Mommybloggerstopic #2

Ja dit bedoelde ik idd! Aangezien er wat mensen hier posten dat weinig bloggers lijken te werken, zou Miep het vast wel kan waarderen als we Marisca wat aandacht geven :+1:

Zo ik vind al die vrouwen van die wil en tien typetjes

5 likes

Is echt niet oké of vind jij niet oké omdat je het te confronterend oid vind?
Ik vind je vrij stellig, ook met de opmerking over speciale fotografen. Daar is zeker niet altijd tijd en gelegenheid voor in zo’n situatie.

@ABC123
Wat mij betreft zit er wel verschil in of het een Mommy met een groot bereik is of een mommy met een priveaccount die dat aan bekenden in haar timeline laat zien.

Ik denk dat moeders die dat doen ook gewoon trots zijn op hun kind en het graag aan andere mensen willen laten zien, net zoals iedere moeder doet na de geboorte van een kind.

6 likes

Bedankt voor je berichtje, ik kreeg het niet lekker verwoord :blush: Ook moeders van een overleden kindje zijn trotse moeders en het is niet aan iemand anders dan henzelf om te bepalen wat zij delen.

Als moeder van een overleden kindje heb je altijd al het gevoel dat je verhaal teveel is, omdat het te schokkend is, gesprekken stil legt, mensen kunnen er sowieso niet mee omgaan. Internet kan dan een mooie uitlaatklep zijn. Want het kind is wel geboren en de vrouw is ook moeder geworden. Daar moet toch ruimte voor kunnen zijn?

Als de foto’s echt over een grens gaat dan is het de taak van haar directe omgeving om dat aan te geven.

12 likes

Ik heb mijn bericht ook een paar keer opnieuw moeten formuleren en het is me nog niet helemaal gelukt zoals ik wilde dus jij ook bedankt voor je aanvulling :heart:

1 like

Mag ze zeuren? Volgens mij is het een combinatie van twee jonge kindjes en het hele verhuisgebeuren. Al die tijd heeft ze door gevlogd (‘gewerkt’). Zoals ik het zie is ze nu eindelijk geland van alles wat er gebeurd is in korte tijd. Dan komt de ‘klap’ en kan alles ineens te zwaar zijn.
Ik zit in hetzelfde schuitje (hoogzwanger verhuisd, een baby en een peuter), dus voelde de drang om voor haar op te komen haha! Ik zeur ook de HELE DAG!! :’)

Waar staat dat precies van die sproeten, lees ik er overheen?

Ik volg Kassady Bingham al een hele tijd. Haar 2e zoontje Milo kreeg de diagnose leukemie toen hij 3 maand oud was volgens mij (januari 2019). Ze plaatste hun hele traject van behandelingen en tussenpozen op instagram, afgelopen maand is Milo jammer genoeg overleden, na complicaties na een ruggenmerg transplantatie. Ook zij plaatste een foto van haar overleden kindje op insta, meermaals zelfs.
Voor haar is dit een stuk van de verwerking en ik denk ergens ook voor vele volgers, een vorm van afscheid kunnen nemen.

Krantenartikel hierover, ja ja, daily mail

3 likes

Keihard janken hier. Wat vreselijk zeg… Al die foto’s ook van dat kleine zielige ventje vol met slangetjes.

3 likes

ja, ik volg hun ook ongeveer een jaar en heb regelmatig gehuild bij haar posts.
Enerzijds heeft zij de typische instamom dingen zoals een veenlijkfilter, kleding die matcht bij het interieur enz, maar anderszijds is zij zo open en kwetsbaar aan het posten over hun gezin en wat Milo zijn ziekte met hun deed. Ik vind het ook zo zonder voor het oudere broertje, ik hoop dat hij niet in de schaduw van Milo komt te staan.

Omg ook huilen hier en ik loop vaak te klagen dat m’n jongste niet zelf kan slapen, daar zou deze moeder alles voor over hebben. Ik lig nu naast haar in bed en geef haar wat extra liefde. Zet alles weer even in perspectief :sob:

6 likes

Ik kan dit allemaal niet lezen, vind het zo zo heftig! Jullie mogen me taggen als het hier niet meer over overleden kindjes gaat, ik blijf even weg.

5 likes

Omg. Ik ben hier even 2 dagen niet en mis die hele Loes-gate.

Maar even over schrijvende mommybloggerinstavloggerfluenzas; ik had laatst dat boek van de familie Boomsma in handen, maar dat is gewoon een boekje met verzamelde gedichten? Misschien had ik het helemaal verkeerd begrepen maar dacht dat zij samen een gedichtenbundel hadden geschreven?!

2 likes

Ja dat dacht ik ook. Zelf verzonnen poëtische teksten. Niet dus? Van wie zijn ze dan?

1 like

Ja zoals ik er snel doorheen bladerde vanalles wat. Als omschrijving op webshops staat er;

Bloemlezing van 61 korte gedichten van gerenommeerde auteurs van vroeger en nu: Hans Andreus, Toon Tellegen, Willem Wilmink, Annie M.G. Schmidt, Bette Westera, Jaap Robben, Hans en Monique Hagen e.a.

Oh wow dat had ik niet verwacht eigenlijk. Sorry maar dan zou ik het geld niet daaraan uitgeven eerlijk gezegd. :flushed: Als ze het zelf bedacht hadden oké. Maar dit is gewoon cashen met een niet zelfverzonnen gedichten bundel.

3 likes

Snap ik, maar ik dacht dus dat ze het zelf verzonnen hadden. En dan vind ik een bundel verkopen wel jammer voor bekende personen zoals zij.

1 like

Nee eens hoor. Ik was ook verbaasd. Of had er dan ook wat van jezelf tussen gezet.

Het is idd wel een bekend concept alleen doordat ik het gevoel had dat zij er nogal druk mee waren ging ik er vanuit dat zij gedichten hadden geschreven.

Lees in de intro overigens dat zij dus elkaar heel veel gedichten hebben voorgelezen. Hoorde laatst tiger elise ook vertellen dat haar vriend haar elke avond ook uit een soort gedichtenbundel voorleest.
Ik denk dan; het enige wat mijn man ‘ s avonds aan mij voorleest is het boodschappen lijstje en oh… als het écht romantisch wordt zijn agenda voor de komende week.

20 likes

En als hij dan echt voor spanning gaat is het zijn tikkie van vorige week die ik vergeten ben te betalen.

1 like

Haha doet me denken aan een date op de middelbare school. Hij had toen ook een gedicht over mij geschreven en hij wilde graag wat voorlezen. Bij 2 gedichten dacht ik nog “aah wat romantisch”, maar het bleef maar doorgaan! Na een tijdje was ik in slaap gevallen en toen werd hij boos :grimacing:

2 likes