwens, gisteren postte Rebeccaboektje een paar stories over waar haar volgers zich op Instagram aan ergeren. Kwam heel veel herkenbaarheid naar boven vooral de intieme posts met post pregnancy bodies en dat ze trots zijn dat het het huisje is geweest. Ja hartstikke mooi maar ohhhh ik kan ze niet meer zien hoor.
Neeeeee hahaha hoe kan dit, als ik alles wat ik bezit in koffers zou doen zou ik nog niet eens aan de helft komen
Oh trouwens… als we het over ergeren hebben: ik erger me ziek aan de positieve instamommy’s. Na 2 uur slaap een kopje koffie zetten en zeggen dat het wel gezellig was vannacht en dat ze onwijs zin hebben in de dag. Het helpt ongetwijfeld wel, ik moet het ook echt tegen mezelf zeggen s’ochtends als ik een terrornacht heb gehad. Maar op de een of andere manier trek ik die posts heel slecht.
Wat een verschrikkelijk zeg! De ergste nachtmerrie van elke moeder.
Ik volgde ze. Ik heb laatst iedereen ontvolgd die ik persoonlijk niet ken en vind de rust heerlijk.
Een Romy Boomsma vind ik een heerlijk zweverig persoon. Kan het niet handelen dat ze het continu over duurzaamheid heeft maar eigenlijk een big spender is. Is het wel duurzaam als je zo veel duurzame meuk koopt? Zelfde heb ik bij Nina Pierson.
Van ByCarolijn had ik het boek besteld uit interesse en ik vond het bar slecht. Zo een dun bundeltje en dan nog bestaat de helft uit witpagina’s. Kon het ‘depressieve’ op een gegeven moment ook niet meer handelen.
Enige die ik nog wel leuk vind is mamamargaritha: ze is gewoon zichzelf en eerlijk.
Ik heb ze een tijd geleden allemaal ontvolgd (volgde er niet zoveel, Dappermaen was al gesneuveld en ByCarolijn en Lois bleven langer over). Ik vond het in het begin, toen m’n zoontje zelf kleiner was, wel fijn om te lezen over moeders waarbij het allemaal ook niet zó vanzelfsprekend ging of die daar wat eerlijker over schreven (de laatste twee). Vond het fijn om daar herkenning uit te halen. Maar uiteindelijk ging het allemaal te ver van me af staan, was het teveel “een plaatje neerzetten” in plaats van echt contact. Teveel “kijk mij een grote bek hebben”/“kijk mij gevoelig schrijven”. Dus toen heb ik ze ontvolgd. De herkenning was verdwenen en het gevoel van “dit zijn oprechte emoties” veranderde een beetje alsof ik naar een constante reclame van Ziloen/StudioNoos/etc zat te kijken waar toevallig dan iets onder stond. Het leven van de Instagram peuters was ook zo’n compleet andere wereld dan wat ik dagelijks meekrijg van mijn zoontje.
Het is veel dat ontken ik niet, maar het is wel iets genuanceerder. Zo zit er een autostoeltje, bedje en een buggy bij. Het zijn geloof ik twee ruim bagage koffers en 3 handbagage koffers. Dat maakte het voor mij wel iets minder extreem
Maar de echte vraag is hoe lang gaan ze?
En ze zijn langer gebleven omdat zara ziek was geworden en in het ziekenhuis moest blijven.
Ik had even gekeken en ik dacht dat er stond plús nog twee ruimbagage hahahaha
Ik vind Romy juist geen big spender? Hoe bedoel je die? Al haar kleding is vintage etc
Geen aanval gewoon een vraag
Ik volgde o.a. Michelle Bollen en Alboe omdat ik hun altijd heel echt vond. Maar vind
dat de laatste tijd ook niet meer zo interessant als ik eerlijk ben. Vind vlogs sowieso een beetje saai
en informatieve video’s veel leuker. Net als ochtend routine’s en dan soort dingen, maar dan doen ze dat op een vrije dag zonder haast. Ik vind het juist interessant om te zien hoe je dat doet als je om 09:00 kant en klaar op je werk word verwacht.
kan ik daar een kaartje voor kopen? jou je best zien doen om onaardig te zijn? of werk je niet in opdracht
Ik volg er amper nog en als ik moeders volg zijn het vrij ‘normale’ accounts denk ik haha. Niet alles insta perfect in ieder geval. Leuke accounts vind ik Kukeluusje (zag ik pas ergens voorbij komen en vind haar wel tof), Elise Milou (alleen die gaat wel de kant van insta perfect op) en Shirley (gewoon simpel iemand vind ik, vind ik wel tof).
Als ik me ergens aan erger dan is het account niets voor mij en dan ontvolg ik die persoon ook. Er zijn zat volgers die zich wel bij die mindset kunnen aansluiten of zichzelf in de teksten herkennen en dat is helemaal prima.
Accounts die ik graag volg:
- Natalie Vijfhuizen
- Faye Bone
- Elise Milou
- KarivdHeide
- Tiger Elise
- Romy Boomsma
en nog meer…
Accounts die ik heb ontvolgd: - Mamalotje
- Elise Joanne
- LotKeckeis
Ik vind Shirley eigenlijk het allerleukste. Het meest oprecht in elk geval voor mijn gevoel
O Willemijn in haar stories. Ze heeft drie boterhammen op als ontbijt. En fruit. En toen om half 12 een broodje. En twee uur later ging ze weer eten.
Dit is toch een heel normaal eetpatroon?
Ja een paar. Ik vind sommige leuk/interessant om te volgen, en heb me ook laten influencen tot de aankoop van een studio Noos tas en een Artipoppe draagzak (hier niks wat matcht hoor) Ik trek die dingen als een Cursus Manifesteren voor MOMS echt niet. Dan haak ik weer af. Net als teveel spon, teveel dingen laten zien die ze krijgen die je vervolgens bij tig accounts voorbij ziet komen.
Door vrouwen zoals Michelle Bollen vind ik mezelf echt een kneus haha maar ik ben niet jaloers zou no way willen ruilen
Ik vind Noëlle Somogyi erg leuk
En Tiger Elise vind ik ook heel leuk maar ook door haar knappe vriend haha